Telecom News - הדור הרביעי הולך ל- LTE-A ,TDD, שישים מגה לערוץ ול- Offload ב- WiFi

הדור הרביעי הולך ל- LTE-A ,TDD, שישים מגה לערוץ ול- Offload ב- WiFi

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הדור הרביעי הולך ל- LTE-A ,TDD, שישים מגה לערוץ ול- Offload ב- WiFi
מפגש IMA בת"א חשף את הנעשה בעולם הדור הרביעי בסלולר, את כל מה שלא נראה בישראל גם לא בעוד שנה או שנתיים. סיפור עצוב של מדינה הנמצאת בפיגור של דור שלם אחרי העולם בגלל רגולציה מעוותת.
מאת: אבי וייס, 18.1.14, 18:20IMA

ההכרזות של חברת פרטנר בשבוע החולף על LTE בהרצליה ובעוד מקומות ברחבי הארץ, היו לא יותר מבדיחה תפלה וחסרת טעם. אין LTE בישראל וגם בספק אם יהיה השנה (2014). בשנה הבאה (2015) יהיה (אולי) בישראל LTE נכה, בגלל המכרז הפגום והמעוות של משרד התקשורת לדור הרביעי (בניצוחו של מנכ"ל המשרד ואגף הספקטרום), על רקע התכניות של שר התקשורת לחסל את התחרות בסלולר בישראל.

מפגש IMA בת"א ביום 9.1.14 שימש מסגרת מתאימה לחשיפת הנעשה בעולם ה-LTE במדינות העולם הנאורות, עבור אנשי המקצוע בארץ. אנשי משרד התקשורת (למותר לציין), שהוזמנו לאירוע, לא הגיעו. די ברור למה. 

אייל רשף, מייסד ומנכ"ל IMA: "אני מקווה, ששנת 2014 תהיה שנת ה-LTE בישראל, אחרי ששמענו את הבטחות הרגולטורים (אנשי משרד התקשורת) בכנס הקודם. לכנס הזה הם לא הגיעו למרות, שהזמנתי אותם.

אני מודה לחברת Sprint האמריקאית על הרחבת מעבדת החדשנות שלנו ב-IMA ותמיכה נמרצת בהרחבת ה-ecosystem, שמתחיל בשוק הסלולר המסחרי בישראל ומסתיים ב'אומת הסטארטאפים' הישראלית. 

יש בישראל התפתחות מרשימה של יזמות, פיתוחים וסטארטאפים בעולם הנייד. אנו, במשך 10 השנים האחרונות, עוזרים לסטארטאפים להיכנס לשוק הסלולר העולמי ולהצליח ביוזמות שלהם. יש לנו סיפורי הצלחה מרשימים דוגמת טרפיקס ואינטוסל, שעשו אקזיט אדיר, ונמשיך בדרך הזו.

בשנה הקרובה נראה את טכנולוגיות ה-NFV וה-SDN בכל פינה, לפחות באירועים גדולים של עולם הסלולר דוגמת ברצלונה, שנהיה שם עם ביתן גדול כמו בכל שנה. אנו סבורים, שיש לבנות תשתית עסקית סביב נושא הווירטואליזציה בתקשורת הסלולרית. יש בכך הזדמנות נהדרת לסטארטאפים ישראליים לפתח פתרונות, שיקדמו את התחום". 

שירה לוין, מנהלת המחקר, אינפונטיקס: "יש כיום 251 רשתות LTE ב-93 מדינות בעולם, עם מעל ל-158 מיליון לקוחות, נכון לרבעון שלישי 2013. המספרים גדלים כאן בקצב אקספוננציאלי. כל ספקי הסלולר בעולם רוצים LTE ורוצים לקדם את הטכנולוגיה לכיוון LTE-A. זאת, בעיקר מהטעמים של תחרות, אספקת ביצועים טובים יותר והשקת שירותים חדשים ללקוחות. 81% מספקי הסלולר שהשקיעו ב-LTE ממשיכים עדיין להשקיע ברשתות 3G שלהם, כך שמדובר בתהליך אבולוציוני ולא רבולציוני. 

הבעיה המרכזית: הביקוש לרוחבי פס עלה דרמטית ועבר מזמן (כבר ב-2013) את היכולת - Capacity של הרשתות הישנות והחדשות. במקביל, ספקי הסלולר לא רוצים להיות 'צינור טיפש'. הם רוצים לשלוט ביישומים הניידים. יש כבר ספקים היודעים להשתמש במידע, שיש להם על הלקוחות שלהם, כדי לספק להם שירותים מגוונים, כולל מסחר אלקטרוני וקמפיינים שיווקיים. מתפתחים כאן כמה מודלים מעניינים כמו: תשלום מופחת תלוי במיקום של המשתמש, גישה חופשית לשירותים של ספקים, שעשו עם ספקי הסלולר שת"פ עסקי, שיתוף מכשירים ניידים בתוך המשפחה, קישור לשירותי עזרה בעולם הרפואה והבריאות, תמיכה במדידה וניטור מרחוק של כל דבר, ניהול ציי רכב, מולטימדיה ברכב, M2M ועוד. כל זה בנוי על API של ספק הסלולר לשילוב שירותים ומוצרים".

דורון קורץ, סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיות, פלאפון: "הצריכה הממוצעת ברשת שלנו של Data ע"י סמארטפונים היא סביב ה-1.5 ג'יגה בתים לחודש. אולם, המכשירים החדשים דוגמת האייפון והסמסונג גלקסי מהגרסאות החדשות צורכים בין 2 ל- 2.5 ג'יגה לחודש. ברור לנו, שכשנעבור ל-LTE, נראה עלייה דרמטית של היקף צריכת ה-data ברשת הסלולרית שלנו ואנו מתכננים אותה בהתאם לכך". 

לאורי אוקסאננט, סגן נשיא למחקר וטכנולוגיות, נוקיה רשתות: "העולם הולך בקצב מהיר ל- (LTE-A (Advanced. תחזיות התפתחות צריכת ה-data עד 2020 מצביעות על כך, שתהיה עלייה תלולה לפחות של פי 100 עד שנת 2020. זה קצב המכפיל את עצמו כל שנה. לכן, יש צורך לטפל בצד הזה של הביקוש ל-data. המחשבה, שאפשר לצמצם את הביקוש ע"י גביית כסף נוסף הלקוחות הצורכים הרבה data, לא מחזיקה מעמד ולא תחזיק מעמד.

הרשתות החדשות של ה- LTE-A הורידו את השיהוי באוויר עד ל-20 מילישניות, מה שיגרום לטכנולוגיה הזו להיות תחליף לחיבור הקווי, חיבור שיש בו פרמטרים דומים של שיהוי. זאת, במיוחד בכל מקום, שאין בו חיבור קווי זמין או זול.

ה-LTE בדור החדש שלו תומך בעד פי אלף יותר רוחב פס מאשר דור 3, ומגיעים לזה בשילוב של כמה טכנולוגיות מתקדמות דוגמת: eCCOMP, Carrier Aggregation, 3D Beamforming, MIMO, HetNet ועוד, כל זאת, תוך שילוב של Offload על WiFi באמצעות פריסת Small Cells. ב-2015, טכנולוגיית LTE-A תאפשר כבר עד 1 ג'יגה באוויר עם MIMO של 4X4 או של 8X8 ברוחבי פס של 40 מגהרץ לערוץ. 

כיום עובדים על תקנון של 3CA, שיספק 60 מגהרץ לערוץ כחלק מתקני 3GPP. זו הרחבה של התקן הקיים של 40 ג'יגהרץ. ההרחבה הזו תספק עד 1.6 ג'יגה-ביט באוויר בטכנולוגיות ה-TDD, שהן טכנולוגיות העתיד של ה- LTE-A. 

בתחום חלוקת התדרים, הרגולטורים בעולם נמצאים כיום במהלך של אספקת עוד 100 מגהרץ לכל מפעיל סלולר, בעיקר בתחומים שבין 700 מגהרץ ל-2,600 מגהרץ וכ"כ הם מחלקים תדרים בתחום ה-3.4 ג'יגהרץ לצרכי Small Cells. 

מתבצעת היום עבודה ברגולטורים המובילים בעולם לאתר תדרים בתחומים של 420 עד 700 מגהרץ, התחומים הנמוכים יותר, תחום מאוד מבוקש וטוב עבור LTE-A.

כיום, במעבדות שלנו וגם אצל המתחרים שלנו התחלנו לעבוד על הדור החמישי - 5G, שיהיה התקן הנפוץ בעולם אחרי שנת 2020. אנו חושבים, שנוכל לשלב את ה- LTE-A עם ה- WiFi במערכת מתקדמת אחת. רוחבי הפס המתוכננים יהיו לפחות 10 ג'יגה באוויר".

גלן בות' (Glenn Booth), סגנית נשיא ומנכ"לית היחידה העסקית ל-LTE, אלקטל לוסנט, תיארה את המגמות העסקיות שמאחורי ה- LTE בעולם. המצגת שלה מצויה להורדה כאן

דין באבלי (Dean Bubley), מייסד ומנכ"ל Distruptive Analysis, תיאר את התפתחות שירותי הקול ב-LTE וטען, שהעתיד כבר מצוי ב-WebRTC. המצגת שלו מצויה להורדה כאן
 
LTE



 
 
Bookmark and Share