Telecom News - אינטרנט של דברים ושל הכל – ממקרר חכם ועד פיתוח M2M

אינטרנט של דברים ושל הכל – ממקרר חכם ועד פיתוח M2M

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> אינטרנט של דברים ושל הכל – ממקרר חכם ועד פיתוח M2M
אינטרנט של דברים ושל הכל – ממקרר חכם ועד פיתוח M2M
 מאת: נירית וייס-בלט, 30.12.13, 09:00נירית וייס-בלט
 
בכנס במכללה למנהל שמענו על מקררי העתיד עם RFID, האקרים בעולם הווירטואלי, סטארט-אפ עם פתרון לנותני שירות במוקדי השירות, ופיתוח M2M ל"אינטרנט של דברים".
  
"מרכז נטוויז'ן לחקר האינטרנט והחברה" קיים ביום ראשון ה-29.12.13 כנס בנושא אינטרנט של דברים בקמפוס המסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון לציון.
 
אבי איצקוביץ', מעצב דיגיטל, יועץ UI/UX עצמאי והבעלים של XG Media, הרצה על "Internet of Things - עלייתו של עולם חדש". הוא הציג דוגמאות רבות למכשירים בבית החכם ואפליקציות חדשות לעיר החכמה.
 
לדוגמא: כמעט כל המוצרים, שיצאו משנת 1998 ועד היום, כ״מקרר חכם״, נכשלו. ב-2012 יצאו סמסונג ו-LG עם מקררים חכמים. אולם, הייתה ביקורת, שהאפליקציות תובעניות מדי ומסרבלות את השימוש ולפיכך מתייאשים מהן במהירות. על מפתחי המוצרים לזכור, שאנשים לא רוצים לשנות את הרגליהם  בעיקר במשהו יומיומי כמו שימוש במקרר. 
 
הפתרון: תגית RFID המוטמעת במוצר. ה-RFID הוא פסיבי וניתן לעשות בו שימוש רב רק כשמצמידים מכשיר "RFID reader" הקורא את המספר הסידורי. מדובר, למעשה, בצינור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי. במקרר העתידי יידע כל מדף לדווח מה מצוי עליו, מתי הוכנס, תאריך תפוגה וכד׳. טכנולוגיית הברקוד תוחלף ב-RFID. כרגע ה-RFID (במיוחד האקטיבי) עדיין יקר מדי ומוצמד למוצרים יוקרתיים. אולם, כאשר יוכלו להדפיס את המעגל החשמלי בדיו והטכנולוגיה תהיה זולה, הוא יוצמד גם למוצרים זולים ופשוטים (כמו יוגורט בסופר).
 
להרחבה, ניתן לקרוא את המאמר, שאיצקוביץ' פרסם, תחת הכותרת:
The Internet of Things and the Mythical Smart Fridge
 
לסיכום דבריו, כיום לא מדברים רק על "אינטרנט של דברים / Internet of Things" (סמארטפונים, מכשירים, מכונות), אלא על "אינטרנט של הכל / Internet of Everything", כלומר מעבר מ-IoT ל-IoE.
 
ניר ולטמן, חוקר ובלוגר, מנהל אבטחת מידע של מוצרי חברת Retalix ומרצה במסלול האקדמי המכללה למנהל, הרצה בנושא "פשע בעולם וירטואלי":
 
ולטמן תאר את הפושע הווירטואלי, שיש לו כמה מטרות: כסף, איסוף מידע, חבלה וכד'. הוא הזכיר את הגישה של ה-NSA למידע מהרשתות הגדולות (פייסבוק, יאהו, גוגל), כולל יכולת ה-NSA לפתוח את ההצפנות של ה-RSA. הוא דיבר גם על הרשת האפלה ועל TOR המאפשר גלישה אנונימית, ותיאר כיצד "הרשת האפלה" מאפשרת ארגון של התקפות סייבר, בניית אתרי פישינג, הפצת תכני פורנו חולניים (ילדים/פעוטות), הזמנת רוצח שכיר, וכמובן רכישת סמים. סוגיית התשלום: כיאה לעולם האנונימי, לא משלמים בצורה בה מזהים את הרוכש אלא משלמים במטבעות וירטואליים כמו Bitcoin, או NXT, או ,Namecoin או Dogecoin, או Litecoin, או Mastercoin ועוד.
 
עומרי בראון ועופר רגב, יזמים וסטודנטים לתואר שני במסלול האקדמי המכללה למנהל, סיפרו על המיזם שפיתחו: פרויקט המציע פתרון תוכנה מתקדם לאיחוד וסנכרון אפיקי השירות השונים בין ארגונים והלקוח. למיזם קוראים Lightico והוא מפותח במסגרת המאיץ הטכנולוגי של המכללה.
 
מרכזי השירות כיום בלתי נסבלים, התהליך כולל טרטורי שיחות מיותרות (בהן חוזרים שוב ושוב על הפרטים), שליחת פקסים או דוא"ל. אנחנו רגילים למסע המפרך הזה, אבל לדור ה-Y אין כוח וסבלנות לשיחות הארוכות הללו. הפתרון: טכנולוגיית WebRTC, יצירת שיחה ישירות מהדפדפן לכל מקום.
 
באופן הזה עוקפים את כל ההמתנות של בחירת מסלול, כי עפ"י מה שהלקוח הקליד יודעים עליו מה שרלוונטי ומה הוא רוצה, או מה מעניין אותו. בזמן ההמתנה ניתן לשחק משחק, ומהרגע שנציג השירות עונה, הטיפול אפקטיבי, כי הוא רואה את כל המידע מולו ומגיב במהירות בהתאם. באמצעות האפליקציה ניתן להעביר התכתבויות (מהי כתובת האימייל), תמונות וקבצים. בסוף התהליך הקצר ניתן להתחבר ל-Social למתן תגובה על השירות. יהיה ניתן להתחבר לאפליקציה הזו מכל מכשיר. המוצר נמצא כרגע בפיתוח.
 
שוקי יולזרי, מנהל שיווק אירופה, חברת Telit, הרצה על: Telit Pier to Pier vision in deploying M2M into IoT, קרי פתרון ה-Machine-to-Machine.
 
יולזרי הציג את הסרטונים המעניינים הבאים: Shift Happens עם נתונים על עידן המידע, סרטון באיטלקית על IoT בשם L'Internet delle Cose, ואת הפרסומת של חברת Alarm.com בנושא Surprise Birthday Party.


טליט, שהחליטה לעבור מעולם החומרה לעולם השירות, עובדת עם Qualcomm ועם Altair. הרעיון הטכנולוגי והשיווקי המרכזי שמוביל מאחורי M2M - Machine-to-Machine, הוא איסוף ועיבוד מידע מהמכשירים בזמן אמת. המודולים של Telit מאפשרים למכשירים, מכונות וכלי רכב לתקשר באמצעות רשתות אלחוטיות וסלולריות. לפני כ-3 חודשים רכשה החברה את ILS Technology האמריקאית (ב-8.5 מיליון דולרים), ספקית פלטפורמת ענן המחברת מערכות מחשוב ארגוניות להתקנים הפועלים בתקשורת M2M, להרחבת היצע ה-Wireless והקישוריות.
 
לסיכום, היה מעניין, אך הכנס התפזר קצת לנושאים, שאינם תחת הכותרת "אינטרנט של דברים", למעוניינים ספציפית בנושא זה, מומלץ להצטרף לפורום באתרנו: בית חכם. ובנימה אופטימית: אם העתיד ייראה כמו בסרטון באיטלקית, אז הוא יהיה טוב ונוח. יש למה לצפות.
פורום בית חכם



 
 
Bookmark and Share