Telecom News - המהפכה הכלכלית יצאה לדרך: הוקם איגוד הביטקוין הישראלי

המהפכה הכלכלית יצאה לדרך: הוקם איגוד הביטקוין הישראלי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> המהפכה הכלכלית יצאה לדרך: הוקם איגוד הביטקוין הישראלי

ראשונים לדווח: בטקס רב משתתפים, שהתקיים הערב בבית גוגל בת"א, הכריז מני רוזנפלד (בתמונה) יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי  על ייסוד איגוד הביטקוין הישראלי, ששם לו למטרה להוביל את תושבי ישראל לעולם כלכלי חדש ומועיל לכולם, שמבוסס על מטבעות קריפטוגרפיים וסחר חופשי. יש בארץ כבר 200 עסקים המקבלים תשלום בביטקוין.
מאת: אבי וייס, 26.1.14, 22:30מני רוזנפלד

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: ""היום אנו משיקים את איגוד הביטקוין הישראלי. היום אנו מציינים את הפתיחה הפורמלית של האיגוד ונספק את כל המידע על האיגוד ומטרותיו באופן שקוף לקהילה, היום בטכס, באתר האיגוד בהמשך הדרך, ובכל המפגשים, שאנו יוזמים. אנו ארגון ללא מטרות רווח, שנולד כדי לקדם את התועלת הציבורית לכלל תושבי מדינת ישראל, שתופק מהשימוש במטבע קריפטוגרפית דוגמת הביטקוין. המטרה המרכזית הזו שלנו תושג ע"י הפצת המידע מה זה ביטקוין לכל אוכלוסיית מדינת ישראל ונסייע לאוכלוסיית מדינת ישראל להפיק תועלת מהשימוש בביטקוין. אנו עובדים ביחד עם הרשויות, כדי למסד את הפעילות בביטקוין וכבר השגנו כמה הישגים חשובים.

חשוב להבין, שהביטקוין זה לא מטבע יחיד, ואין לנו שום חזקה עליו. זה המפתח לתנועת הסחר החופשי של המאה ה-21, בטכנולוגיות מתקדמות. אנחנו לא מקדמים מטבע אחד, אלא את כל המטבעות הדיגיטליים המבוזרים ברשת האינטרנט ונמצאים בשליטת כל המשתמשים בהם.

התארגנות האיגוד הפורמלית מאפשרת לנו לקבל החלטות בצורה משותפת, דמוקרטית ובצורה יותר יעילה וטובה לטובת הקהילה. הביטקוין אינו מטבע שלנו, אולם אנו מייצגים את אלו, שרוצים שנייצג אותם. אנו מקווים, שנעשה עבודה טובה במסגרת האיגוד כדי שהקהילה תרצה להיות חלק מהאיגוד ותצטרף אלינו.

הקמנו דירקטוריון זמני (עד הבחירות הכלליות) הכולל אותי כיו"ר, ואת: רון גרוס, יונתן רואש, אדן שוחט ונימרוד להבי. יש 2 משקיפים: יוני אסיא ויהונתן קלינגר, שהוא גם העו"ד של העמותה. כולנו מבצעים את התפקיד והמטלות של האיגוד בהתנדבות. יש לנו 2 מקבלי שכר סמלי: אריאל הורוביץ - מנהל הקהילה ונחום קדם - מנהל ה-IT. במפגש הקודם הצגנו את הפעילים המרכזיים של הקהילה, ומה עושה כל אחד מהם. 

דמי החבר הם 200 ש"ח לשנה והתשלום הוא (כמובן) בביטקוין. אתר האיגוד מצוי כאן (יעלה בקרוב לאוויר). בחירות לדירקטוריון הקבע תיערכנה עד ינואר 2015 ע"י החברים הרשומים באיגוד. 

האיגוד קורא לחברי הקהילה לתרום לקהילה ולאיגוד, גם כספית. תרומות אנונימיות או פומביות, תלוי ברצון התורם, תתקבלנה בברכה.

הצטרפנו לברית הביטקוין העולמית - GBA (ר"ת: Global Bitcoin Alliance). אנו קבוצת הביטקוין הגדולה בעולם. ב-Meetup רשומים בקבוצה שהקמנו כ-1,200 חברים ובפייסבוק מעל ל-3,100 חברים. המיקום הפיזי של הקהילה נמצא ב"שגרירות הביטקוין" בתל-אביב, שיש סביבה פעילות רבה, לרבות פעילות יזמית.

ביולי 2014 נערוך כנס בינלאומי גדול בישראל, כנס הנמצא כעת בשלבי תכנון.

יש בארץ כבר כ-200 עסקים המקבלים ביטקוין ככלי לתשלום עבור שירות או מוצר, בכל תחומי המסחר והשירותים. בנוסף, יש בישראל כמות (יחסית) די גדולה של סטארטאפים העוסקים בפיתוחים בתחום.

על פי חוות דעת משפטית שקיבלנו, רווחים של אדם פרטי הנובעים משינויי שער בביטקוין (או בכל מטבע דיגיטלית דומה) אינם ממוסים. כרגע, לרשויות המס אין התייחסות פורמלית לתחום. אנו במגעים אתם והם לומדים את הנושא.

אנו מתכוונים לשתף פעולה עם אקסלרטורים וחממות ליזמים בעולם הביטקוין ואנו בונים כעת תשתית כדי שהסטארטאפים יוכלו לפעול בתחום זה, כי יש עדיין מכשלות רבות בדרך".
עדן שוחט
אדן שוחט (בתמונה): "להערכת האיגוד, אין סיכוי, שבנק ישראל יוציא את הביטקוין מחוץ לחוק. לכל היותר, הוא יוכל להכביד על השימוש במטבע. זה הכל.

רגולטורים במדינות במערב, כולל בישראל, מבינים, שאי אפשר לעצור את זה ברמה הטכנית.

'הרכבת יצאה מזמן מהתחנה'. מדובר בהתפתחות טכנולוגית, שבאה עם 'חוכמת ההמון' והיא מתפתחת יפה ומהר מלמטה בכל העולם המערבי". 
 
 
אירוע ההשקה



 
 
Bookmark and Share