Telecom News - שימוע הביטקוין בניו יורק ביום השני: רשויות החוק והמשפט אמרו דברם

שימוע הביטקוין בניו יורק ביום השני: רשויות החוק והמשפט אמרו דברם

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> שימוע הביטקוין בניו יורק ביום השני: רשויות החוק והמשפט אמרו דברם
שימוע הביטקוין בניו יורק ביום השני: רשויות החוק והמשפט אמרו דברם
מאת: מערכת Telecom News, 29.1.14, 22:54ביטקוין

ביום השני נשמעו הסתייגויות רשויות המשפט, האכיפה והחוק של מדינת ניו יורק מול טיעוניהם של תומכי הביטקוין.

ביום השני של השימוע כיכבו 2 נציגי המשפט והחוק בניו יורק: Cyrus. R. Vance Jr. ובמיוחד -Richrd B. Zabel. עתה נשמעו דבריהם של רשויות אכיפת החוק, שחולקים על טענותיהם של תומכי הביטקוין. המסר העיקרי: הגידול בפופולריות של הביטקוין ובמספר הסוחרים המקבלים אותו מקשה על רשויות האכיפה לעקוב אחר הלבנת הון ומעשי  פשיעה ויש לקחת בחשבון את הסכנות הפוטנציאליות הללו של מערכת התשלומים הווירטואלית. המטבעות הווירטואליים כמו הביטקוין, פתחו דרכים חדשות לפשיעה, שהממשל לא יכול להשיג אותן.

התובע של מנהטן, Zabel, השמיע את הדעות הנחרצות ביותר הטוענות, שהעברות של המטבעות הווירטואליים רגישות יותר לפשיעה מאשר העברות כסף רגיל, וקל ביותר להלבין כספים בין גבולות בקליק של עכבר. לכן, יש לפעול ביותר קשיחות כלפיהם.

הוא טען, שנעשו  פשעים חמורים ברשת הביטקוין, ואנשי הממשל נאבקו ונאבקים בהם כל העת. דוגמאות בולטות לכך הן מעצרם של Charlie Shrem סגן נשיא ה-Bitcoin Foundation ושותפו Robert Faiella בהתייחס להלבנת הון באמצעות אתר הסמים SilkRoad, כאשר Zabel עצמו היה מעורב בהכנת כתב האישום כלפי Shrem בניו יורק. Zabel גם היה מעורב במעקב מסובך וקשה ביותר, שהביא למעצרו של Ross Ulbricht מפעיל האתר לממכר סמיםSilkRoad  שנסגר ע"י ה-FBI. זאת, בניגוד לטענת תומכי הביטוקין, שאין סיכון גדול יותר בפשיעה בביטקוין בהשוואה לכסף רגיל בתחום זה, ולכן לא צריך רגולציות חזקות יותר על הביטקוין.

Zabel טוען, שלמרות שאפשר לתפוס מחשב ממנו נעשתה קניה של ביטקוין, הרי למשתמשי המטבע הווירטואלי יש אין ספור דרכים לכסות על עקבותיהם, דרכים שאין לאנשים המשתמשים בבנקים המסורתיים.

למרות שתומכי הביטקוין טוענים, שכסף רגיל מושך יותר פושעים מביטקוין, כי ניתן להעבירו ללא עקבות דיגיטליים, מתנגד Zabel לטענת תומכי הביטקוין וטוען, שיש קושי להעביר מזומנים בכמויות גדולות ממקום למקום, בתוך ומחוץ למערכת הבנקאית, מה שקל במטבעות הווירטואליים.

אין ספק, שהמעצר של Shrem הטיל צל כבד על השימוע בניו יורק כפי שדיווחנו - כאן, וכפי שניתן לראות בדיונים של היום השני והאחרון.

סיקור היום הראשון בשימוע בניו יורק  - כאן.

עדכון 3.2.14: באותו הזמן נערך גם אירוע לבירור אפשרויות של קבלת ביטקוין בשירותי הדואר האמריקאי. כתבת סיקור באנגלית - כאן.

בתמונה: Cyrus משמאל ו-Zabel מימין בשימוע הביטקוין ביום השני והאחרון בניו יורק.
קרדיט צילום: Eric Thayer מ-Reuters. 
השימוע יום שני בניו יורק



 
 
Bookmark and Share