Telecom News - איך מיישמים את "השיווק החדש"?

איך מיישמים את "השיווק החדש"?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> איך מיישמים את "השיווק החדש"?
איך מיישמים את "השיווק החדש"?
מאת: נגה וידר, 6.2.14, 20:20נגה וידר
 
עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, "השיווק החדש" הוא הדבר הטוב ביותר, שיכול לקרות להם. "השיווק החדש" חוסך הרבה כסף, מקרב לקהל היעד ומאפשר נראות ובולטות בתחום של העסק.
 
מדיה ישנים לשיווק הם: עיתונים, מגזינים, עלונים, טלוויזיה, קולנוע. מדיה חדשים הם: אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, פורומים, בלוגים, דוא"ל, סמסים (מסרים מידיים) ואפליקציות מובייל. רק לפני 15 שנים עסקים עוד ספרו אינצ'ים עבור מודעות בעיתון. מאז עסקים מצליחים סופרים לייקים, מיקום בגוגל ו"יחס המרה".

מה ההבדל בין "שיווק ישן" ל"שיווק חדש"?
השיווק של פעם נועד לשרת את המשווק. השיווק החדש מיועד למען הצרכן, ותפקידו לספק ערך ולהצמיח את הלקוח. כך, שגם אם הוא יבחר כרגע לא לקנות את המוצר / השירות, הוא עדיין קיבל משהו היכול גם להצמיח פוטנציאל רכישה עתידי.
השיווק הישן דיבר בסיסמאות. השיווק החדש נותן תוכן מעניין ורלוונטי.
השיווק הישן העביר מסר אחיד לכולם. השיווק החדש מבין, שלא כולם הם באמת לקוחות פוטנציאלים, ולכן הוא מוותר על "כולם" לטובת קהל יעד מפולח ומאוד מדויק, כי "כל אדם הוא אחר", ופונה באופן שונה ללקוחות שונים.
 
איך מיישמים את השיווק החדש?
את השיווק החדש מפעילים במדיה החדשים. לבעלי עסק קטן וגם בינוני, השיווק החדש הוא הדבר הטוב ביותר, שיכול לקרות להם. השיווק החדש חוסך הרבה כסף, מקרב לקהל היעד ומאפשר נראות ובולטות בתחום של העסק.
למשל:

רשתות חברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין וכד' – ראוי להעלות ברשתות החברתיות למיניהן סטטוסים הנותנים ערך ולשתף תכנים היכולים לעניין לקוחות פוטנציאליים.  

יוטיוב – העלאת סרטון על העסק היא הזדמנות מצוינת לקהל היעד להכיר את העסק. רצוי להדגים מה עושה העסק ולתת ללקוחות מרוצים לספר את הסיפור שלהם וכיצד הפיקו תועלת מהעסק או הסתייעו בו.

בלוג – פתיחת בלוג יכולה להוות ערוץ שיווק נוסף. מומלץ לקחת בכל פעם נושא המעניין לקוחות ולהרחיב אותו לעומק, לשתף מהניסיון, לאפשר טוקבקים ולענות על שאלות. פרסום תוכן – פוסט בבלוג של גוגל (Blogger) כמו גם ברשת החברתית "גוגל +" מביא ליתרון נוסף: הפוסט הזה מקדם את המיקום של האתר במערכת החיפוש של גוגל.

מערכת דיוור אוטומטית – כדאי להכין רשימת תפוצה לדיוור בתדירות סבירה בדוא"ל וגם במסרים של ידיעות, מאמרים וגם קישורים ליוטיוב, לאתר ולבלוג. מידי פעם ניתן לשלוח גם הצעה מכירתית. ככל שנותנים יותר ערך על בסיס קבוע, הרשימה  תגדל  ויותר לקוחות פוטנציאליים ירצו לקנות את שירותי/מוצרי העסק.

פורומים – השתתפות והעלאת פוסטים לגבי העסק בפורומים ברשת הקשורים לתחום של העסק ולאוכלוסיות המטרה שלו עשויים מאד להועיל.

פרסום באפליקציות סלולריות בתחומים שונים, כמו למשל באפליקציות צרכניות מבוססות מיקום המתאימות לתחום של העסק, הוא ערוץ שיווק המתפתח במהירות.
 
בעלי עסקים קטנים, שלא מסוגלים ליצור מערכת שיווקית העובדת בשבילם, שאין להם ידע /יכולת להקים מערכת דיוור אוטומטית, שבלוג נראה להם מסובך, שאין להם מושג איך ליצור אסטרטגיה של מותג בפייסבוק, או שלא מכירים פורומים מתאימים וכלים חדשניים להפצת המסרים שלהם במדיה החדשים, ראוי שיפנו למומחים בתחומים הללו כדי לקדם את העסק שלהם בעידן החדש של המדיה ושל השיווק כדי לא להישאר רחוק מאחור.
 
מאתנוגה וידר, מנכ"לית Up-Grade, פברואר 2014.
 מומחית למיתוג ולשיווק יצירתידוא"ל.
www.NogaWider.co.il
 
 
המדיה החדשה



 
 
Bookmark and Share