Telecom News - מבחן דרך: Huawei Ascend P6, סמארטפון הדגל של וואווי

מבחן דרך: Huawei Ascend P6, סמארטפון הדגל של וואווי

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> מבחן דרך: Huawei Ascend P6, סמארטפון הדגל של וואווי
מבחן דרך ל"מכשיר הדגל" של חברת וואווי בישראל (יבואן: אלפא טלקום) - P6, סמארטפון נחמד, קליל, איכותי ודקיק ובמחיר של 2,049 ש"ח, כולל אחריות מורחבת של היבואן הכוללת נזק לקוח, שבר מסך, קורוזיה וכל נזק בר-תיקון של המכשיר. מומלץ.
מאת: אבי וייס, 2.1.14, 20:45וואווי

הקדמה
כניסת אלפא טלקום בספטמבר 2013 לשוק התחרותי של הסמארטפונים בישראל, כיבואנית בלעדית של חברת וואווי הסינית, היתה נקודת מפנה מנקודת הראות של וואווי מול השוק הישראלי. החברה הביאה לארץ 3 קווי מוצרים ברמות מחיר של מ- 849 ש"ח ועד כ-2,000 ש"ח, עם חידוש: אחריות מורחבת של היבואן לגבי המכשיר. כך, הלקוח לא צריך לשלם ביטוח על המכשיר בשנה הראשונה, רק השתתפות עצמית קטנה, שיכולה להגיע עד כ- 150 ש"ח במקרה של נזק גדול כמו שבר מסך. לא קיימת אחריות כזו על שום מכשיר אחר בשוק.

המכשיר, שעבר "מבחן דרך" אצלנו הוא "ספינת הדגל" הנוכחית של וואווי בישראל, Ascend P6, כשהמפרט המלא של המכשיר מצוי כאן. ה- P6 נחת בישראל בנובמבר 2013, נמכר כיום בכל הרשתות הגדולות וגם אצל חלק מספקיות הסלולר כולל הקטנות, וגם ב-ZAP. כשהמכשיר הזה הושק לראשונה בעולם, הוכרז, שהוא המכשיר הדק ביותר בעולם הסמארטפונים. בינתיים, הבכורה הזו נלקחה מה-P6, אבל הוא עדיין מכשיר דק מאוד, 6.18 מ"מ לעומת 7.6 מ"מ באייפון 5 ויותר מזה (7.9 מ"מ) בסמסונג גלקסי S4.

וואווי היא יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם (אחרי אפל וסמסונג) עם צמיחה די מרשימה במכירות. מכל הבחינות, וואווי ממצבת את ה- P6 בשורה הראשונה של הסמארטפונים, ממש מול: אייפון 5, סמסונג גלקסי 4S, סוני אקספיריה Z1, נקסוס 5 של LG ו- HTC One. 

P6

התקנה והפעלה
ה- P6 מגיע בקופסה קומפקטית קטנה, עם כיסוי פלסטי מותאם למכשיר, עם מטען שהוא גם כבל חיבור, אוזניה וחוברות הוראות ואחריות דקות. הכנסת ה-SIM למכשיר היא קצת טריקית, כי צריך להכניס אותו למגירה זעירה בצד ימין של המכשיר, אחרי שפותחים את המגירה עם מוט זעיר דמוי מחט התקוע בתחתית המכשיר בצד שמאל, מוט המשמש לשליפת המכסה גם של כרטיס ה-SIM וגם של מגירת כרטיס הזיכרון הסמוכה לה.

הפעלת המכשר וקינפוגו בפעם הראשונה היא מהלך ברור ופשוט, הנעשה באשף. כמובן, שצריך חשבון של גוגל כדי שהכל יעבוד ויסתנכרן. המערכת מסנכרנת את עצמה באופן אוטומטי מול שרת החברה, מעדכנת את המערכת, את התוכנות וכול מה שנמצא בענן האישי של המשתמש (כולל התוכנות, שהמשתמש בוחר להוריד מהחנות של גוגל והדואר האלקטרוני, שהמשתמש צובר ב-Gmail). המערכת מגיעה טעונה עם שפע של תוכנות וניתן להוסיף עליה תוכנות בלי כל הגבלה.

P6 מסך
 
ביצועים ותכונות
הפעלת המכשיר חלקה, גרסה האנדרואיד (כרגע 4.2.2 כשבחודש הבא תשודרג לגרסה 4.4 - "קיטקט"), עם המעטפת של וואווי מספקת עבודה קלה ביותר, נעימה ובלי כל תקיעות או היסוסים. המעבד החזק והזיכרון הגדול מתמודדים בקלילות עם כל יישום, גם עם מולטימדיה כבדה ויישומי ניווט חזקים דוגמת Waze. החסרון המרכזי (ואולי היחיד) של המכשיר הוא, שאין גישה להחלפת סוללה (אם צריך), כך שתלויים במרכז התמיכה (מעבדות סלדון), אם נזקקים להחלפת סוללה. המכשיר סגור ללא מכסה אחורי נפתח, אולי בגלל שהוא כה דק, היצרן אינו רוצה לאפשר למשתמשים לגשת אל קרביו. 


ללא ספק, מדובר כאן במכשיר השייך לשורה הראשונה של מכשירי הסמארטפון הקיימים בישראל, מכל בחינה שנבדקה על ידנו במבחן דרך זה.

שורה תחתונה: ה-P6 של וואווי מסופק ללקוחות כמכשיר מתקדם בעובי של 6.18 מ"מ, מסך HD בגודל 4.7 אינץ', מצלמה 8 מגה פיקסל, כולל מיקוד אוטומטי ופלאש ועם תוצאות צילום ממש לא רעות. המשקל הנמוך והדקות של המכשיר בצד האלגנטיות של העיצוב עם איכות גימור מעולה, מציבים אותו כחלופה ראויה מול כל הסמארטפונים המתקדמים הקיימים בישראל. מומלץ בחום לשקול את החלופה הזו מול כל החלופות האחרות שיש בשוק. 

ציון: 9.5 מתוך 10. 
 
P6



 
 
Bookmark and Share