Telecom News - למה יזמים וחברות מחפשים את אמריקה כשאמריקה נמצאת ממש קרוב אלינו?

למה יזמים וחברות מחפשים את אמריקה כשאמריקה נמצאת ממש קרוב אלינו?

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> למה יזמים וחברות מחפשים את אמריקה כשאמריקה נמצאת ממש קרוב אלינו?
גילי צגלה: Berlin is NOW. ביבשת אירופה הנמצאת בטווח של טיסה קצרה מישראל נמצאים 508 מיליון תושבים. זה שוק גדול יותר וטוב יותר עבור היזמים מאשר השוק האמריקאי, עם מאפיינים שיש ללמוד אותם היטב ולעומק. 
מאת: אבי וייס, 5.1.14, 10:30גילי צגלה

במפגש פורום Microsoft Venture Academy, שהתקיים ביום 1.1.14 בבית מיקרוסופט בהרצליה, הציג גילי צגלה, מנכ"ל Novawind, שותף ב- hub:raum TLV וב- Fit4Europe של חברת הענק Deutsche Telekom, את תפיסת עולמו בכל הקשור להיכן אמורים הסטארטאפים להפנות את מבטם, כשהם מחפשים שווקים מחוץ לישראל.

גילי צגלה: "השוק הישראלי, לרבות שר האוצר יאיר לפיד, מפספסים בכך שהם נותנים מיקוד לשוק בארה"ב. בחצר האחורית שלנו, ממש בטווח של שעה עד 3 שעות טיסה, יש שוק מאוד גדול, שוק של 210 מיליון בתי אב, בלי רוסיה ומדינות הלוויין שלה, מדינות עם נגישות גבוהה עבור הישראלים ועם פוטנציאל שוק גבוה יותר עבור היזמים הישראלים הצעירים מזה הקיים בארה"ב, בלי התסבוכות הקיימות בטיסות ארוכות מעבר לאוקינוס האטלנטי וצרות בהוצאות ויזות לארה"ב. 

בקשר בין ישראל לאירופה יש גם יותר אפשרויות מימון (בדגש על המימון הציבורי - ממשלתי, כולל מהשוק האירופאי) ממה שסטארטאפים יכולים להשיג בארה"ב, שבה יש תחרות מקומית רבה מול הסטארטאפים המקומיים. באירופה יש לישראלים יתרון על הסטארטאפים המקומיים, גם טכנולוגית וגם ברעיונות וביכולות. באירופה יש גם יותר אקזיטים, מכל הסוגים, לרבות מיזוגים ורכישות. 

אירופה זו לא מדינה אחת אלא אוסף של מדינות, שיש בהן גם מדינות גדולות דוגמת גרמניה, בריטניה וצרפת. זה לא שטח הומוגני ויש בו שפות שנות, מטבעות שונים, מנהגים שונים וחוקים שונים. תשתית האינטרנט באירופה מאוד טובה ויש בה הזדמנויות רבות למפתחים על האינטרנט הנייח והנייד. 50% מהגישה לפייסבוק באירופה היא במובייל, משום שהמובייל באירופה חזק הרבה יותר מארה"ב. עולם המובייל נמצא באירופה בצמיחה חזקה מזה מספר שנים, הרבה לפני ארה"ב. 

לפני כ-4 שנים החל גל של יזמות בגרמניה, בעיקר בברלין ופחות מכך במינכן. בעיר ברלין יש כבר כ-400 סטארטאפים והחלה להיבנות בה קהילה של היי-טק, וישראלים מצאו בה שפע של הזדמנויות. זו עיר, שאפשר להסתדר בה באנגלית לעומת בעיית השפה האנגלית בערים אחרות בגרמניה. גם המחירים בה, לרבות עלות המחיה, יותר זולים. יש בעיר כ-25 אקסלרטורים, כולל אלו של מיקרוסופט ודויטשה-טלקום. כל חברות הענק האמריקאיות נמצאות באירופה, למי שמחפש דווקא אותן. ההדמנויות להיחשף למשקיעים היא גדולה ויש כמות לא קטנה של משקיעים. המשקיע הפרטי הגדול ביותר הוא Kima Ventures ויש עוד רבים באירופה.

הנושא הכי חשוב בכניסה לאירופה הוא: הכנה מדודקת של השטח ולמידתו. לוקליזציה היא הדבר הכי חשוב בגישה לאירופה. לונדון יכולה להיות שער כניסה, אך כרגע ברלין נראית כשער כניסה לא פחות מבטיח - Berlin is NOW. באירופה המערבית יש 28 מדינות, שהן היעד הראשוני לניתוח ובחינה. יש בהן כ-30 שפות. למי שמחפש את מזרח אירופה ורוסיה, זה בהחלט שיקול חשוב, בגלל הצמיחה והאפשרויות לעשות עסקים גם במזרח אירופה". 
אירופה



 
 
Bookmark and Share