Telecom News - עמדה: מדינת ישראל צריכה להציע לאינטל "הצעה שאי אפשר לסרב לה"

עמדה: מדינת ישראל צריכה להציע לאינטל "הצעה שאי אפשר לסרב לה"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> עמדה: מדינת ישראל צריכה להציע לאינטל "הצעה שאי אפשר לסרב לה"
ההשקעה בהיי-טק היא השקעה בעתיד מדינת ישראל ובחוסנה. 30% מייצוא ההיי-טק בישראל מקורו באינטל (במרכזי הפיתוח ובמרכזי הייצור שלה). המשך פיתוח מרכזים אלו תלוי בעידוד המדינה, ולכן זה אינטרס עליון במעלה של המדינה לתמוך בשדרוג המפעלים ומרכזי הפיתוח של אינטל בישראל. 
מאת: אבי וייס, 26.1.14, 14:00

היום התקיים אירוע סיכום שנת 2013 וחגיגת 40 שנות אינטל בישראל. אין לי ספק, שמדובר ב"ספינת הדגל" של ההיי-טק בישראל, וחובת המדינה (כשראש הממשלה ושר האוצר מכירים היטב את הנושא ואמורים לקבל החלטות בעניין זה בקרוב), לקדם ולפתח את המרכזים של אינטל בישראל. כך, אי אפשר לאיים על ישראל בחרם כלכלי, כשהעולם הנאור (וגם שאר העולם) זקוק וצריך את הטכנולוגיות המפותחות ומיוצרות כאן בישראל. בנוסף, היכולת של ישראל להיות בחזית הטכנולוגית העולמית תלויה (בין היתר) בחברות דוגמת אינטל, שיוצרות סביבן ecosystem שלם וגדול של חדשנות, יצירתיות ושגשוג.

 סיכום האירוע וההכרזות של אינטל:

אינטל מציינת 40 שנות פעילות בישראלמולי אדן
 מולי אדן (בתמונה): "אינטל היא השבב החכם של ישראל. עברנו 40 שנים נהדרות ביחד ואנחנו מצפים ל-40 שנים נהדרות נוספות".
  •  יצוא בשווי 35 מיליארד דולרים ב-40 שנה.
  • 10.8 מיליארד דולרים השקעה במפעלים ומרכזי פיתוח בישראל.
  • כ-10 מיליארד דולרים רכש מספקים ישראלים בעשור האחרון (מרביתם קטנים ובינוניים).
  • עלייה מ-5 עובדים בשנת 1974 ל-9,855 עובדים בשנת 2014.
אינטל ציינה 40 שנים לפעילותה בישראל במסיבת העיתונאים השנתית של החברה, שנערכה היום בתל אביב. אינטל החלה לפעול בישראל בשנת 1974, כשדב פרוהמן הקים את מרכז הפיתוח בחיפה יחד עם 5 עובדים. מאז גדלה אינטל ישראל והיא כיום המעסיקה הפרטית הגדולה בישראל עם 9,855 עובדים.
 
מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל תרמו רבות לאינטל העולמית ב-4 העשורים האחרונים. כמה מהפיתוחים, שנזקפים לזכות אינטל ישראל, הם מעבד ה-8088, מעבד הפנטיום MMX, מעבד הסנטרינו, ארכיטקטורת Core, מעבד סנדי ברידג' ועוד. מפעלי היצור בקריית גת וירושלים אחראים כיום למרבית היצוא של אינטל ישראל – כ-35 מיליארד דולרים ב-40 השנים בישראל.
 
מולי אדן, נשיא אינטל ישראל: "אינטל היא השבב החכם של ישראל. עברנו 40 שנים נהדרות ביחד ואנו מצפים ל-40 שנים נוספות. אינטל הובילה את תעשיית ההייטק של ישראל עם פיתוח וייצור טכנולוגיות חדשות, שהציבו את ישראל על מפת ההיי-טק העולמית, ותרמו רבות להובלה האסטרטגית של אינטל העולמית. השילוב בין יכולותיה של מדינת ישראל, חדשנותה של אינטל כחברה גלובלית והשקעה מתמדת בהון האנושי הוביל לסיפור הצלחה חסר תקדים, שאנו רוצים, שימשיך להיות שזור בסיפורה של ישראל גם בשנים הבאות". 
 
אינטל וכלכלת ישראל
 היקף היצוא של אינטל ישראל מסתכם ב-35 מיליארד דולרים. בשנת 2013 עמד היקף היצוא על 3.8 מיליארד דולרים. בנוסף, אינטל השקיעה 10.8 מיליארד דולרים במרכזי היצור, המחקר והפיתוח לאורך שנות פעילותה בישראל. מבדיקת אינטל עולה, שהיקף ההוצאה על רכש מספקים מקומיים של אינטל במשק הישראלי מסתכם בכמיליארד דולרים בממוצע לשנה ב-10 השנים האחרונות. כיום עובדת אינטל עם כ-1,000 ספקים ישראלים מקומיים מרביתם קטנים או בינוניים.
 
מחקר, שערכה אינטל מראה, שמאז 2006 הקימו עובדים לשעבר של אינטל בממוצע 30 חברות חדשות מדי שנה,  שיצרו 250 מקומות עבודה חדשים מדי שנה. כמו כן מצא המחקר, שמאז שאינטל פתחה את מרכז הפיתוח הראשון שלה בשנת 1974, 10,000 יוצאי אינטל עובדים כיום בתעשיית ההיי-טק הישראלית.
 
מקסין פסברג מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל (בתמונה, יחצ אינטל)), אומרת כי גם בשנת 2013 היצור באינטל היה מצטיין. "בשנה האחרונה זכה מפעל אינטל קרית גת בפרס האיכות של אינטל העולמית Intel Quality Award)) בזכות ביצועים יוצאי דופן ביחס למפעלי שבבים אחרים בעולם. למפעל היצור של אינטל קרית גת יש חשיבות גדולה לדרום הארץ. אינטל עובדת עם ספקים רבים מדרום הארץ ורוב הרכש שאינטל מבצעת בישראל מגיע בשל פעילות היצור".
 
מולי אדן: "מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל הם גם עמוד תווך של חדשנות עבור אינטל העולמית. קל לראות, שמוצרים שפותחו במהלך ההיסטוריה של אינטל בישראל הגיעו לא אחת למרכז הבמה של תעשיית המחשוב. מעבד ה-8088 שימש כאחד המנועים החשובים של מהפכת המחשב האישי. מעבד הבניאס, שגם הוא פותח בישראל, שולב בסנטרינו - המעבד החולל מהפכה במחשוב הנייד. מעבדי סנדי ברידג' ואייוי ברידג', שגם הם פותחו בישראל, הם היום חלק בלתי נפרד ממחשבים שולחניים וניידים בכל פינה בעולם.
 
 גם בזמנים קשים או בעיות ביטחוניות, וגם כאשר עובדינו נקראו למילואים, תמיד עמדנו במטרות וביעדים שהצבנו לעצמנו.

למרות שקשה לחזות מה יהיה החידוש החשוב הבא בעוד 40 שנים, במבט אל העשור שלפנינו אני מאמין, שאינטל ישראל תמשיך להתפתח, להמציא מוצרים מהפכניים המשנים את כללי המשחק  ולשמש כנדבך מרכזי של פעילות אינטל העולמית".
 
כחצי מיליון ישראלים לקחו חלק בפעילויות החינוך של אינטל
 סיכום הנתונים של אינטל ב-40 שנה מצביע על כך, שכחצי מיליון ישראלים (תלמידים ומורים) היו מעורבים באחת מתוכניות החינוך, שאינטל קידמה לאורך השנים. גם בשנה החולפת השקיעה אינטל בקידום החינוך, ובמיוחד במאמץ לגרום ליותר תלמידים ממערכת החינוך הישראלית להתאהב במקצועות ההייטק. זאת, במסגרת תוכנית "אנחנו המחר", שתוקצבה בכ-20 מיליון ש"ח ל-4 השנים הקרובות.
 
גם השנה תמשיך אינטל לקדם את התוכנית והצפי הוא, שמהנדסי אינטל יחד עם צה"ל ו-9 חברות (IBM, e-Bay  אמדוקס, ברודקום, מארוול, מיקרוסופט, סאנדיסק, פיליפס, קוואלקום, רדהט) ייכנסו ל-80 בתי ספר על מנת להשפיע ולעודד למעלה מ-7,000 תלמידים, כדי שיבחרו ללמוד 5 יחידות לימוד במתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה. אינטל היא מהמתניעות של  היוזמה למצויינות בחינוך המדעי יחד עם קרן טראמפ, קרן רש"י, וחברת סאן דיסק, בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, שהוקמה במהלך 2013 ומונה כ-100 חברות וגופים.

מצגת אינטל - להורדה כאן
Intel Logo



 
 
Bookmark and Share