Telecom News - קריאה לסטודנטים לפתח מוצרים תעשייתיים פורצי דרך

קריאה לסטודנטים לפתח מוצרים תעשייתיים פורצי דרך

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> קריאה לסטודנטים לפתח מוצרים תעשייתיים פורצי דרך
קריאה לסטודנטים לפתח מוצרים תעשייתיים פורצי דרך
מאת: חיים חביב, 14.1.14, 23:15אבי חסון
 
תחרות מקורית ביוזמת המדען הראשי תעודד סטודנטים לפתח חשיבה יזמית ולנצל את תקופת האוניברסיטה גם לכיוונים מעשיים שפרס בצדם.
 
המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון (בתמונה), בשיתוף עם הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה השיקו היום (יום ג', 14 בינואר 2014) את התחרות לתמיכה בחדשנות בקרב סטודנטים - אקדמיטק הנערכת השנה לראשונה. קבוצות סטודנטים מוזמנות להתמודד על תואר 'יזם העתיד', להגיש רעיונות למיזמים ולזכות במענקים בגובה מאות אלפי שקלים.
 
המדען הראשי קרא לקבוצות סטודנטים מכל המוסדות האקדמיים המוכרים בישראל להתחרות על פיתוח רעיון למוצר תעשייתי, מכל תחום. לזוכים מובטחים מענקים בסכום מצטבר של 225,000 ₪: לזוכה במקום הראשון -  מענק בגובה 100,000 ₪; לזוכה במקום השני - 75,000 ₪ ולזוכה במקום השלישי - 50,000 ₪.
 
התוכנית מורכבת מ-2 שלבים: בשלב הראשון, יגישו המתמודדים תקציר רעיון למוצר, תיאור הצורך עליו הוא עונה, תיאור השוק ועוד. על המוצר להפגין מקוריות והוא יכול להתבסס על טכנולוגיה חדשה או לעשות שימוש בדרך שונה בטכנולוגיות קיימות. בנוסף למדדים מקצועיים, כגון חדשנות ופוטנציאל שוק, יישפטו המיזמים בתחרות גם על פי מידת תרומתם הפוטנציאלית לחברה. 3 הקבוצות שתעלנה לגמר תוזמנה לוועידת Israel Innovation Conference 2014, שתתקיים במאי, בה יוענקו להן תעודות הזכייה במעמד המדען הראשי ושר הכלכלה.
 
המדען הראשי מייחס חשיבות רבה לטיפוח ההון האנושי בישראל, שהינו היסוד החשוב ביותר להמשך שמירה על  כלכלה תחרותית וצמיחה. תכנית זו הינה תכנית נוספת, שמטרתה עידוד היזמות ומצוינות בקרב מגזרים שונים באוכלוסייה על מנת להשפיע על המציאות הכלכלית חברתית במדינה. 
 
נפתלי בנט שר הכלכלה: "חדשנות ויזמות הם העתיד של הכלכלה. שוק התעסוקה המודרני כבר לא מספק בטחון תעסוקתי עד הפנסיה, ככה זה בכל העולם. העובדים צריכים לסמוך רק על עצמם, ולפנות הרבה יותר לדרך של יזמות. התחרות, שאנחנו משיקים היום, תעודד סטודנטים לפתח חשיבה יזמית ולנצל את תקופת האוניברסיטה לכיוונים פרקטיים בנוסף לחומר העיוני".
 
אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה: "אני רואה בעידוד יזמות וחדשנות בקרב סטודנטים מרכיב חשוב בבניית האקו-סיסטם, שיאפשר פריחה והמשך הובלה של החדשנות הישראלית. חדשנות היא דרך מחשבה ותפקידינו להטמיע אותה בכל גיל ובכל תחום. לשכת המדען הראשי מפעילה כלים שונים, שמטרתם קידום החדשנות והמו"פ בישראל".
 
התחרות תנוהל ע"י מנהלת תנופה של המדען הראשי, שמיועדת לממציאים, יזמים וחברות הזנק בראשית דרכן, שמעוניינים לממש עסקית רעיון טכנולוגי חדש.
 
לפרטים נוספים בדבר התחרות ר' כאן
 
יזמות



 
 
Bookmark and Share