Telecom News - מה הכי חשוב ליזמים? ללמוד מטעויות של אחרים

מה הכי חשוב ליזמים? ללמוד מטעויות של אחרים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מה הכי חשוב ליזמים? ללמוד מטעויות של אחרים
עמדה: מה הכי חשוב ליזמים? ללמוד מטעויות של אחרים
מאת: בת-חן גרינברג, מפיקה ראשית, ועידת פיילקון תל-אביב, 13.1.14, 09:15בת חן גינברג
 
אני מחזיקה באחד המפתחות לשינוי עסקי וחברתי בישראל. מדובר על שינוי אמיתי בשיח הציבורי. מהיום אנשים בישראל יכירו בעובדה הבלתי מעורערת, שאין שום דרך להתווכח איתה והיא: "למידה מטעויות היא אבן דרך להצלחה".
 
כן, זה בהחלט מפתח היסטורי. "על אמת"...
 
מפתח, שכאשר הוא יצבור יותר תפוצה והכרה, הוא ישפיע על תרבות ארגונית בעסקים, על תרבות העבודה במגזר הציבורי, על תרבות הסיקור בתקשורת ועל תרבות המילה בפוליטיקה.
 
תארו לעצמכם, שבעוד זמן לא רב בכלל, ממש עניין של חודשים ספורים, תשמעו יותר ויותר אנשי עסקים, אנשי תקשורת, אנשי חברה ופוליטיקה מספרים באופן חופשי למדי על החלטות שגויות, על התבטאויות לא מתאימות, על מהלכים כושלים, על טעויות אנוש שלהם.
 
מה זה יעשה למדינה?
 
אני מאמינה, שזה יגרום לשינוי גדול מאד, מבורך מאד ובהחלט הכרחי במצבנו הנוכחי.
 
אנשי עסקים יאלצו להרגיע את האגו הבלתי ניתן לריסון שלהם, אנשי תקשורת יחשבו על ההשלכות של מילותיהם ופוליטיקאים (?), אם הם יתנו דין וחשבון על כל טעות וכישלון, שהם חתומים עליהם, יש מצב, שרבים מהם יעדיפו לחשוב על הסבת מקצוע, רק לא להתמודד עם הממצאים הקשים. לפתע הם יצטרכו באמת להצליח במשהו.
 
לאחר 4 שנים של עבודה קשה בבניית מרכז הדרכה למנהלי שיווק B2B, שכל הווייתו מתרכזת בהרחבת הידע והלמידה, אני מפיקה ועידה העוסקת בקשר הישיר בין למידה מטעויות לבין הצלחה. יש בי יכולת ותשוקה להוביל מגמה בישראל, שתעזור להרבה מאד חברות עסקיות להיות אף יותר מצליחות. אחד הדברים המהותיים ביותר, שמנכ"לים מפספסים, היא העובדה, שהאגו העצום שלהם משליט פחד במנהלים מתחתם והם מצידם משליטים פחד בדרגים מתחתם וכן הלאה. ומה קורה בפועל? פחד עצום בחדר הישיבות. אנשים שותקים כי הם פוחדים להגיד איזו "שטות". הפחד גם מנטרל את פוטנציאל החשיבה שלהם ואז היכולת שלהם לפתור בעיות יורדת פלאים.
 
כך, שתרבות ארגונית, שמעודדת דיון פתוח גם על מהלכים כושלים או טעויות בדרך, תביא בהכרח להרבה יותר הצלחות והחלטות טובות.
 Failcon
הצעד הראשון של שינוי השיח הציבורי יוצא לדרך - ועידת פיילקון תל-אביב. ביום חמישי, ה-23 בינואר 2014, יעלו על בימת הסינמטק יזמים ואנשי עסקים ידועים ויספרו על טעויות וכשלים מהדרך הקשה למעלה, מה הם למדו ממנה וכיצד הצליחו למנף הכל להצלחה גדולה.
 
הוועידה בת"א היא במסגרת ועידות פיילקון בינלאומיות, שהתקיימו בערים גדולות בעולם. לחברה בבעלותי יש את הזיכיון לפיילקון תל-אביב עד שנת 2024.
 
אני מאמינה, שאתם כיזמים מבינים, שהלחם והחמאה של כולנו מבוסס על למידה מטעויות של אחרים ועל הדרך גם תיקחו חלק במגמה החדשה של שינוי שיח ציבורי.
 
תצלום פרטי האירוע והרשמה (לחיצה על הצילום מגדילה אותו):
Failcon



 
 
Bookmark and Share