Telecom News - יחידה עסקית חדשה ביבמ תתמקד בחדשנות המחשוב הקוגניטיבי

יחידה עסקית חדשה ביבמ תתמקד בחדשנות המחשוב הקוגניטיבי

דף הבית >> חידושים הכרזות >> יחידה עסקית חדשה ביבמ תתמקד בחדשנות המחשוב הקוגניטיבי
יחידה עסקית חדשה ביבמ תתמקד בחדשנות המחשוב הקוגניטיבי
מאת: חיים חביב, 12.1.14, 14:15IBM
 
ווטסון, המכונה שזכתה בשעשועון הטריוויה הטלוויזיוני, מגויסת לפריצות דרך ביישומי מחשוב קוגניטיבי מסחריים, ולביצוע משימות "בלתי אפשריות" .
 
יבמ ממסדת יחידה עסקית חדשה, "קבוצת ווטסון", שתתמקד בפיתוח ויישום עסקי של חידושים טכנולוגיים בעולם המחשוב הקוגניטיבי בסביבת ענן. הקמת היחידה משקפת שינוי אסטרטגי בגישה העסקית של IBM, לקראת האצת ההחדרה לשוק של כלי תוכנה חדשניים, שירותים ויישומים, המסוגלים לחשוב ולהשתפר באמצעות תהליכי למידה אוטונומיים, ולגלות תשובות ותובנות בשאלות מורכבות. זאת, על בסיס ניתוח כמויות עתק של נתונים, Big Data.

יבמ תשקיע ב"קבוצת ווטסון" למעלה ממיליארד דולרים, שיוקדשו למחקר ופיתוח יישומים קוגניטיביים מבוססי ענן מחשוב ושירותים משלימים. ההשקעה כוללת 100 מיליון דולרים, ש'נצבעו' למטרות מחקר ופיתוח בחברות הזנק, ולתמיכה בקהילת המפתחים אותה השיקה יבמ לאחרונה, שמאגדת עסקים ומפתחים לסוג חדש של אפליקציות קוגניטיביות מבוססות ווטסון, בסביבת ענן המפתחים של יבמ.

בחברת ניתוח השוק גרטנר צופים, שמכונות חכמות תובלנהו את המהפכה המשמעותית ביותר מאז ומעולם באמצעות טכנולוגיות המידע. לדעת מומחי גרטנר, מכונות אלה הופכות את בני האדם ליעילים יותר ומאפשרות להם לבצע משימות "בלתי אפשריות" לכאורה.

דר' עודד כהן, סגן נשיא ביבמ ומנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה: "אנו ניצבים בנקודת מפתח בהיסטוריה של עולם הטכנולוגיה: אנו מסוגלים להפוך כיום את המערכות הקוגניטיביות לסטנדרט של עולם המחשוב – והמהלך הנוכחי של יבמ מכניס אותה אל עידן חדש. יבמ הצליחה להפוך את ווטסון מהמכונה, שזכתה בשעשועון טריוויה טלוויזיוני, לפריצת דרך בתחום היישום המסחרי של מחשוב קוגניטיבי, שמסייעת לעסקים לתקשר עם לקוחותיהם, לספקי שירותי בריאות להציע טיפול מותאם אישית וליזמים לבנות דור חדש של עסקים. ההשקעה הנוכחית בווטסון מיועדת לבנות שווקים חדשים, להגיע לקונים חדשים ולשנות מן היסוד תחומי תעשיה ומקצועות מתמחים".
 
מטה קבוצת ווטסון של יבמ יפעל בניו-יורק, ויעסיק כ-2,000 אנשי מקצוע בתכנון, פיתוח והאצת השימוש בטכנולוגיות הקוגניטיביות של ווטסון, שמחוללות שינוי בתחומי תעשייה ובמקצועות שונים ומורכבים. הקבוצה תישען על יכולותיהם של מומחים הפועלים במערך המחקר והפיתוח של יבמ, ובחטיבות השירותים, התוכנה והמערכות של החברה, כמו גם על מומחים במגוון רחב של תחומי תעשייה, שיזהו שווקים בהם עשוי מחשוב קוגניטיבי לחולל שינוי ולהתפתח, דוגמת עולם שירותי הבריאות, שירותים פיננסיים, קמעונאות, תעשיית הנסיעות והתיירות ועולם התקשורת.
 
בראש קבוצת ווטסון, יעמוד מייקל רודין (בתמונה למעלה), עד לאחרונה סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת פתרונות התוכנה של יבמ, שם היה אחראי לאספקת פתרונות ייעודיים למגזרי תעשייה בתחומים צומחים במיוחד דוגמת ניתוח עסקי אנליטי, מסחר חכם, ערים חכמות ועסקים ברשתות חברתיות.

אחת המשימות המרכזיות של קבוצת ווטסון ביבמ תהיה להמשיך ולקדם את המחקר והפיתוח המתמקדים בהאצת האספקה של חדשנות מבוססת כלי מחשוב קוגניטיבי באמצעות הענן, לארגונים המשתמשים. במסגרת המיזם הזה, תתאים יבמ את ווטסון לעבודה משולבת בסביבת Softlayer, תשתית מחשוב הענן העסקי שנרכשה על ידה לאחרונה.
 
לרגל השקת קבוצת ווטסון, הציגה יבמ שורת שירותים חדשים המבוססים על יכולות הבינה הקוגניטיבית של ווטסון, בהם:

מערכת ייעוץ לתהליכי גילוי ומחקר, Watson Discovery Advisor, האמורה לחולל מהפכה באופן בו מתבצעים תהליכי מחקר ופרסום מחקרים בתחומים דוגמת תעשיית התרופות. המערכת החדשה תסייע לחוקרים בחיפוש ובסריקת כמויות גדולות של מחקרים ותגלה הקשרים בין נתונים נפרדים לכאורה, שעשויים להאיץ את עבודת החוקרים ולקדם תובנות חדשות.
 
סביבת הניתוח האנליטי, Watson Analytics, תסייע לנווט בין כמויות גדולות של תובנות הנשענות על Big Data, באמצעות הצגה ויזואלית של תוכנות אלה, ללא צורך בהכשרה מוקדמת בשימוש בכלים אנליטיים. השירות החדש פותר בעיות אופייניות לתהליכי גילוי נתונים, ומאפשר גם למשתמשים עסקיים מן השורה לגלות תובנות חדשות 'המסתתרות' בהררי המידע שבידיהם. באמצעות ממשק אנליטי מתוחכם ושילוב שפה טבעית, מסוגלת המערכת להכין את הנתונים, להציף את ההקשרים החשובים ביותר ולהציג את התוצאות במתכונת נוחה לשימוש, ובפורמט ויזואלי.
 
מערכת הניווט בנתונים Watson Explorer תסייע למשתמשים בארגון לחשוף ולשתף תובנות המבוססות על נתונים, בתהליך קל יותר ותוך האצת ההשקה של מיזמים מבוססי Big Data. הסביבה החדשה מספקת למשתמשים מבט מאוחד, שמציג את כל המידע מבוסס הנתונים העומד לרשותם, כמו גם מסגרת לפיתוח אפליקציות עשירות במידע המטפלות בכל תחום או נושא הנדרשים למשתמשים עסקיים, למדעני נתונים או לביצוע מגוון פונקציות עסקיות.
 
קבוצת ווטסון ב-IBM, שזכתה לכינוי "סמטת הסיליקון", תציע סביבת חממה טכנולוגית, ותעמיד כלים וכישורים הנדרשים להשקת כלים חדשים בשירות צרכים עסקיים על בסיס טכנולוגיית הענן של ווטסון. שותפיה העסקיים של יבמ ייהנו מתמיכת יבמ, ולקוחותיה יוכלו להשתמש במרכז הפתרונות במקום, לנסות ולהתנסות ביישומים חדשים בתחום המחשוב הקוגניטיבי. הקבוצה אף תציע סדנאות וסמינרים בתחומי הפיתוח והזדמנויות לבניית רישות וקשרים עסקיים.
  
מעבדת ווטסון ביבמ



 
 
Bookmark and Share