Telecom News - האם סיפמי תצא עם שירות סלולרי חדש עם מספר בינלאומי?

האם סיפמי תצא עם שירות סלולרי חדש עם מספר בינלאומי?

דף הבית >> חידושים הכרזות >> האם סיפמי תצא עם שירות סלולרי חדש עם מספר בינלאומי?
חשיפה: חברת סיפמי, שאך לא מכבר סגרה בזעף את שירותי הסלולר שלה (בגישת ה- VoC) לכ-13 אלף לקוחותיה בגלל התנכלות משרד התקשורת, קיבלה בשבוע החולף אישור לקידומת בינלאומית מ-ITU, בתבנית מספור 883. כך היא יכולה לפעול בכל העולם עם מספר מקומי אחיד ולעקוף את משרד התקשורת.
מאת: אבי וייס, 4.2.14, 09:00גלעד ארדן

אך לפני כשבועיים חשפנו כאן את הקרבן הראשון של המדיניות של השר גלעד ארדן (בתמונה), שמעדיף את טובת הטייקונים על טובת הציבור, וזו חברת סיפמי מקרית מוצקין, שנאלצה לסגור בזעם רב את שירותי הסלולר שלה לכ-13 אלף לקוחותיה, שנהנו משירות סלולרי מאוד זול בארץ ובעת שהם יוצאים לחו"ל (שירותי "נדידה").

הסיבה לסגירת שירותי סיפמי: מדיניות רגולטורית' שנולדה אצל כמה "חפרפרות" במשרד התקשורת ובגיבוי השר, שהפך "במחי קולמוס" שירות סלולרי לשירות קווי. בכך, משרד התקשורת הפך לבלתי אפשרי את האפשרות לספק שירותי VoC (שירות דמוי "סקייפ") על רשתות הסלולר, כפי שניתחתי בהרחבה כאן. "החפרפרות" הקרובות ("תרתי משמע") לטייקונים הסלולריים, לא רצו שתהיה עוד תחרות בשיטת ה-VoC לחברות הסלולר הגדולות. "מספיקה להן" התחרות, שנכפתה על חברות הסלולר הוותיקות ע"י שר התקשורת הקודם (משה כחלון), תחרות של ספקיות ה-MVNO והספקיות החדשות: גולן טלקום והוט מובייל. שיטת חסימת התחרות הנוספת הזו הייתה ע"י יצירת רגולציה "יש מאין" (זה לא ביטקוין...), שלפיה שירות VoC אינו שירות סלולרי. זה בדיוק כמו להחליט שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ, ולא להיפך. 

כעת, אנו מגלים, שבמקביל לסגירה של השירות ברישיון הזמני, הגישה חברת סיפמי, דרך נציגות זרה בקוסטה-ריקה, בקשה ל-ITU (הרגולטור הבינלאומי לתקשורת,שמושבו בז'נבה, גוף השייך לאו"ם), בקשה לקבל מספר גישה בינלאומי, מספר המופעל בתקן תקשורת בינלאומי שנקרא E.164, שמאפשר שימוש במספר אחד בכל העולם. זאת, ללא כל צורך בהחלפת קידומת או כל תרגיל טלפוני אחר בעת "נדידה". השיטה, מבחינת הצרכנים, נשארה אותה שיטה: VoC (או VoIP, למי שמכיר את המונח הזה דווקא). את החייגן החדש של סיפמי, שמתאים לשיטה הבינלאומית הזו, כבר חשפנו בהרחבה כאן, עוד כשסיפמי יכלה לספק ללקוחותיה מספור סלולרי ישראלי. 

המספר הזה, שסיפמי קיבלה מ-ITU, הוא בעצם מספר מקומי בכל מדינות העולם, על כל רשת של כל ספק סלולר או ספק קווי ברחבי העולם. המספר, שסיפמי קיבלה מ-ITU הוא: 883-5130 עם 8 ספרות נוספות של המנוי. מסמך האישור המלא של ITU מצוי כאן. על פי האישור, שיחות יוצאות מישראל תועברנה דרך בזק בינלאומי, כספק קישור בינלאומי עבור לקוחות הסלולר של סיפמי. אגב, לבזק בינלאומי עצמה יש רישיון VoC, שהיא טרם הפעילה אותו, כפי שחשפנו כאן. להערכתי, בזק בינלאומי לא הפעילה את הרישיון הזה בגלל התנגדות חברת האחות שלה בקבוצת בזק: חברת פלאפון, שהייתה יכולה להיפגע בהכנסותיה אם שירות זה היה יוצא לדרך. 

מתי סיפמי תחל לספק את השירות החדש? מה יהיו התעריפים של השירותים? נמתין ונראה. אני מניח, שזה יהיה די בקרוב. עי"כ, סיפמי לא תזדקק יותר לחסדיו של משרד התקשורת ושל שר התקשורת גלעד ארדן, שרוצה לחסל את התחרות בעולם הסלולר בכל דרך אפשרית, ועושה זאת ממש בכל דרך אפשרית, כעת ביחד עם היועץ המשפטי לממשלהמדובר באבדן דרך ציבורי בקנה מידה מבהיל, של שר התקשורת גלעד ארדן, שמחסל במו פיו את כל הרפורמות הצרכניות של קודמו בתפקיד.

לא נותר לנו אלא לאחל הצלחה לכל מי שהולך בדרך הזו של "עקיפת משרד התקשורת הישראלי", כדי לספק שירותי "נדידה" סלולריים בכל העולם, במחיר שפוי ושווה לכל כיס. משרד התקשורת עצמו נכשל כשלון חרוץ בטיפול במחירי הנדידה, כך שיוזמות כאלו, לקבל אישור ומספור בינלאומי דרך ITU, הן הפתרון ההגיוני והחוקי למצב הרגולטורי הכאוטי הקיים במשרד התקשורת הישראלי. 
חיבור בינלאומי



 
 
Bookmark and Share