Telecom News - בוזבזו 100,000 ש"ח על אתר חדש מיותר לניצולי שואה

בוזבזו 100,000 ש"ח על אתר חדש מיותר לניצולי שואה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> בוזבזו 100,000 ש"ח על אתר חדש מיותר לניצולי שואה
 
בוזבזו 100,000 ₪ על אתר חדש מיותר לניצולי שואה
 מאת: מערכת Telecom News, 6.1.14, 13:01בזבוז כספים
 
עמדה: מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל השיק אתר חדש, שהוקם בעלות של 100 אלף ש"ח לטובת קומץ ניצולי שואה קשישים, שעדיין חיים עימנו, אך לא יודעים בכלל מה זה אינטרנט.

מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל הודיע על השקת אתר אינטרנט חדש לטובת ניצולי השואה ובני משפחותיהם. הפרויקט בוצע ע"י חב' תבונה מקב' SQLink בהיקף של כ-100,000 ₪.
 
אתר האינטרנט החדש תוכנן כך, שתתאפשר נגישות גבוהה לקהל הניצולים ולבני משפחותיהם, כמו גם לסטודנטים ותלמידים. הושם דגש מיוחד על הנגשת האתר לניצולי השואה עצמם, קהל קוראים "מבוגר", דבר שבא לידי ביטוי, בין היתר, בפונטים נוחים לקריאה ובתמונות מוגדלות...

הבעיה: מרבית ניצולי השואה המתקרבים לגיל 90 לא בדיוק משתמשים באינטרנט. קיימים כבר אתרים העוסקים בזכויות ניצולי השואה והם מספיקים בהחלט. בנוסף, יש ארגונים המרצים ללא תשלום בפני ניצולי השואה הקשישים בכל הארץ על זכויותיהם והדרכים לממשן.
 
האתר כולל מספר מנועי חיפוש המאפשרים גישה למידע מקיף ומגוון אודות זכויות ניצולי השואה וארגונים הקשורים לקהילות הקשורות לתקופת השואה. האתר מציע גישה לחקיקה ולפסקי דין הקשורים בזכויות הניצולים וכן למאמרים, כתבות וחדשות מהארץ ומהעולם. בנוסף, האתר מציג מיפוי ארצי של אנדרטאות ואתרי הנצחה לזכר השואה על גבי פלטפורמה של Google Maps, שכולל מידע מפורט ועדכני.

בשעה שארגונים רבים "מתפרנסים" על גבם של ניצולי השואה ומחלקים להם את הכספים המגיעים להם בצמצום ובעמידה בכל מיני "מבחנים", במקום להקצות לכל אלה, שעדיין שורדים, את מה שמגיע להם, מרכז הארגונים של ניצולי השואה מבזבז כספים על אתר "זכויות ניצולים" מיותר, שיש כמותו כמה וכמה באינטרנט. ניצולי השואה הקשישים עסוקים בעצמם כדי להמשיך לשרוד ולהתמודד עם מחלות שונות, מציאות חיים קשה ו"זכויות" בלתי מספקות, ואתר כזה באמת כבר לא נחוץ להם. הוא אולי נחוץ לכל מיני בעלי תפקידים המחפשים פרסום על גב הניצולים ההולכים כל יום לעולמם. 

אין ספק, שאתר כזה כבר לא נחוץ עבור ניצולי השואה עצמם, וזו לא העת להשיק אתר כזה. ההנצחה יכולה לחכות עוד קצת. מקצת מהניצולים עדיין איתנו והכספים מטעם מרכז הארגונים של ניצולי השואה צריכים להיות מופנים רק אליהם. אולם, אם כבר הוחלט להקים אתר נוסף ולא נחוץ כזה כרגע, מן הראוי היה לאתר חברות המוכנות להירתם למלאכה בהתנדבות. אם מרכז הארגונים של ניצולי השואה היה מפרסם קול קורא על כך ובקשה לתרום להקמת אתר עבור זכויות ניצולי השואה, אין ספק, שניתן היה למצוא חברות, שהיו עושות זאת בהתנדבות או מבקשות רק סכום סימלי.

עדכון 15:00: כפי שדיווחנו ב-2.4.13 הושק לפני 10 חודשים אתר ייעודי עבור ניצולי שואה: מיזם "כל זכות" עם הרשות לזכויות ניצולי השואה, שמספק מידע על כל הזכויות והשירותים להם זכאים ניצולי השואה ומכיל הטבות הניתנות ע"י ארגונים הפועלים בקרב ניצולי השואה - כאן. יתר על כן,  לגבי בירור זכויות יכול הקשיש ניצול השואה לפנות בקלות למרכז המידע של הרשות לזכויות ניצולי השואה בטלפון 03-5682651 וגם למרכז המידע של המשרד לאזרחים ותיקים בטלפון 8840 *. כל ניצול הפונה למוקד המשרד לאזרחים ותיקים מקבל מכתב המסכם את המידע והפעולות שעליו באופן אישי בהתאם לנתוניו לבצע למימוש זכויותיו.
 
 



 
 
Bookmark and Share