Telecom News - הוכרז על הקמת קריית סייבר לאומי בבאר שבע שתיקרא Cyber Spark

הוכרז על הקמת קריית סייבר לאומי בבאר שבע שתיקרא Cyber Spark

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> הוכרז על הקמת קריית סייבר לאומי בבאר שבע שתיקרא Cyber Spark
 הוכרז רשמית על הקמת קריית סייבר לאומי בבאר שבע שתקרא Cyber Spark
מאת: מערכת Telecom News, 27.1.14, 14:51אבטחת סייבר

שנתיים לאחר הקמת מטה הסייבר הממשלתי, הכריזו הבוקר ראש הממשלה, ראש העיר באר-שבע ונשיאת אוני' בן גוריון על הקמת קריית סייבר לאומית בבאר שבע, שתקראCyber Spark .  יבמ הכריזה, שהיא מצטרפת ללוקהיד מרטין וEMC- ותקים בב"ש את פעילות הסייבר שלה.
 
ההכרזות התקיימו במסגרת כנס cybertech 2014, בחסות מטה הסייבר הלאומי, שנפתח הבוקר בהשתתפות עשרות חברות בינלאומיות.
 
קריית הסייבר תהווה מתחם ראשון מסוגו בעולם, שיכלול: תעשייה מובילה בתחום הסייבר, מחקר אקדמי פורץ דרך בתחום, גופים ביטחוניים מובילים בתחום, מסגרות חינוך והון אנושי המתמחות בתחום הסייבר וגופים ממשלתיים לאומיים בתחום.
 
כל אלה יוצרים "אקו-סיסטם" שלם ובו כל המרכיבים הדרושים ליצירת מובילות עולמית בתחום הסייבר, במרחב פיזי משותף, שמאפשר איגום משאבים, בניית תשתיות טכנולוגיות משותפות וכן סינרגיה של עובדים, חוקרים ותלמידים. כמו כן, יוקם במתחם בית ספר תיכון למדעים וטכנולוגיה, מרכז פיתוח לימודי סייבר, וגויס כח אדם רלוונטי.

סטיב מילס, סגן נשיא בכיר בIBM-  ומנהל קבוצות התוכנה והמערכות הכריז במעמד ראש הממשלה, כי בדומה ללוקהיד מרטין ו-EMC,  גם IBM ואוני' בן גוריון מתכוונות להקים בבאר שבע מרכז מצוינות עולמי בתחום האבטחה וההגנה על תשתיות נכסים ומידע.

רה"מ בנימין נתניהו: ״היום אנו מגשימים את חזונות של בן גוריון בכך, שאנו הופכים את באר שבע לבירת הסייבר. בבאר שבע נוצר .cyber hub אנו עושים זאת יחד עם אוניברסיטת בן גוריו, שיש בה סטודנטים מצוינים. אנחנו מורידים בסיסים של צה״ל לדרום. ישנה רכבת המחברת את ת"א היישר לפתח האוניברסיטה. זהו סייבר האב רציני המשקף את מחויבותנו להמשיך לפתח את ישראל לא רק כאומת חדשנות, אלא כמדינה תורמת למה שנרצה לראות  כמרחב סייבר בטוח, משגשג וחופשי. מעתה כשתחשבו סייבר, חשבו על ישראל . הגנה על מרחב הסייבר זה נושא עצום במציאות בה לא נותרה יותר פרטיות. כל דבר פרוץ, הרשתות חשופות ומחוברות ומידע עשוי להיחשף. זו תופעה חדשה בהיסטוריה וישראל יכולה לפעול למציאת הפתרונות".

ד"ר אביתר מתניה, ר' מטה הסייבר הלאומי: "הגנת הסייבר הופכת לאחד מהנושאים החשובים של עידן זה. עלינו למנף את ההזדמנויות הגלומות במהפכת הסייבר על מנת לתעל אותן לטובת צמיחה כלכלית משמעותית. זאת, באמצעות שיתופי פעולה גלובליים בין חברות, חוקרים וממשלות". 
  
בהמשך נפגש רה"מ נתניהו עם ס' נשיא IBM סטיבן מילס, מנכ"ל IBM ישראל ריק קפלן וסמנכ"ל החדשנות של IBM ביל מיירסון. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, ראש מטה הסייבר, ד״ר אביתר מתניה ור' המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל. רה"מ ציין כי פוטנציאל חוקרי הסייבר בישראל הוא עצום ושתעשיית הסייבר יכולה להיות זרז לניצול הפוטנציאל הקיים בחברה החרדית ולשילובה בתעשיות ההייטק והסייבר.  רה"מ הנחה לבחון את האפשרות להקים בבאר שבע מרכז מחקר בינ"ל בתחום הסייבר, שישלב סטודנטים וחוקרים מתמחים בתחום הסייבר מכל רחבי העולם.

רה"מ נתניהו קיים שיחה פתוחה עם נבחרת של סטארטאפיסטים, שהציגו בפניו את הפיתוחים העדכניים ביותר בתחום . במהלך הפגישה הודיע ראש מטה הסייבר כי בקרוב תושלם עבודת הצוות הבוחן הסרת חסמים על ייצוא טכנולוגיות סייבר לקראת הגשת המסקנות לראש הממשלה, שהורה לקיים בחינה זו על מנת לעודד את תעשיית הסייבר.
 
בין החברות, שנפגשו עם רה"מ: חב'Nation E , שפיתחה פתרון למערכת החשמל במקרה של מתקפת סייבר, חב' Skycure המתמחה בתוכנות אבטחה לטלפונים חכמים, חב' MADSEC, שמאפשרת לארגונים לצפות מראש התארגנויות של האקרים, ,וחב' ThetaRay,  שפועלת למניעת התקפות על מערכות תשתית קריטיות ועוד.
 
תחום הסייבר צמח באופן משמעותי בשנים האחרונות. מאות חברות סייבר ישראליות וכ-20 מרכזי מו"פ של חברות טכנולוגיה זרות פועלים כיום בישראל.

לכנס, שנפתח היום, הגיעו יותר מ-500 נציגים של תחום הסייבר בעולם, החל מבכירים בחברות ענק בינלאומיות דוגמת יבמ, סיסקו,  EMC  ונציגי ממשלות בהן ארה"ב, דרום קוריאה, צ'כיה, קנדה, ברזיל , מקסיקו, איטליה, הולנד, קולומביה, גאנה, ניגריה ועוד.
 
 התקפת סייבר



 
 
Bookmark and Share