Telecom News - הכישלון הציבורי הגדול ביותר בשנת 2013 - יאיר לפיד כשר אוצר

הכישלון הציבורי הגדול ביותר בשנת 2013 - יאיר לפיד כשר אוצר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> הכישלון הציבורי הגדול ביותר בשנת 2013 - יאיר לפיד כשר אוצר
סקר מיוחד לקראת ועידת הכשלונות הישראלית: הכישלון הציבורי הגדול ביותר בשנת 2013 - יאיר לפיד כשר אוצר
מאת: מערכת Telecom News, 21.1.14, 18:20פיילקון

סקר מיוחד, שנערך לקראת כנס פיילקון, שמביא לקדמת הבמה את סיפורי הכישלון של אנשי עסקים מובילים בדרך להצלחתם, חושף את דעת הציבור על הכישלונות הגדולים ביותר. הסקר המלא מצוי כאן להורדה

בין ממצאיו: הקאמבק הפוליטי של העשור האחרון – שמעון פרס (24.7%); איש העסקים הכושל ביותר בעשור האחרון – נוחי דנקנר (71.6%); הקאמבק הכלכלי-חברתי של העשור – מעורבות הצרכן הישראלי בנושא יוקר המחייה (67.9%); הכישלון הגדול ביותר של ממשלות ישראל ב-20 השנים האחרונות – הטיפול ביוקר המחייה (27.2%).
 
 
ביום חמישי הקרוב (23.1.14) תתקיים לראשונה בישראל ועידת Failcon, ועידת הכישלונות בינלאומית המתקיימת מזה 5 שנים במספר ערים מרכזיות בעולם, ביניהן: סידני, ברלין ועוד. הוועידה מביאה לקדמת הבמה סיפורים על טעויות, כישלונות ומהלכים עסקיים שלא צלחו, ובכך מקדמת את היזמות בישראל בכך, שמאפשרת למידה מטעויותיהם של אחרים.
 
לקראת הכנס נערך סקר מיוחד, שבדק את תפישות הציבור בנושא הצלחות והכישלונות.

הסקר, שנערך בשיתוף מכון פאנלס בקרב 405 אנשים בגילאי 25 ומעלה בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע, חושף מהו הכישלון הגדול ביותר של ממשלת ישראל, מי איש העסקים שנפל הכי חזק, ואיזה גוף ממשלתי לא יודע להפיק לקחים.

בין עיקרי ממצאי הסקר:
· הקאמבק הפוליטי המשמעותי ביותר של העשור האחרון – שמעון פרס (24.7%). 22.2% השיבו – רה"מ לשעבר אריאל שרון (ז"ל). 21% השיבו רה"מ בנימין נתניהו (יבדל לחיים ארוכים).
·  הקאמבק הכלכלי-חברתי המשמעותי ביותר של העשור האחרון - מעורבות הצרכן הישראלי בנושאי יוקר המחיה (67.9%).
· איש העסקים שנכשל באופן הקשה ביותר בעשור האחרון- נוחי דנקנר (71.6%).
· הגוף הציבורי, שלא יודע להפיק לקחים מכישלונות - רשות השידור (41.2%); 38.5% השיבו משרדי הממשלה; 34.3% השיבו בתי החולים.
· הכישלון הציבורי הגדול ביותר בשנת 2013 - יאיר לפיד כשר אוצר (33.1%); 19% השיבו תהליך העמדתו לדין של אביגדור ליברמן.
· הכישלון הגדול ביותר של ממשלות ישראל ב-20 השנים האחרונות -הטיפול ביוקר המחייה (27%); 17.5% השיבו – ההתמודדות עם הפשיעה המאורגנת.
· ההצלחה הגדולה ביותר של שוק ההיי-טק הישראלי בשנת 2013 - מכירת WAZE לגוגל (90.6%).
· הבעיה המשמעותית ביותר עמה מתמודדים יזמי סטארט-אפ הינה הבירוקרטיה (31.1%). 18.8% השיבו גיוס כספים מהגופים המוסדיים ומקרנות הון סיכון. בעקבות בעיות אלה 24.2% שקלו להעתיק את עסקיהם לחו"ל.

כנס פיילקון
 על הבמה יעלו ביום חמישי  23.1.14 בסינמטק ת"א מיטב היזמים ואנשי העסקים בארץ, שישתפו את הקהל בסיפורים, שחוו במהלך הקריירה שלהם - מה הם למדו מהטעויות בדרך וכיצד הצליחו למנף את הכל לידי הצלחה גדולהבין המשתתפים: נפתלי בנט שר הכלכלה, אבי חסון המדען הראשי, אלדד יניב, ינקי מרגלית יו"ר ועדת ההיגוי לכנס (מייסד Alladin), אדן שוחט (מייסד Face.com ושותף-בעלים בקרן ההשקעות ALEPH), ליעד אגמון (ממייסדי Onigma ויזם Dynamic Yield), ישי גרין (ממקימי Onigma ו- Soluto), דריה שועלי (יזמית אופנה, מייסדת עלמה ולשעבר עורכת חדשות החוץ בעיתון הארץ), עופר וילנסקי (מייסד Jungo  ומנכ"ל HOLA!) ועוד.

 הכנס יערך ביום חמישי (23 בינואר 2014), בין השעות 12:00-18:00 בסינמטק ת"א.
Failcon Event