Telecom News - רשות המס הבריטית תכיר בביטקוין ככסף פרטי ולא כשובר סחיר עם 20% מע"מ

רשות המס הבריטית תכיר בביטקוין ככסף פרטי ולא כשובר סחיר עם 20% מע"מ

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> רשות המס הבריטית תכיר בביטקוין ככסף פרטי ולא כשובר סחיר עם 20% מע"מ
רשות המסים בבריטניה תכיר בביטקוין ככסף פרטי ולא כשובר סחיר עליו משלמים 20% מע"מ
מאת: מערכת Telecom News 18.1.14, 10:56מטבעות וירטואליים

בריטניה תהיה  אחת המדינות הראשונות, שתציג חוקי מס ברורים ביותר לגבי הביטקוין כדי לייצב את שוק הביטקוין המקומי ולמשוך אליו אנשים מחוץ למדינה. זאת, למרות שהכיוון הוא הפוך לכוונה המקורית של הביטקוין להיות מטבע גלובלי לא מפוקח.

רשויות המס בבריטניה HMRC – Her Majesty's Revenue and Customs עומדים לערוך "פניית פרסה" ולשנות את הסיווג של הביטקוין ושאר המטבעות הווירטואליים משובר סחיר – tradable voucher למטבע פרטי – private currency. כך דווח ב-forbes.

כיום נמצא הביטקוין תחת הסעיף coupons & vouchers, שהמשמעות היא, שיש 20% מע"מ על כל שימוש בו, כמו שמשלמים בשימוש בכל שובר (תלוש) אחר. רמת מס כזו יכולה, למעשה, להרוג את שוק הביטקוין בבריטניה. משקיעים, משתמשים ולוביסטים לחצו על רשות המיסים הבריטית לבצע שינוי מהותי והם הצליחו בכך. רשות המיסים תשנה את הכיוון ותטפל בביטקוין כמטבע פרטי, ומע"מ ישולם רק על העמלות באקסצ'יינג'ים. הוא יהיה תחת סוג המס CGT – Capital Gains Tax. ואלה, שיחזיקו בביטקוין למעלה משנה, יהיו פטורים ממנו ולא יהיו עליו מיסים נוספים.

רשות המסים הבריטית רוצה לייצב בכך את שוק הביטקוין המקומי ולמשוך אליו משתמשים מאירופה ומרחבי העולם, כי עתה יהיו בבריטניה חוקי מס ברורים (ודי מקלים בהשוואה למה שהיה עד כה). זה יתן לבריטניה יתרון מול מדינות מהססות, שאין להן חוקים ברורים לגביו.

סוג הפעולות הללו הוא בדיוק מה שלא רצו תומכי הביטקוין מראשית ימיו. הם לא רצו שיקטלגו אותו או שיפקחו עליו. פעולות המיסוי מכוונות את הביטקוין לכיוון הפוך מהכוונה המקורית שלו -  להיות מטבע גלובלי לא מפוקח. אולם, ברשות המיסים הבריטית טוענים, שללא איזה שהיא רגולציה מכיוון נושא המס, עלול הביטקוין למצוא את עצמו דווקא קורבן של ההצלחה שלו.

ברשות המיסים הבריטית טוענים, שארה"ב תצטרך לאמץ גם היא איזה שהיא מדיניות מס בהקשר לביטקוין כדי להישאר תחרותית בשוק הביטקוין העולמי. יותר ויותר גופים בארה"ב, ביניהם גופים גדולים כמו Zynga או Overstock.com, מתחילים לקבל ביטקוין וכל שיהוי בתחום הרגולטורי רק יגרום נזק לארה"ב כדלקמן:
 
And therein is exactly the problem with the failure of the US to take a position on taxing virtual currency: as more and more retailers jump on the Bitcoin bandwagon, it’s likely that we’ll end up with a serious compliance problem. In contrast, proactive, thoughtful tax policy will likely give countries like the UK a real advantage over
countries without any real guidance


 
 בישראל, כפי שדיווחנו - כאן,  הקימה רשות המסים ועדה, שתבדוק האם ההשקעה בביטקוין, חייבת במיסוי. על הוועדה יהיה גם לבדוק את המצב בתחום המיסוי על הביטקוין במדינות אחרות. ראוי לציין, שבנק ישראל עדיין לא אמר את דברו וכך גם המפקח על הבנקים. מעניין אם רשות המיסים בארץ תלמד גם מבריטניה.

עדכון 15:23: הצעת חוק בפרלמנט האיטלקי (אם תעבור) תוביל גם היא להכרה בביטקיון ככסף עליו חלים החוקים של שאר המטבעות. כתבה ב-Coindesk - כאן.
עדכון 19:33: על מצב הביטקוין בישראל בהתייחס לנושאים הנ'ל - כתבה מהיום תחת הכותרת: Israeli Regulators Take “Wait and See” Approach on Digital Currencies, ב-coindesk - כאן.



 
 
Bookmark and Share