Telecom News - מנכ"ל טכניקולור: אנחנו מחפשים סטארטאפים לווידאו לקידום השוק

מנכ"ל טכניקולור: אנחנו מחפשים סטארטאפים לווידאו לקידום השוק

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מנכ"ל טכניקולור: אנחנו מחפשים סטארטאפים לווידאו לקידום השוק
מנכ"ל טכניקולור: אנחנו מחפשים סטארטאפים לווידאו לקידום השוק
מאת: נירית וייס-בלט, 28.1.14, 20:00נירית וייס-בלט
 
בלעדי: במפגש האחרון של פורום Video-TLV שמענו על Connected TVs, על 4K, ומנכ"ל טכניקולור התלהב מהפיתוחים הישראליים.
 
פורום Video-TLV, שהוקם ביוזמת גילי צגלה מנכ"ל Novawind, התכנס אמש (27.01.14) במשרדי מיקרוסופט בהרצליה. הפורום מונה מעל ל-1,100 חברים ועוסק מאז 2007 בתחומי הווידיאו הדיגיטלי, הניו-מדיה והשילוב בין תוכן, טכנולוגיה ועסקים. המפגש התקיים בשת"פ עם IEICI, בהשתתפות כ-100 איש ובהנחיית דובב גולדשטיין, מנהל הפיתוח העסקי של חברת YES.
 
גולת הכותרת: אירוח מנכ"ל חברת המולטימדיה הבינלאומית Technicolor (טכניקולור), שעל ביקורו דיווחנו לכם כאן. בין מטרות ביקורו: בחינת השקעה בחממה של המדען הראשי וטכנולוגיות בשלות יותר של חברות סטארטאפ.
 
נועם יוספידיס, מנכ"ל חברת Vonetize
 "הובטח לנו, ששיטת ה- ( OTT (Over-The-Topתהיה: יותר זולה; יותר איכותית; בכל מקום; עם יותר שליטה של הצרכנים על החבילות והמחירים; אינטראקטיבית וחברתית; פשוטה ואינטואיטיבית כך שגם הסבתא תוכל להשתמש בה.

בינתיים, מה שקרה זה: רוחב הפס כבר אינו מחסום (יש כיום סטרימינג ב-HD); ישנם שירותים בעלות נמוכה; חברות הטלקום מצטרפות למגרש הטלוויזיוני; התוכן הוא לא רק 'המלך', הוא 'השליט' בעולם.

אתה כבר לא יכול להתחרות בשוק הטלוויזיות על בסיס טכנולוגי בלבד. לכולם יש טכנולוגיות דומות. מה שעושה את ההבדל: שירותי תוכן. התוכן הוא המספק את היתרון במכירה. חברת סמסונג הבינה, שכדאי לה לספק חבילות בסגנון נטפליקס ללקוחותיה ושה-Smart VOD הוא שימכור את מוצריה.

ואיך זה עובד כרגע? נהדר. משלמים 30 ש״ח בחודש, והלקוחות צופים ב-40 שעות בממוצע לחודש. במקרה הזה הטכנולוגיה אכן אינטואיטיבית, גם אמא שלי משתמשת בה.

אנחנו פונים לחברות המובילות ואומרים להן: אתן צריכות לדאוג רק להפצה, אנחנו נדאג לכל השאר. אנחנו מוסיפים את כל מערכת התכנים שלנו ב- (PNP (plug and play, הכנס והפעל, כאפליקציה לצפייה או כקופסה המתווספת לסלון.

מודל עסקי: אנחנו עובדים ( B2B (Business to Businessעם חברות כמו סמסונג, טושיבה, ואח"כ גם לקוחות הקצה הם לקוחותינו, כמו בנטפליקס, אנחנו למעשה מרוויחים כסף גם מהחברות וגם מהלקוחות".

שרון כרמל, מייסד ומנכ"ל חברת BeamrVideo
 "ל-4K יש רזולוציה פי 4 מה-Full HD הנוכחי. מדובר ב-2160*3840 פיקסלים. למרחק ישיבה מול מסך ה-4K יש חשיבות. ככל שהמסך גדול וקרוב יותר כך תרגישו בהבדל בחדות, למשל במרחק של 2 מטר תחוו חוויה שונה מהיום (טובה בהרבה).

רוב הסיכויים, ששיטת ה- (AVC (Advanced Video Coding לא תתפוס. כיום האולפנים הגדולים הולכים לכיוון של  HEVC (High Efficiency Video Coding). ברבעון הבא (Q2, 2014) יהיו כבר 2 טלוויזיות עם הקידוד הזה. גוגל עוזרת בקידום ה-4K באמצעות קידוד וידאו חדש בקוד פתוח הנקרא VP9, וגם לכיוון הזה סיכוי גבוה להתפתח.

נטפליקס מובילה בתחום וגם מקיימת דיונים מול האולפנים הגדולים אולם, לא רק הם יאמצו את הטכנולוגיה, יאמצו אותה גם שידורי ספורט וחברות משחקים.

בכנס CES האחרון ראינו כיצד ה-(HDR (High-Dynamic-Range בווידיאו משפיע על איכות הצבעים.

החברה שלנו עושה אופטימיזציה לווידיאו. לקבלת פרטים נוספים ניתן לצפות בסרטון הבא.
 
פרדריק רוז, מנכ"ל חברת Technicolor
פרדריק  פתח בהצגת הסרטון התדמיתי על טכניקולור: Technicolor Manifesto. לחברה 4 מרכזי פיתוח: האנובר (גרמניה), פאלו אלטו (קליפורניה), רן (צרפת) ופריז (צרפת). לחברה כ-40,000 פטנטים בתחומי האימאג', הקול וטכנולוגיות תקשורת. החברה עובדת עם כ-300 חוקרים (מעל ל-100 בעלי דוקטורט) מרקעים שונים.

"בדור הראשון של הטלוויזיות החכמות שמו מסך מחשב על מסך הטלוויזיה - וזה סיוט. צריך להבין, שהטלוויזיה מצריכה התאמה אחרת.

טכניקולור היא בין החברות העוסקות רבות ב-4K. אלו החברות המובילות בתרומתן לתחום:

החברות הבולטות
 
מדובר בפיתוח הרבה יותר קשה מפיתוחי עבר. למשל, ה-3D (תלת-מימד), שזכה לחיים קצרים ויחזור לגדולה רק אם יגיע בלי המשקפיים.
 
טכניקולור היא גם ספקית ה-DVD הגדולה בעולם והכיוון הוא לתת לדיסק Blu-Ray להכיל 4K.

אנחנו מצויים רק בתחילת התהליך של שיפור הצבעים. המעבר ל-HDR הוא השיפור באיכות המשמעותי ביותר. הנה פירוט על ההתפתחויות בתחום:

ההתפתחות הטכנולוגית

היום כולם מצלמים ב-4K. הוא הפך לתקן הסטנדרטי. למרות שכרגע אין איפה לשדר 4K, עדיין דואגים לצלם ב-4K ולשמור על זה, כדי שאח"כ לא יצטרכו ללכת אחורה ולשפר, אלא שהתכנים כבר יהיו מוכנים לצפייה ב-4K.

השקנו את ה-4K Image Certification, האישור שהתוכן הוא אכן ב-4K. הנה ההכרזה והלוגו:
טכניקולור
 
ה-Set-top-box (הממיר הביתי) לא הולך להיעלם. הוא לא ייכנס לטלוויזיה, כי מבחינת עלויות לא שווה ליצרניות להכניס את ה-STB פנימה (לצרכן הממוצע לא אכפת והוא לא ישלם יותר). אז אם כבר, כל הקופסאות תתאחדנה לקופסה אחת. הסיבה היחידה לצפייה לינארית: אירועי ספורט, חדשות, תכניות ריאליטי. לכל שאר התכנים אין הצדקה לטלוויזיה לינארית. את הסדרות צריך לצרוך מתי שרוצים.

השאלות המעניינות אותנו: איך יוצרים חווית מדיה טובה יותר? מה יהיה הדור הבא ב-Story-telling? מהם הפיתוחים הבאים מבחינת אינטראקטיביות? המעבר מ-Connected Entertainment ל-Connected Life (בין היתר מעבר התוכן ממקום אחד לאחר, למשל באמצעות מחשוב לביש): איך יתפתחו המודלים העסקיים בתחום? זו השאלה המרכזית, יש לכם טכנולוגיה נהדרת אבל איך תעשו ממנה כסף? פרסום? מהחברות? מהלקוחות? אין לי תשובה מוחלטת לגבי זה.

אנחנו משקיעים במחקר פנימי אצלנו, בשותפות בחברות העושות מחקר דומה וגם בחברות סטארט-אפ פנימיות. היום אנחנו בשלב בו אנו גם מוכנים להצטרף לפרטנרים אחרים ולהשקיע בחברות סטארט-אפ חיצוניות. אנחנו מחפשים אנשים הרוצים לפתור בעיות, שאינם מצויים בחברות בינוניות-גדולות, בעלי נקודת ראות אחרת ורוח יזמית. אנחנו לא מחפשים לשלוט בהם אלא למצוא את הדרך בה הפיתוחים יקדמו את השוק וגם יעזרו לנו לקדם את העסק.

אתם אומנם רחוקים מלוס אנג'לס מבחינת מרחק, אבל קרובים מאוד מבחינת הדברים, שאתם מתעסקים בהם. אנחנו פוגשים חברות סטארט-אפ רבות בביקור בישראל ועד כה ראיתי דברים מסעירים המתפתחים פה לגביSocial Media , למשל שיחות ועידה במסכי הטלוויזיה ודברים נהדרים נוספים".
4K טלוויזיות



 
 
Bookmark and Share