Telecom News - יבמ בראש רשימת הפטנטים בארה"ב ב- 2013

יבמ בראש רשימת הפטנטים בארה"ב ב- 2013

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> יבמ בראש רשימת הפטנטים בארה"ב ב- 2013
יבמ בראש רשימת הפטנטים בארה"ב ב-2013
מאת: חיים חביב, 16.1.14, 08:00סוזן ארז
 
IBM שומרת על מקומה זו השנה ה-21 ברציפות. ממציאים מישראל עומדים אחר 284 מתוך 6,809 הפטנטים, שרשמה יבמ בארה"ב.

יבמ מובילה, זו השנה ה-21 ברציפות את צמרת רשימת מקבלי הפטנטים בארה"ב. היא רשמה 6,809 פטנטים חדשים בארה"ב - שיא של כל הזמנים ברישום פטנטים בשנה בודדת. רשימת הפטנטים של החברה מספקת הצצה אל המגוון הרחב של תחומי העיסוק המחקרי שלה, כמו גם אל התחומים האסטרטגיים בהם היא מתמקדת, בהם: מערכת ווטסון, ענן מחשוב, יישומי Big Data וניתוח אנליטי - בדרך לעידן המחשוב הקוגניטיבי.

אחר רשימת הפטנטים הארוכה של IBM ניצבים למעלה מ-8,000 ממציאים עובדי החברה, הפזורים במערך המחקר והפיתוח ברחבי בארה"ב וב-41 מדינות ובהן ישראל.

ממציאים מישראל אחראים ל-284 מהפטנטים, שרשמה יבמ אשתקד. מעבדת המחקר של יבמ בחיפה (האחראית  ל-120 מהפטנטים) מובילה במקום הראשון ברישום פטנטים בארה"ב ע"י גופים הפועלים בישראל (פי שניים יותר ממארוול ישראל, שמדורגת במקום השני).

עו"ד סוזן ארז, היועצת המשפטית של יבמ בישראל בתחום הקניין הרוחני (בתמונה למעלה), מדגישה את מעמדן הייחודי של מעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בישראל, המאפשר להן להציג התקדמות מרשימה בעידן המערכות הקוגניטיביות. חוקרים במעבדות המחקר של החברה בארץ פיתחו שורת טכנולוגיות המאפשרות להציג רמה גבוהה במיוחד של יעילות וחדשנות בתחומים דוגמת ניהול מערכות מים, בנקאות, מערכות רפואיות ויישומים בעלי אופי בטחוני. ארז: "מעבדת המחקר של יבמ בחיפה מחזיקה בידע נרחב בתחום הניתוח האנליטי ויישומי Big Data , שמאפשר לה לפתח פתרונות חדשים, שמציגים תובנות חדשות ורבות ערך ממגוון רחב של נתונים הנאספים כיום במערכות שונות".

השבוע לדוגמא השיקה יבמ בארה"ב מוצר חדש לשוק הקמעונאות - "אזורי הנוכחות של יבמ" - המבוסס על טכנולוגיית מובייל, שפותחה בישראל. הוא מאפשר לשדרג את חוויית הקניות בחנות בעזרת חיישני מיקום ופותח דרך לקשר עם הלקוח בזמן אמת, מול המדף, ומציע לו מבצעי קידום מכירות המתאימים למאפיינים האישיים. פטנטים נוספים מאחוריהם עומדים ממציאים מישראל הקשורים בסיוע לחקלאים בישראל בצמצום עלויות ההשקיה.  פטנט אחר ממעבדת חיפה מאפשר להשתמש באנליטיקה ויזואלית כדי לסייע למכבי אש לזהות את מקור האש ומיקומים הדורשים תשומת לב מיוחדת.

עו"ד ארז מוסיפה: "המעורבות של מעבדות המחקר והפיתוח שלנו בישראל בפיתוח טכנולוגיות ענן מחשוב ומובייל מאפשרת לנו להציע גם ללקוחות בישראל יתרונות בדמות המצאות ומוצרים המייעלים את פעילותם. ככל שהענן הופך עניין כלל-עולמי, וטכנולוגיית המובייל זמינה בכל יד ובכל מקום – מסתמנת הזדמנות עצומה להצעת שירותים ומוצרים היוצרים ערך אמיתי".

יבמ מובילה את רשימת מקבלי הפטנטים בארה"ב בשנת 2013 עם 6,809 פטנטים; אחריה בדרוג: סמסונג (4,676 פטנטים), קנון (3,825), סוני (3,098) ומיקרוסופט (2,660) ורק בהמשך החב' פנסוניק, טושיבה, הוואי, קוולקום ו-LG.

דוגמאות להמצאות ופטנטים שנרשמו בשנה החולפת:
  1. "הערכת רמת ביטחון בתשובה מבוססת ניתוח טקסט ויישום ההערכה" (פטנט 8510296) - היישום מאפשר למערכת ווטסון של יבמ להעריך באופן מדויק יותר את משמעות השאלות המוצגות לה בשפה טבעית מדוברת ובכך לקבוע את מידת הדיוק של התשובה הפוטנציאלית.
  2. רשתות נוירוניות  - מדמות תהליכים ממוחשבים בהשראת פעילות המוח האנושי, ומבססות תשתית לדור חדש של מערכות קוגניטיביות שתשלבנה תכנון משותף של חומרה ותוכנה.
  3. אבטחה - רשימת הטנטים שלה מיישמת שיטה מקורית לאימות אוטומטי ושימוש במפתחות הצפנה, והפצת אישורי אבטחה המכסה את כל מחזור חיי מפתחות ההצפנה.
  4. הקצאה דינאמית של מכונות וירטואליות - הפותרת את בעיית ה"שכן המרעיש", שבה מגבילה מכונה וירטואלית אחת את הפעילות המקוונת בשל צריכה מופרזת של רוחב פס ומשאבים.
  5. Big Data - פטנט על שיטה המאפשרת לאסוף נתונים, לקטלג ולמיין אוכלוסייה קטנה או אזור מסוים של נתונים ולהקיש ממנו לגבי מגמות המסתמנות בכלל האוכלוסייה בזמן אמת. השיטה שולבה למעבדי POWER של יבמ ככלי משופר לתיקון שגיאות.
  6. ביולוגיה - שיטה חדשה לניתוח אנליטי ויזואלי של תהליך קיפול חלבונים.
פטנט



 
 
Bookmark and Share