Telecom News - מי צריך ביטקוין? לוונצואלה יש Sucre

מי צריך ביטקוין? לוונצואלה יש Sucre

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מי צריך ביטקוין? לוונצואלה יש Sucre
מי צריך ביטקוין? לוונצואלה יש Sucre
מאת: מערכת Telecom News , 3.1.14, 14:15sucre

ל-Satoshi Nakamoto ול-Hugo Chavetz נשיא ונצואלה המנוח היה לפחות דבר אחד במשותף: שניהם יצרו מטבעות וירטואליים, שהפופולריות שלהם עולה ושמנגד מעוררים דאגות דומות בתחום הלבנת הון אצל רשויות החוק.

כאשר Nakamoto המציא את הביטקוין, גם נשיא ונצואלה המנוח הוגו צ'אבס המציא  את Sucre, מטבע וירטואלי - בתמונה משמאל (אין מטבע מתכת פיזי), שנועד להדיח את הדולר כמטבע סחר עיקרי בוונצואלה מול מדינות באזור כמו אקוודור, קובה, בוליביה, ניקרגואה ועוד כמה מדינות באיים הקריביים. אמנם, היה מטבע בשם זה באקוודור עד שנת 2000, אז הוצג בה הדולר כמטבע רשמי, אך השם של המטבע הווירטואלי הזה הוא קיצור בספרדית של: Unified System of Regional Compensation. בנוסף זה שם המשפחה של לוחם החופש במאה ה-19 Antonio Jose de Sucre y Alcala. בשנים מאז 2010 עודד צ'אבס את השימוש בו.

יש 3 הבדלים עיקריים בין ביטקוין ל-Sucre:
  1. ה-Sucre הווירטואלי מנוהל ע"י נציגים מהבנק המרכזי בוונצואלה, שעוזרים, תומכים ומחזקים את השימוש בו. מאחורי הביטקוין לא עומדות ממשלות או בנקים מרכזיים.
  2. ונצואלה עודדה ומעודדת את ה-Sucre תחת הרעיון, שבסופו של דבר, הוא יתפתח למטבע קשה אזורי כמו היורו באירופה. זה בכלל לא הכיוון של הביטקוין.
  3. הערך של הביטקוין הוא תנודתי ומושפע מביקוש, היצע וכד'. הערך של המטבע הווירטואלי Sucre יציב ועומד כרגע על 1.25 דולרים.
עד כה, כמעט כל המסחר במטבע הווירטואלי Sucre הוא בין ונצואלה ואקוודור. בחודשים הראשונים של 2013 ביצעו חברות מאקוודור יצוא לוונצואלה ב-Sucre בערך של 737 מיליון דולרים, 80% יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2012. ויש גידול הולך וגובר בשימוש במטבע הווירטואלי הזה.

הגידול הנ"ל משך את תשומת הלב של הרגולטורים באקוודור, שבודקים הונאות הקשורות במטבע הווירטואלי הזה, והם תובעים עתה 19 אנשים על הלבנת הון הקשורה בו, כאשר 9 כבר נעצרו והשאר נמלטו מהרשויות. הרגולטורים באקוודור טוענים, שארגוני פשע החלו משתמשים במטבע הווירטואלי הזה כדי להעביר כספים למדינות אחרות חוץ מוונצואלה.

החקירות הקפדניות בהתייחס ל-Sucre באות בזמן בו בעולם שמים יותר ויותר לב לסיכונים בתחום של המטבעות הווירטואליים, ומדינות שונות, כמו למשל סין והודו, מתחילות להגביל שימוש בהם עקב הדאגה מהלבנות הון, ומדינות שונות מזהירות מפניו כמו האזהרה מהיום של הבנק המרכזי במלזיה.

לחברות באקוודור מהווה המטבע הווירטואלי מעין "אחריות תשלום". ירידה ברווחי הנפט ופיקוח הדוק על מט"ח הובילו למחסור בדולרים ופגעו ביצואנים המייצאים לוונצואלה החל ממוצרים בסיסיים וכלה בכלי רכב.

בתהליך טרנזקציה טיפוסי ב-Sucre, חברה באקוודור שולחת ליבואן בוונצואלה חשבונית בדולרים (המטבע הרשמי באקוודור). החברה בוונצואלה שולחת זאת לבנק המרכזי במדינה לאחר שהמירה אותו לבוליבר ( Bolivar- המטבע הקשה הרשמי של ונצואלה). הבנק המרכזי עושה המרה ממנו ל-Sucre ומעביר לבנק המרכזי באקוודור. שם הוא עובר המרה לדולרים עבור חברת הייצוא.

הסוחרים באקוודור לא מוכנים לוותר על ה-Sucre, כי המטבע הווירטואלי מאפשר להבטיח תשלום בלי להישען על הזמינות של מט"ח באקוודור. בוונצואלה הוא מזרז למעשה את המשלוחים מחוץ למדינה ורק באמצעותו מתאפשר תהליך של עבודה שוטפת ונוחה. לוקח 15 ימים לקבל אישור תשלום ב-Sucre כאשר במטבע אחר זה לוקח שנה!

אולם, הרגולטורים באקוודור טוענים, שהם מגלים יותר ויותר "חברות רפאים", ששולחות חשבונות לוונצואלה במחירים מופרזים כמו 1,000 דולרים לק"ג של קלציום קרבונט שערכו 17 סנט.

השימוש ב-Sucre הולך ומתרחב בוונצואלה גם בגלל הפער בין שערי המטבע הרשמיים לבין השערים בשוק השחור במדינה. דולר אחד שווה עפ"י השער הרשמי 6.3 בוליבר בעוד שבשוק השחור הוא פי 10.

בעולם המטבעות הווירטואליים בו נוצרים מטבעות חדשים בקצב הולך וגדל. (רק אתמול הודיעו על מטבע חדש CoinyeWest עליו דיווחנו – כאן), מתקיים לו בבטחה ובצורה נרחבת עולם של מטבע וירטואלי מפוקח, שונה מאד מעולם הביטקוין, אך שייך בהחלט למשפחת המטבעות הווירטואליים.

הכתבה מבוססת על ידיעה תחת הכותרת:  Ecuador, Venezuela Trade Using New Virtual Currency מהיום, 3.1.14, ועל כתבה מאתמול 2.1.14 ב-WSJ.
 
דרום אמריקה



 
 
Bookmark and Share