Telecom News - סיכום שנת 2013 בתקשורת עפ"י אתר "כמהזה?" להשוואת מחירי התקשורת.

סיכום שנת 2013 בתקשורת עפ"י אתר "כמהזה?" להשוואת מחירי התקשורת.

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> סיכום שנת 2013 בתקשורת עפ"י אתר "כמהזה?" להשוואת מחירי התקשורת.
סיכום שנת 2013 בתקשורת עפ"י אתר "כמהזה?" להשוואת מחירי התקשורת בישראל
מאת: מערכת "כמהזה?", 12.1.14, 22:30כמה זה?
 
שנת 2013 לא תיזכר כשנה בה קרו שינויים מרחיקי לכת בתחום התקשורת. שנת 2013 מחווירה בהשוואה לשנת 2012 בה התרחשה המהפכה הסלולרית. אתר "כמהזה?" להשוואת מחירי תקשורת בישראל מסכם את השנה שהייתה.
 
האירוע המרכזי בשוק התקשורת בישראל בשנה החולפת היה מתן הרישיון לחב'  IBCלפריסת סיבים אופטיים ברחבי הארץ. הסיבים נפרסים ע"ג רשת החשמל ע"י חברת החשמל, שכבר החלה בעבודות. חב'IBC  תספק באמצעות הסיבים האופטיים שירותי תקשורת בפס רחב לכל חברות התקשורת בישראל, גם לספקים חסרי תשתית ארצית, ותשנה את דואופול התשתיות של בזק והוט ומאזן הכוחות בשוק. כאשר תושלמנה העבודות, ירוויחו הצרכנים ממיזם הסיבים מכמה בחינות: מהירות התקשורת האינטרנטית תגדל, הפערים הדיגיטליים בין הפריפריה למרכז ייעלמו, התחרות בשוק התקשורת תתעורר וירדו מחירי הטלפון, הטלוויזיה והאינטרנט.
 
בתחום האינטרנט חברות התשתית מעלות כל הזמן את הרף, ובשנה החולפת שידרגו למיליוני לקוחותיהן את מהירויות הגלישה באינטרנט.  ביחס לעולם, ישראל לא רחוקה מקצב הגלישה הממוצע העומד על כ -19 מגה בייט לשנייה. הסוגיה, שעלתה ב-2013 בהקשר של מהירות הגלישה באינטרנט, הייתה הפער בין קצב הגלישה, שהצרכנים משלמים עליו והחברות אמורות לספק, ובין קצב הגלישה בפועל. מסתבר, שמהירות הגלישה האמיתי, נמוכה בהרבה מזו, שהחברות מדווחות עליה.
 
בענף הסלולר מצבו של הצרכן המשיך להשתפר ב-2013 הודות למהפכת הסלולר שהחלה ב-2012. לצרכן היה קל יותר לעבור בין החברות והתניידות הלקוחות בין חברות הסלולר נמשכה השנה בהמוניה. אבל השנה החולפת תיזכר בעיקר בזכות המחירים, שירדו בעשרות אחוזים בשל הכניסה של מתחרים חדשים לשוק. אם ב-2012 עמד המחיר החודשי על שירותי הסלולר על כ-100 ₪, בשנה החולפת המחיר ירד לאזור ה-70 ₪ בחודש.

ב-2013 נהיה תחום הסלולר פשוט יותר עבור הלקוח. היצע המסלולים היה קטן יותר והסתכם בדרך כלל ב-2 מסלולים לבחירה: "ללא הגבלה" או "מדברים מעט" והחלוקה למגזרים, שקיבלו תעריפים מיוחדים (כמו חיילים, סטודנטים, עולים חדשים) בוטלה. כך, שב-2013, לפחות מהבחינה הזאת, היו כולם שווים.
 
בתחום הטלוויזיה המשיכו הצרכנים לשלם גם ב-2013 מאות ש"ח מדי חודש על חבילות ערוצים רחבות, שלא בהכרח מתאימות להם. אמנם כבר בסוף שנת 2012, בהוראת משרד התקשורת, השיקו הוט ויס "חבילות ערוצים צרות" בעלות קטנה יותר. אולם, הבעיה הייתה ונותרה המחיר והתוכן של החבילה הצרה, שכוללת 16 ערוצים, ביניהם הערוצים הבסיסיים (10, 11, 22, 23, 33, 99), ערוצי מוזיקה ועוד. שר התקשורת גלעד ארדן הבטיח במהלך 2013, שחבילת בסיס בטלוויזיה תעלה רק 120 ש"ח, אך המחיר שלה בפועל עומד על כ-150 ₪ בחודש והיא אינה כוללת ערוצים אטרקטיביים וזו סיבה לביקוש הנמוך שלה.

גם במערך "עידן פלוס" תוכננו שינויים ובשנה החולפת אף עברה בכנסת חקיקה בנושא, שאפשרה את הרחבת המערך ל-18 ערוצים. למרות זאת, המערך עדיין לא הורחב והוא כולל סך הכל 6 ערוצים בסיסיים וסופג גם ביקורת על הקליטה, שאינה מספקת.

מאת: אתר כמה זה אתר השוואת מחירים בתחומים:  סלולראינטרנטשיחות לחו"ל ושיחות מחו"לסים בינלאומיכבלים ולוויין וטלפון בישראל
2014



 
 
Bookmark and Share