Telecom News - מסתמנת "מלחמת אזרחים" בקרב תומכי הביטקוין

מסתמנת "מלחמת אזרחים" בקרב תומכי הביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מסתמנת "מלחמת אזרחים" בקרב תומכי הביטקוין
מסתמנת "מלחמת אזרחים" בקרב תומכי הביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 30.1.14, 14:27

חילוקי דעות בין 2 אסטרטגיות הסתמנו  בקרב נציגי קהילת הביטקוין ובאו לידי ביטוי ב-2  הימים של השימוע אצל הרגולטור בניו יורק. השימוע חידד את 2 אסכולות החשיבה של משתמשי הביטקוין.
 
השימוע, שנערך השבוע בניו יורק, הדגיש ביתר שאת את חילוקי הדעות בקרב משתמשי הביטקוין: בין מאמצי הביטקוין היותר מוקדמים והיותר ליברליים לבין אלה היותר מסחריים המחפשים דרך "לחבק" רגולציה כאמצעי ללגיטימיזציה של עסקי הביטקוין. השימוע הביא את חילוקי הדעות לידיעת הרגולטור בניו יורק ולידיעת הציבור כולו.

כפי שחזינו – כאן, למעצרו של Charlie Shrem סגן נשיא ה-Bitcoin   Foundation  אכן הייתה השפעה חזקה מאד על השימוע . הוא היה כוכב בקהילת הביטקוין האמריקאית והאחים Winklevoss השקיעו בחברה שלו –BitInstant . הוא היה צריך להיות מרצה עיקרי בכנס הביטקוין הצפון אמריקאי במיאמי בסוף השבוע שעבר. הוא הוצג כדוגמא עיקרית בדיונים בשימוע לאי-בשלות של הביטקוין, ולמעורבות שלו בפלילים.

אתר Business Insider פרסם מאמר תחת הכותרת: The Emerging Bitcoin Civil War. להלן תמצית הדברים.

האחיםWinklevoss  נאלצו לכן להתרצות ו"להודות" לרגולטור מארגן השימוע – DFS- Department of Financial Services על קיום השימוע "לעזור במציאת דרכים ללגיטימיזציה של המסחר בביטקוין", הרי קרן הנאמנות הסחירה שלהם ETF מחכה לאישור פעולה. הם לא רוצים שתופעות שליליות כמו Shrem תפרענה להם. הקרן שלהם ETF תהפוך את ההשקעה בביטקוין לפשוטה ונגישה לכל אחד. כיום, יש 2 קרנות השקעה בביטקוין אך הן פתוחות רק לאנשים עשירים:  הקרן Bitcoin Investment Trust של SecondMarket והקרן Pantera Bitcoin Advisers LLC של Pantera Capital.

2 דוברים אחרים מקהילת הביטקוין טענו טיעונים שלא עלו בדיוק בקנה אחד.

Fred Wilson, שהקרן שלו Union Square Ventures השקיעה 5 מיליון דולרים ב-CoinBase, הזהיר מכל דבר חוץ מרגולציה "קלילה" אם בכלל. הוא השווה את הסכנות מולן יעמדו סטארטאפים של ביטקוין למה שקרה בתחילת הדרך של פלטפורמות הזרמת מוסיקה, שנתבעו ע"י חברות התקליטים. הוא מתנגד נחרצות, שסטארטאפים של ביטקוין יהיו צריכים לעבור את אותו המסלול והחקירות. הסטארטאפים ימותו עוד לפני שיהיה להם סיכוי להצליח. הוא ייצג את הדעה היותר ליברלית. הוא דיבר על חדשנות וחופש:

If you look at the countries around the world where the most innovation happens, you will see a very high, I would argue a direct, correlation between innovation and freedom
It’s about freedom, ultimately, and whether you want to live in a society that embraces innovation, free speech & freedom or not

Benjamin Lawsky המפקח על השירותים הפיננסיים בניו יורק מ-DFS שאל אילו מדינות פועלות נכון. Wilson ענה, שהוא מכיר מדינה הפועלת לא נכון והיא סין ואסטרטגיית השקעה מצויינת היא בכל שירות אינטרנט שסין חוסמת.

Fred Ehrsam, לא אחר ממייסד Coinbase אמנם אוהב את Fred Wilson אך לא מסכים איתו. הוא חושב, שיש צורך בתהליכי רגולציה גם משמעותיים אם רוצים לעודד סוג כזה של אקסצ'יינג'ים.  



 
 
Bookmark and Share