Telecom News - סקר עולמי חדש מגלה: היישומים תפסו את מקומה של מגמת BYOD

סקר עולמי חדש מגלה: היישומים תפסו את מקומה של מגמת BYOD

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> סקר עולמי חדש מגלה: היישומים תפסו את מקומה של מגמת BYOD
סקר עולמי חדש מגלה: היישומים תפסו את מקומה של מגמת BYOD
מאת: מערכת Telecom News, 9.1.14, 22:00BYOD
 
סקר, שנערך בקרב 1,300 מנהלי מיחשוב בכירים ברחבי העולם, חושף את החששות שלהם ביחס לתקציבים, ליכולת עמידה בזמני השקה, לבעיות איכות ולצורך להציע חוויית משתמש עקבית במכשירים שונים. כך גם נמצא לגבי הנושאים בראש סדר העדיפויות של הארגונים בישראל.
 
הטמעה מוצלחת של פרוייקטי ניידות בארגונים בישראל אינה מתמצה ביישום של פרויקטים לשימוש במכשירים, שבבעלות העובדים (BYOD- Bring Your Own Device), ומחייבת אסטרטגיות ייחודיות על מנת להשיג איזון בין השירותים הניתנים במענה לצרכים של הלקוחות, מחלקת המיחשוב והעובדים. כך עולה מסקר עולמי חדש, TechInsights Report: Enterprise Mobility–It’s All About the Apps, שערכה פירמת Vanson Bourne עבור חברת CA Technologies.
 
מהסקר, שנערך בקרב 1,300 מנהלי מחשוב בכירים ברחבי העולם ומישראל (ובהם 650 משיבים מ-13 מדינות באירופה) עולה, שלמרות שבישראל מבינים היטב את יתרונות הניידות, הרי שחששות ביחס לתקציבים, ליכולת לעמוד בזמני השקה, לבעיות איכות ולצורך להציע חוויית משתמש עקבית במכשירים שונים, הם המכשולים העיקריים המקשים על האימוץ של הניידות.

ארגונים בישראל, שיישמו בהצלחה פרויקטים של ניידות, נהנו משיפור בשיעור של 16% עד 33% בפעילות העסקית. השיפור בא לידי ביטוי בשימור העובדים, בגידול במספר הלקוחות המשתמשים בתוכנה או בשירותים של החברה, בעלייה בהכנסות ובקצב השקה מהיר יותר של יישומים ושירותים חדשים.
 
עוד עולה מהדוח, שבסדר העדיפויות של מחלקות המחשוב בישראל זוכים כיום פרויקטים הקשורים ללקוחות חיצוניים לעדיפות גבוהה מזו המיוחסת לפרויקטים פנימיים של שימוש במכשירים, שבבעלות העובדים (BYOD). הדבר מעיד על החשיבות העסקית הקריטית המיוחסת לפרויקטים של ניידות הפונים ללקוחות, ועל כך, שמתייחסים אליהם לפחות באותה מידה של דחיפות כמו אל פרויקטים פנימיים. הפרויקטים הפונים ללקוחות נתפסים כאמצעי למתן מענה טוב יותר לדרישות של הלקוחות, על מנת לשפר את חוויית הלקוח ואת השיעורים הכוללים של שביעות הרצון.
  Logo CA
מאיר עמור, מנכ"ל CATechnologies ישראל: "על מנהלי מיחשוב ראשיים בישראל מופעלים כיום לחצים עצומים במסגרת ההתמודדות עם הקצב המהיר של השינויים וההתפתחויות בטכנולוגיה. בתחום הניידות גוברת המורכבות בקצב מהיר, הן ביחס למשתמשים הפנימיים והן ביחס למערכות הפונות ללקוחות. הסכנה לאי עמידה בדרישות חשובות של הרשויות, זליגה בשוגג של מידע עסקי, או פגיעה במוניטין המותג בשל חוויית לקוח גרועה במהלך קנייה ביישום המיועד למכשירים ניידים, הן רק כמה דוגמאות לסיכונים הניצבים בפני ארגונים בישראל, שלא יישמו אסטרטגיית ניידות כלל-ארגונית".

ממצאים נוספים שעולים מהסקר:
זה הזמן ליישומים: עד כה התמקדו במחלקות המיחשוב של הארגונים בישראל בעיקר במכשירים, אך ההזדמנות האמיתית מצויה כיום דווקא בהתמקדות ביישומים הניידים.
 
66% מבין המשיבים ציינו, שיישומים ניידים הפונים ללקוחות או לעובדים ניצבים בראש סדר העדיפויות (בהשוואה ל-34%, שציינו פרויקטים פנימיים לשימוש במכשירים בבעלות העובדים וניהול מכשירים של העובדים).

 זה זמן הלקוחות: בתחילה התמקדו במחלקות המחשוב בפרויקטים פנימיים לשימוש במכשירים בבעלות העובדים (BYOD) ובניסיון לרצות את העובדים. כיום מגיעות הדרישות גם מהלקוחות, ובמחלקת המחשוב צריכים לתת מענה ל-2 הקבוצות.
 
המניע מספר אחת לפרויקטים בתחום הניידות בארגונים בישראל הוא הביקוש הגובר מצד הלקוחות, כפי שציינו 56% מבין המשיבים. זהו השיעור הגבוה ביותר מבין המשיבים לסקר בעולם.

מניעים נוספים כוללים את הצורך באבטחה גבוהה יותר של הגישה במכשירים ניידים לנתונים ויישומים קריטיים (40%) וצורך במיסוד הגישה של העובדים לתשתיות החברה במכשירים ניידים (32%).
 
זה הזמן ליזום במקום להגיב: במסגרת מגמת BYOD, במחלקות המחשוב הגיבו בעיקר לדרישות העובדים. כעת, הביקוש ליישומים ניידים יוצר הזדמנות חדשה לקידום של פרויקטים עסקיים חדשים.

שיעורן של הוצאות הניידות מתוך תקציב המיחשוב הכולל יעלה ב-3 השנים הקרובות ב-77%. שיעורן של הוצאות הניידות מחוץ למחלקת המיחשוב יעלה ב-111%, סיבה נוספת ליוזמות מצידה של מחלקת המחשוב.
 
היתרונות רבים: לצד האתגרים, נהנים בארגונים בישראל גם מיתרונות כתוצאה מהיישום של פרויקטים בתחום הניידות, או מצפים ליהנות מהם.:
80% נהנים כבר מגידול בתפוקה של העובדים, או מצפים ליהנות מגידול כזה.
78% נהנים כבר מעלייה בשביעות הרצון של הלקוחות, או מעלייה במספר הלקוחות המשתמשים במוצרים או בשירותים של החברה, או מצפים ליהנות מעלייה כזו.
74% נהנים כבר מעלייה בהכנסות מיישומים ניידים הפונים ללקוחות, או מצפים ליהנות מעלייה כזו.
 
עמור: "CA Technologies נמצאת במעמד המתאים ביותר לתת מענה לפערים בניהול ההוליסטי, הכלל-ארגוני, של הניידות. הדו"ח מדגיש את חשיבות ההשקעות, שביצענו בניידות ובטכנולוגיות מתקדמות נוספות. אין ספק, שהמערכות הקיימות לניהול הניידות אינן נותנות מענה לצרכים של מחלקת המחשוב".
 
מתודולוגיית הסקר
Vanson Bourne ערכה עבור CA Technologies את הסקר בקרב 1,300 מנהלי מחשוב בכירים בענפים של שירותים פיננסיים, בריאות, ייצור וטלקום, וכן במגזר הציבורי, ב-21 מדינות בין החודשים מאי ויולי 2013. המשיבים לסקר כללו 650 מנהלים מאירופה (ישראל, איטליה, בריטניה, גרמניה, הולנד, המדינות הנורדיות, ספרד, פורטוגל, צרפת ושווייץ). המשיבים כללו מנהלי מחשוב בכירים, מנהלים עסקיים, מנהלי פרויקטים או ארכיטקטים של מערכות מחשוב בארגונים בעל הכנסות של 100 מיליון דולרים של ארה"ב ומעלה. לפרטים נוספים על הסקר ולהורדת המסמך בקרו כאן (here).
 
סקר



 
 
Bookmark and Share