Telecom News - מודל חדש של פרסום דרך חברים ברשת החברתית - סטארטאפ ישראלי-טורקי

מודל חדש של פרסום דרך חברים ברשת החברתית - סטארטאפ ישראלי-טורקי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מודל חדש של פרסום דרך חברים ברשת החברתית - סטארטאפ ישראלי-טורקי

מודל חדש של שיווק ופרסום דרך חברים ברשת החברתית - סטארטאפ ישראלי-טורקי בהמראה מטאורית
מאת: אבי וייס, 04.01.14, 17:30דוד אדי
 
בלעדי: הרשתות החברתיות הופכת למטרה לחברות הפרסום: החברים ברשת מעלים בעצמם את הפרסומות ומקבלים על כך תגמול, ולא גוגל או פייסבוק.
 
"החבר ברשת שלנו אמור להפיץ את הפרסומת המתאימה לו. הוא מקבל כמה אופציות, והפרסומת מופצת אוטומטית בלחיצת כפתור על ידו ברשת החברתית, שהחבר אצלנו בחר. הוא מתוגמל אם חבריו לוחצים על הפרסומת", מתאר דוד (דודו) אדי, יזם ומנכ"ל adMingle ישראל. "במקום לשלם רק לרשת החברתית ולא לדעת מה האפקטיביות של השיווק והפרסום בזמן אמת, אנו פונים ישר לאלו, שיצרו את הרשת החברתית: האנשים עצמם החברים ברשת. הפכנו לגמרי את השיטה של הפרסום המקוון וזה מצליח ובגדול".
 אדיר בן יהודה
קיימתי ראיון בלעדי עם דוד אדי (בתמונה למעלה), ועם אדיר בן-יהודה, Media Director של חברת adMingle ישראל (בתמונה משמאל) כדי לשמוע על מימוש הרעיון של פרסומות ממוקדות ומפולחות אישית תוך שימוש ברשתות חברתית ותגמול המשתתפים ברשתות החברתיות השונות שיש באינטרנט העולמי.
 
שאלה: מה זה adMingle?
דוד אדי: "פלטפורמת adMingle זה פיתוח של סטארטאפ של יהודים מטורקיה, שבאו עם רעיון מעניין. הם שכרו מפתחים ישראלים יוצאי ממר"מ, שעברו לפתח באיסטנבול, ופיתחו מודל עסקי של שותפות עם שלוחות. אני מנכ"ל השלוחה הישראלית והבעלים שלה בזכיינות ובשותפות עם היזמים. הפעילות כיום כבר מתבצעת ב-5 מדינות: טורקיה, אנגליה, איטליה אינדונזיה ובישראל. בחודש הקרוב ייפתחו סניפים בצרפת, גרמניה ואחרי כן בשבדיה (זו תהיה שלוחה ישראלית שלנו) וברוסיה.
 
מדובר בחברת הזנק בצמיחה מאוד מואצת בגלל הרעיון המבריק והביצוע החלק והחדשני. עלינו לאוויר לפני 3 חודשים בהשקה רכה עם הגרסה הישראלית, שפותחה בטורקיה ועברה התאמות על ידינו כאן, ועם הפתיחה היו לנו כ- 1,000 משתמשים והתחלנו להפיץ את הרעיון. כמה חברות גדולות מיד הצטרפו אלינו. אתה יכול לראות את השמות באתר.
 
אחרי ששילמנו בפעם הראשונה לגולשים המצטרפים, התחילו להאמין שאנו רציניים בשיטה החדשה וזה הפך לוויראלי. כרגע אנו עם כ-2,500 איש בפלטפורמה וההיקף גדל בקצב, כל יום, זה עובר מפה לאוזן, עוד לפני שהתחלנו לשווק את עצמנו".
 
שאלה: מה כל כך מושך בפלטפורמה שלכם?
תשובה: "הפלטפורמה שלנו היא למעשה שיתוף פרסומות ברשתות חברתיות. השיווק נעשה ע"י החברים עצמם ודרך החברים באתר, שמתוגמלים על השיתוף, אם הוא מצליח.
 
המצב היום הוא, שאנשים מכל מדינה יוצרים את הרשת החברתית, בכך שהם מצטרפים אליה. אולם, מי שעושה את הכסף עליהם ובגדול זו הרשת החברתית עצמה. המשתמשים, שיצרו את הרשת החברתית ופעילים בה, לא מקבלים מזה דבר. הם תורמים את שמותיהם ופרטיהם וכל מה שניתן לאסוף עליהם לבעלי הרשת - בחינם.
 
הרעיון של adMingle הוא בדיוק הפוך. הפלטפורמה שלנו אומרת לחברים: בואו, הירשמו אצלנו ותגדירו במה אתם מתעניינים ואנו נבנה לכם קמפיין שיווקי לפי תחומי העניין שלכם. תבחרו את קמפיין השיווקי המתאים לכם ותפיצו אותו בעצמכם ברשת החברתית שלכם. אתם תקבלו תגמול כספי כאשר מי שנמצא ברשת החברתית שלכם ראה את הפרסומת שהפצתם ברשת ולחץ עליה או עשה פעולה אחרת שביקש המפרסם.
 
כך, המפרסמים מקבלים פלטפורמה ייחודית, שכוללת אנשים שכבר מפולחים לפי הגיל, המין, תחומי העניין, מקום המגורים וכך הלאה, ומקושרת אל החוג החברתי שלהם, מבלי לבזבז משאבים על אלו, שקמפיין השיווק לא מעניין אותם. כך, המפרסמים יכולים לבנות קמפיין שיווקי דרך אנשים ידועים, שמשמשים להם כשגרירים בהמלצה על הקמפיין אותו הם מפיצים. הם יכולים להפיץ את הקמפיין בכל פלטפורמה חברתית בה הם חברים, לרבות פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ, או רשתות חברתיות מקומיות בשפה מקומיתבאותה מדינה. המסר עובר בצורה אישית מכל אחד וזו ההפצה הכי טובה 'מפה לאוזן' ובצורה ויראלית. זה פשוט עובד ולכן זה מצליח".  
 
שאלה: איך המפרסם בונה קמפיין שיווק בפלטפורמה שלכם?
תשובה: "הוא מקבל גישה לקהילה בה הוא רוצה להפיץ את המסר שלו. יש לו מסך בחירה לפי מאפיינים כגון גיל, מין, מקום מגורים. תחומי עניין ועוד. הוא בונה את הקמפיין והודעות נשלחות ע"י המערכת לכל אלו שהתאימו לקריטריונים, שהמפרסם בחר. התשלום הוא בשיטת CPC, לפי הקלקות של אלו שנחשפו לפרסומת המועלית לרשת ע"י החברים ברשת.
 
לחבר ברשת שלנו יש אפשרות להתעלם ואף לדחות את הפרסומת. גם זה מידע חשוב למפרסם. כך, המפרסם מבין מה לא יעבוד. אם יש דחיה של קמפיין או מסרים מסוימים מתוך קמפיין, זו הזדמנות למפרסם להבין, שיש לו בעיה והוא יכול לשנות בזמן אמת את המסר שלו, או להחליף לגמרי את הקמפיין ולחסוך בכסף על קמפיין, שאין לו סיכוי להצליח. לכן, מדובר בכלי מאוד חזק ואמין למפרסמים והם מיד מצטרפים אלינו כאשר הם רואים זאת".
 
שאלה: איך קובעים את התגמול לחבר המפרסם את הקמפיין, שהוצע לו ברשת החברתית שלו?
תשובה: "הפרמטר הראשון לתשלום הוא לפי רמת ההשפעה שלו ברשת החברתית. אנו קוראים לחברים שלנו 'פבלישרים', כי הם המפרסמים האמיתיים ברשת החברתית שלהם. יש לרמת ההשפעה שלהם כלי מדידה מאוד ברורים. ככל שהחבר - הפבלישר מגיע ליותר אנשים, הוא יתוגמל יותר. כמובן יש את גבולות הקמפיין וגבולות התקציב, שקובע המפרסם".  
 
שאלה: אתם למעשה מתחרים בפלטפורמות הפרסום של גוגל, פייסבוק וכיו"ב?
תשובה: "נכון. אבל המערכת שלנו ישראלית ואנו משלמים ללקוחות בישראל ומשלמים אגב כך מיסים בישראל. אנו נותנים מה שאין בגוגל: היכולת לחשב את הכושר השיתופי האמיתי של כל אחד ברשת החברתית. זה המידע החשוב ביותר למפרסם. איך שעלינו לאוויר, זה תפס את המפרסמים והחברים ברשת. אנשים הבינו, שהם שווים ברשת חברתית ויכולים לקבל תגמול על השיתוף שלהם. הכוח עבר לידי החברים ברשת. כל אדם הופך למעשה ללוח מודעות, שמקבל תגמול לפי מידת ההשפעה שלו ברשת. זה גם מחליף את מועדוני הלקוחות הישנים, כי אנו בונים מועדוני לקוחות מהזן החדש, מועדוני הלקוחות ברשתות חברתיות".
 
שאלה: איזה קמפיינים כבר הרצתם?
תשובה: "הרצנו לא מעט קמפיינים בחודשים המעטים, שאנו באוויר. דוגמאות: אלדן, החברה המרכזית למשקאות, חוגלה קימברלי, פיאט, יונדאי, לנובו ועוד. אנו מדברים עם כל משרדי הפרסום הגדולים ועם כל החברות הגדולות במשק. כולם מגלים עניין ורבים מצטרפים.
 
מעבר למסעי השיווק אנו בונים עבורם מועדוני לקוחות ונמצאים בבנייה של תשתית למסחר אלקטרוני. יש סביב זה קהילה של מפתחים די גדולה. כולם מחפשים כיום פרסום ממוקד, מפולח, זה בדיוק מה שאנו נותנים לשוק הפרסום".
 
שאלה: איך אתם  משלמים לחברים - לפבלישרים?
תשובה: "או דרך חשבון הבנק או דרך פייפל. המינימום לתשלום הוא צבירה של 100 ₪. הקמנו מערכת מיוחדת לתשלומים, שתעבור את אישור מערכות המיסוי בישראל".
 
שאלה: למה שהמפרסמים לא יקימו מערכת כזו בעצמם?
תשובה: "זה פיתוח, שייקח להם לפחות שנתיים והם גם לא בנויים לזה. יש עדיין רבים בשוק הפרסום המקוון המצויים בעולם הישן, העולם של הבאנרים. הם לא קולטים, שהעולם הזה נגמר מזמן. אנו באים לשוק עם העולם החדש, עולם הרשתות החברתיות ושיווק ממוקד ומפולח".
 
שאלה: איך מונעים הונאות, שהחברים יקליקו אחד לשני כדי לייצר לעצמם כסף?
תשובה: "אחד המנגנונים הכי חזקים אצלנו זה מנגנון מניעת הונאות. יש לנו כמה מערכות כולל הגנה על הכסף. אלו מנגנונים לא פשוטים והם נבנו כדי להגן על האינטרסים של כל המפרסמים והמשתתפים בקמפיינים השיווק והפרסום.
 
הכלי שלנו הוא כלי חזק, שכבר הוכיח את עצמו במסעות פרסום. אחרת המפרסמים לא היו שמים אצלנו כסף. קמפיין מינימלי אצלנו הוא של 10,000 ₪. אנו פונים כיום למפרסמים ומשרדי הפרסום הגדולים, גופים, שהאמינות שלנו מאוד חשובה להם".
 
שאלה: כמה זמן נמשך כל קמפיין?
תשובה: "בד"כ 72 שעות, אך יש לזה אפקט הנמשך עוד כמה ימים, בגלל מנועי החיפוש בגוגל ובשאר הרשתות החברתיות.
 
מבחינת חלוקת הכנסות, מחצית מההכנסות של כל קמפיין אנו מחלקים לחברים, לפבלישרים. אנו מרוויחים רק עמלות. אנו בעולם של תוצאות ולידים של ממש, אבל עדיין יש חשיבות לבניית שם של מותג. אנו מספקים ובונים את היכולות לכל מותג להציג את עצמו בקהילה המתאימה בדיוק לו.
 
בגלל שהחברים הם המפיצים את הקמפיין, תמיד הוא יהיה בדף ראשון. כי מי שמעלה את הפרסום לדף, הוא לא המפרסם אלא החבר אל חבריו ברשת. מפרסם, שרוצה להיות בדף ראשון, צריך לשלם הרבה כסף לגוגל או לפייסבוק. לא אצלנו. התוכן שלנו נשלט בלעדית ע"י החברים, לכן התוכן תמיד יהיה בעמוד ראשון, איך שהוא עולה, כמו כל פוסט ברשת החברתית".
 
שאלה: האם אין חשש, שגוגל או פייסבוק יחסמו אתכם?
תשובה: "קשה לי להאמין. השיתוף, שהפבלישרים שלנו עושים ברשתות, הוא השיתוף הרגיל שלהם, השיתוף הרגיל של כל אדם פרטי. קשה להאמין, שפייסבוק, למשל, תוכל להבחין בין שיתוף של פרסומת לבין שיתוף של פוסט רגיל, שאינו פרסומת.
 
יחד עם זאת, אנו כבר ערוכים למצב, שינסו לתקוף אותנו ויש לנו פתרונות גם למצב הזה. אולם, אני לא מאמין, שזה יקרה, בוודאי לא בקרוב. זה יהרוס את כל הרשת החברתית, אם ינסו לתקוף את הפבלישרים שלנו".
 
שאלה: איך פועלים, שהרשת החברתית לא תהפוך חיש מהר ללוח פרסומת אחד גדול ואז רבים יברחו ממנה וגם אתם תפסידו?
תשובה: "אנו מגבילים את המפרסמים. לא ניתן לפרסם כמה מותגים במקביל או זה אחר זה. לא נאפשר קמפיינים, שיפגעו ברשת החברתית ונמנע זיבול הרשת. המנגנונים שלנו גם קובעים מי יכול לפרסם מה, זה מוגבל ל-5 תחומי עניין אישיים בלבד. גם אנו לא משלמים על הקלקות ממדינה אחרת וכך הלאה. זו מערכת בשליטה מלאה של כל המשתתפים בה. 
 
מלבד זאת, המפרסמים קובעים את התקציב וגבולות הגזרה של החשיפה. הם מבינים היטב מה מביא להם ערך ומה לא. היו מקרים, למשל בטורקיה, שקמפיין נגמר אחרי 70 שניות, כי החשיפה הייתה גדולה והתקציב של המפרסם הוגבל בגלל ההפצה המהירה.
 
המפרסם מקבל כלים לצפייה בקמפיין בזמן אמת. יש לו אינדיקציות מלאות על הנעשה ברשת עם הקמפיין שלו. הוא יכול לעצור קמפיין באמצע ולהעביר את התקציב למקום אחר".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים?
דוד אדי: "אנו רוצים להיות המובילים בשוק הפרסום המקוון בישראל ובמדינות נוספות, שניכנס אליהן. אנו בשלבי סבב גיוס של בין 3 ל-5 מיליון דולרים, כדי לממש את החזון הזה. כ"כ, אנו מעוניינים להרחיב את הפלטפורמה לשפות נוספות כמו ערבית ורוסית, לקהלים, שלא מבינים או קוראים עברית ברשת ולא נמצאים ברשתות חברתיות בעברית. בנוסף, המערכת שלנו יכולה לשמש לכל מטרת הפצה של כל דבר. למשל לגיוס עובדים. ניסינו את זה וזה עובד מצוין. אנו רוצים להתאים את הפלטפורמה גם למטרות נוספות של הפצה, לא רק פרסומות ואנו בדרך לממש את החזון הזה".
קניות ברשת



 
 
Bookmark and Share