Telecom News - תשתיות הסלולר 2014 עד 2020: הזדמנות עסקית של 104 מיליארד $ לשנה

תשתיות הסלולר 2014 עד 2020: הזדמנות עסקית של 104 מיליארד $ לשנה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> תשתיות הסלולר 2014 עד 2020: הזדמנות עסקית של 104 מיליארד $ לשנה
מחקר חדש של SNS reaserch מצביע על המגמות המובילות של עולם הסלולר עד 2020: Cloud RAN, Carrier WiFi, Small Cells, Macrocell RAN, RRH, DAS . כל זה נוגע לעולם הרחב, ממש לא לישראל. 
מאת: מערכת Telecom News, 4.1.14, 17:45SNS Research

מחקר חדש של SNS Research בתחום תשתיות הסלולר בעולם מ-2014 ועד 2020 מצביע על הזדמנות עסקית עבור יצרני הציוד והפתרונות בהיקף כולל של 104 מיליארד דולרים לשנה ב-2020, כאשר ב-2014 מדובר בשוק שיגיע (כבר השנה) ל-52 מיליארד דולרים. בעולם הטלקום והמחשוב, מדובר בשוק הגדול ביותר עם מקדם הצמיחה המואץ ביותר בעשור האחרון ובעשור הבא. התחומים ה"חמים" ביותר בצמיחה זו על פי המחקר לשנים הקרובות (עד 2020) הם: RAN (ר"ת: Radio Access Network) ו- HetNet (ר"ת: Heterogeneous Network). הכל, כמובן, בגלל הצלחת הדור הרביעי -LTE ברחבי העולם והתפשטות המהירה של המכשירים הניידים החכמים למיניהם (דוגמת: מארטפונים, IoT וטאבלטים). 

התחומים בעלי מקדם הצמיחה הגדול ביותר (מעל ל-5% CAGR לשנה) עד 2020 הם:
WiFi & Carrier WiFi
Small Cells
Cloud RAN
Distributed Antenna Systems - DAS
Remote Radio Heads - RRH
VoLTE - קול על LTE ב- VoIP שיגיע ב- 2020 לכ- 700 מיליון לקוחות מחוברים. 
מעבר לווירטואליזציה, SDN, NFV, Small Cells as a Service - SCaaS, Self-Organizing Network - SON.  

להערכת המחקר, גישת ה-HetNet, שהחלה למעשה מאפס לפני כשנתיים, תגיע כבר ב-2014 להיקף שוק עולמי של כ-17 מיליארד דולרים לשנה (מכלל 52 מיליארד הדולרים שיושקע ב-2014 בציוד רשת סלולרי). היקף שוק פתרונות ה-HetNet ב-2020 יגיע לכ-43 מיליארד דולרים (כמעט חצי מ-104 מיליארד דולרים, כלל ההוצאה העולמית החזויה על רשתות סלולר ב-2020).

אגב, סביב ה-HetNet (וה-DAS הקשור לתחום זה) הוקמה קהילה תוססת וארגון בשם The HetNet Forum, שחברים בו גם ספקי הסלולר הגדולים בעולם וגם יצרני ציוד, שירותים ופתרונות בתחום. בתחום ה- SDN וה- NFV יש התארגניות גם כן די מעניינות, למשל ארגון OpenDaylight, המפתח פלטפורמות תקשורת בקוד פתוח על בסיס לינוקס, ל- SDN ול- NFV. בארגון זה חברים "כל הגדולים" של עולם המחשוב, הרשתות והתוכנות בעולם. 

בנוסף, המחקר מצביע על כך, שהחלה השקעה של כ-1 מיליארד דולרים ב-2014 לפיתוח רשת סלולר דור חמישי - 5G, השקעה שתלך ותגדל וכבר ב-2020 (ואולי אף קודם לכך) נראה תחילת פריסה של דור חמישי בעולם. לדברי המחקר, השינויים בשוק דוחפים את היצרנים לספק ציוד עם מרווחים קטנים יותר של רווח, מה שמחייב אותם לצמצם בהוצאות ובכוח אדם. פריסת רשתות הטרוגניות - HetNet מובילה גם לקונסולידציה של ספקי ציוד וגם ספקי סלולר (למרות ירידת עלויות פריסת LTE עם השנים), עם צפי להיעלמות ומיזוגים של ספקים, שאינם יכולים להוכיח שיש להם ערך משל עצמם בהיותם עצמאיים.

הכיוון החשוב ביותר עמו ספקי הסלולר יתמודדו בשנים הקרובות הוא העברת \ הסטת עומסים - Offload מרשתות הסלולר אל רשתות אלחוט ופתרונות אלחוט מקומיים בתצורות שונות. מתפתחים מודלים חדשים להסטת עומסים, אולם עדיין ה-WiFi הוא "המלך" של הסטת עומסים מהסלולר, עד ל-2020. 

למותר לציין, שכל התחזיות המעניינות הללו אינן נוגעות לישראל, שכן ישראל נמצאת בפיגור אדיר ובמקום אולי האחרון בעולם (גם אחרי המדינות העניות ביותר על פני כדור הארץ), מבחינת ההשקעות בתשתיות הסלולר. התכניות של שר התקשורת הנוכחי בתוספת היועץ המשפטי לממשלה והבג"ץ, יהפכו את התחום הזה בישראל למפגר והנחות ביותר בעולם. תזכורת: בתחילת 2013 שאלנו "האם יש סיכוי ל- LTE בישראל ב- 2013?", גם נתנו לזה תשובה בסדרה ארוכה של מאמרים. אנו כבר ב- 2014 ואותה שאלה בדיוק נשאלת גם לגבי 2014. כנס בנושא הדור הרביעי - LTE ביוזמת IMA ייערך ביום חמישי הקרוב בת"א, פרטים נוספים כאן
 
רשת סלולר ואלחוט



 
 
Bookmark and Share