Telecom News - פתרון ללקוחות מירס? - 1 מתוך 5 חשיפות בקצרה מעולם התקשורת

פתרון ללקוחות מירס? - 1 מתוך 5 חשיפות בקצרה מעולם התקשורת

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פתרון ללקוחות מירס? - 1 מתוך 5 חשיפות בקצרה מעולם התקשורת
חברת מובייל טורנדו (שרכשה את אלווריון) חושבת שתצליח לתת תשובה ב-PTT ללקוחות מירס, שהרשת שלהם תיעלם בקרוב. מכרז הסלולר של האגודה למען החייל, האם סיסקו  חברת ה-IT הגדולה בעולם? חדירה למחשבי מערכת הביטחון, פטורים ממכרז במערכת ההוצאה לפועל.
מאת: אבי וייס, 30.1.14, 12:45חדשות

צרור חשיפות וידיעות בקצרה מעולם התקשורת:

א. יימצא פתרון ללקוחות מירס ברשת העומדת להיסגר?
למירס (כיום הוט-מובייל) יש כ-300 אלף "לקוחות שבויים" המזרימים ל"הוט מובייל" כסף טוב כל חודש, על שירותים ישנים מאוד מסוג PTT (ר"ת: Push To Talk או "ווקי טוקי") במכשירים הישנים של מירס ברשת iDen, שתיסגר סופית ב-2016. ללקוחות הללו אין כיום פתרון אחר של PTT, שנדרש לסוג הלקוחות הללו (בעיקר עסקים קטנים עד בינוניים, דוגמת חברות שמירה, מוניות, הסעות, תובלה, תפעול, אירועים, תנועות נוער, וכיו"ב). נודע לנו, שחברת מובייל טורנדו החלה להסתובב בין לקוחות מירס, להציע להם שירות חלופי, ואף הציעה לפטריק דרהי, הבעלים של "הוט מובייל", לרכוש את החלק של מירס מ"הוט מובייל", הצעה, שלא נענתה בחיוב.

למי שלא מכיר, מובייל טורנדו הוא סטארטאפ ישראלי מהרצליה, שפיתח טכנולוגיות PTT על רשתות הסלולר הקיימות, סטארט-אפ שנרכש בכ-15 מיליון דולרים ע"י קבוצת משקיעים בריטיים ב-2004. בשנת 2013 מובייל טורנדו קנתה את אלווריון מכונס הנכסים, כך שיש כאן תשתית פיתוח בישראל, שיכולה לתמוך במתן שירותי PTT בישראל כתחליף למירס. התכנית המרכזית של מובייל טורנדו היא לספק PTT גם על LTE, פיתוח שנעשה באלווריון. 


חורחה פיניאבסקי, האיש שמאחורי הזכייה של מובייל טורנדו במכרז אלווריון מכונס הנכסים (נרכשה למעשה ע"י וואלי טלקום, שמחזיקה במובייל טורנדו. שותפו בהשקעה הוא אחד מעשירי בריטניה - פיטר ווילקינסון, שהוא גם שותפו של פיניאבסקי במובייל טורנדו), כבר הכריז, שהוא מתכוון להפוך אותה ל"שחקנית אמיתית הנותנת פתרון מקצה לקצה בעולם התקשורת, וממוכרת 'קופסאות' למוכרת פתרונות ופרויקטים". בהצלחה!

ב. מכרז הסלולר של האגודה למען החייל
בקרוב, בלי כל קשר להחלטה של צה"ל לגבי ההסכם עם חב' פלאפון, תצא האגודה למען החייל למכרז לשירותי סלולר. המכרז הנוכחי, שעוד מעט ימלאו לו 3 שנים, נחתם ב- 2009 עם פלאפון, והוא משרת כ-37 אלף מנויים. לאור השינויים במפת התחרות בשוק הסלולר ונפילת המחירים התלולה, סביר להניח, שיהיה "קרב מעניין" בין חברות הסלולר השונות על פלח שוק זה של מנויים, של חיילים בשירות הסדיר המחפשים סלולר בזול, מאוד בזול. 

ג. האם סיסקו תהיה חברת ה- IT הגדולה בעולם?

בכנס בינת למנהלים, הכריז בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו ישראל, שסיסקו מקדמת חזון חדש לעצמה: להיות מובילת עולם ה- IT בעולם, תוך שנתיים עד שלוש. דהיינו: היא "תעקוף בסיבוב" את הענקיות של עולם ה- IT: יבמ, מיקרוסופט, גוגל, קבוצת EMC, סמסונג, ואולי אפל, HP, דל, אמזון ואורקל. בהחלט שאיפה מאוד משמעותית ואתגרית. בועז מעוז דיווח שבישראל, סיסקו נמצאת בשלבים מתקדמים של יישום "תכנית ההעצמה" של סיסקו ישראל, ובכלל זה גידול לכאלפיים עובדים וכניסה לתחומים מאוד רחבים, בתיאום עם ראש הממשלה, שסיכם עם מנכ"ל סיסקו בביקורו בישראל, את היעדים שסיסקו תיכנס בהם בישראל בשת"פ ממשלת ישראל על כל זרועותיה. 

"אנו נמצאים בשלב הרביעי של האינטרנט" דיווח בועז מעוז. "זה השלב של IoT או IoE (ר"ת: Internet of Everyting). כיום, כל מה שמחובר לאינטרנט הוא רק 1% מסך כל הדברים שיכולים להתחבר לאינטרנט. מ- 12.5 מיליארד מכשירים vמחוברים לאינטרנט כיום נגיע לכ- 50 מיליארד (ואף יותר) מכשירים מחוברים ב- 2020. זה ידרוש תשתיות תקשורת אחרות לגמרי. נולדת כאן תעשייה של 19 טריליון דולרים, שסיסקו רוצה להוביל אותה. אנו מאמינים שה- IoE יסיט את המרכז של ה- IT לכיוון הרשת, שם יש לסיסקו פתרונות טובים. בישראל, הממשלה הכריזה כבר על "ישראל דיגיטלית" שזה חלק מהיוזמה המשותפת שלנו. יש לנו פרוייקטים בכל תחום שכבר פועלים, כולל קידום אוכלוסיות חרדיות וערביות לעולם התעסוקה בהיי-טק". 

ד. החדירה למחשבי מערכת הביטחון
לפני 3 ימים פורסם, שהאקרים השתלטו על מחשבים ביטחוניים, ובכלל זה מחשבים של המינהל האזרחי. חברת אבטחת מידע סקיולרט דיווחה, כי מייל עם קובץ על "אריק שרון", שנשלח לכאורה משב"כ, הכיל קוד "זדוני". התוצאה: 15 מחשבים במערכת הביטחון נשלטו במשך ימים על ידי האקרים. משרד הביטחון לא אישר את הידיעה ורק אמר, שהוא בודק את את המידע שפורסם.

אולם, נודע לנו, שלא רק שהייתה פריצה אלא מערכת הביטחון נכנסה ללחץ ורכשה באופן מיידי (ובפטור ממכרז) מערכות הגנה חדשות ובכללן מערכת של חברת FireEye, שאמורה להגן על המחשבים של מערכת הביטחון בדיוק מפני סוג כזה של התקפות זדוניות ומטעות. למה לא הייתה הגנה כזו קודם? שאלה טובה... "הסנדלר הולך יחף". 

ה. הסיפור המוזר של מערכות המחשוב של הרשות לאכיפה וגביה (ההוצאה לפועל)
רשות האכיפה והגבייה (זרוע של מערכת משרד המשפטים ומערכת בתי המשפט, מה שמכונה "ההוצאה לפועל"), אינה משלמת מזה שנה וחצי לחברת טלדור בגין הקמת מערכת "כלים שלובים" לרשות, בשל עיכובים באספקתה ומכיוון שמערכת זו אינה בשלה לעלות לאוויר. במקביל, הספקים הקיימים של מערכת המחשוב: יבמ, נס טכנולוגיות וטלדור (כן, אותה טלדור), מקבלים "פטורים ממכרז" מזה שנים, לתפעול ותחזוקת מערכת המחשוב של הרשות. הפטור האחרון בשרשרת הוצא אך לא מכבר, בהיקף של 9.6 מיליון ש"ח ל- 2014 ובהיקף של 1.2 מיליון ש"ח למחצית 2015, סה"כ 12.8 מיליון ש"ח ללא מע"מ. על תופעת הפטורים המוזרים ממכרזים כתבנו לא אחת, ולאחרונה כאן

פנינו לרשות לאכיפה ולגביה בשאלות: "כיצד רשות האכיפה והגבייה הוציאה פטור ממכרז לטלדור, לבניית מערכת המחשוב "כלים שלובים", למה זה נתקע, ומדוע היה צורך להוציא כעת פטור ליבמ, נס טכנולוגיות וטלדור, להמשיך ולהחזיק את המערכת הקודמת עד מחצית 2015 בעלות של מעל ל-10 מיליון ₪?"

להלן התייחסות רשות האכיפה והגבייה:
"ההתקשרות המקורית לבניית מערכת המחשוב נעשתה על ידי הנהלת בתי המשפט, במסגרתה הוזמנה מערכת לניהול תיקי בתי משפט ותיקי ההוצאה לפועל. עם הפרדת המשרדים, הופרדו הפרויקטים והרשות ירשה את אותה התקשרות והמשיכה מנקודת ההפרדה. אגב ההתקשרות הינה ל - 3 חברות: טלדור, IBM ונס, כאשר טלדור מובילה את הפרויקט.
הסיבות העיקריות לעיכוב בפרויקט הן מורכבות המערכת וצרכים נוספים, שעלו עקב שינוי בחוק הוצאה לפועל ובתקנות וחייבו התאמה באפיונים ובפיתוחים, כגון ממשקים חדשים.
לשאלת הפטור, מאחר שהעלייה של מערכת "כלים שלובים" נדחתה, קיים צורך להמשיך לתחזק את המערכת הקיימת באופן פעיל לפחות עד העלייה לאוויר ולעוד כמה חודשים, לצפייה בלבד לצורך בקרה. כמו כן, תשלום על תחזוקה  קיים גם לגבי המערכת הישנה וגם לגבי המערכת החדשה, כך שבמבט כולל על סעיף הוצאות תחזוקה אין תוספת תקציב".




 



 
 
Bookmark and Share