Telecom News - 3 דפדפנים חלופיים לדפדפן הכניסה האנונימי Tor ל"רשת האפלה"

3 דפדפנים חלופיים לדפדפן הכניסה האנונימי Tor ל"רשת האפלה"

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> 3 דפדפנים חלופיים לדפדפן הכניסה האנונימי Tor ל"רשת האפלה"
3 דפדפנים חלופיים לדפדפן הכניסה האנונימי Tor לרשת האפלה בעידן לאחר סגירת SilkRoad לממכר סמים
מאת: מערכת Telecom News, 8.2.14, 17:35הרשת האפלה

לאחר שה-FBI סגר את אתר SilkRoad לממכר סמים ואת Freedom Hosting לאחסון אתרי הרשת האפלה, שהיו מבוססים על הגעה אליהם באמצעות דפדפן האנונימיות Tor, ותפס את בסיס נתוני הדואר האלקטרוני האנונימי TorMail, אין ספק, ש-Tor כבר לא אנונימי מספיק. יש לו 3 יורשים, שצוברים עתה פופולריות.

סגירת האתר לממכר סמים SilkRoad ע"י ה-FBI כפי שדיווחנו – כאן, סגירת Freedom Hosting לאחסון אתרים של "הרשת האפלה" כפי שדיווחנו – כאן, ובמיוחד תפיסת בסיס נתוני הדוא"ל האנונימי TorMail ושבירת קיר האנונימיות כפי שדיווחנו - כאן, היו מפנה בכל מה שקשור לאנונימיות המשתמשים. לאחר המעצרים, שביצע ה-FBI והמידע שקיבל בעקבות ההצלחות הללו, ברור, שדפדפן האנונימיות  Tor, באמצעותו העבירו הגולשים דואר אלקטרוני וקבצים באנונימיות וגם נכנסו לאתרי הרשת האפלה, כבר לא מספיק אנונימי. הוא כבר לא ממש בטוח לשימוש אנונימי מוחלט.

לכן מי, שרוצה לפעול עתה באנונימיות מוחלטת, צריך לזנוח את השימוש ב-Tor לדוא"ל  וגם את הכניסה לאתרי הרשת האפלה באמצעותTor , ולהגיע לאתרים שונים וגם לשלוח קבצים ולבדוק דואר אלקטרוני באנונימיות באמצעות דפדפנים חלופיים, שהיו פחות פופולריים עד כה, אך כיום הם מהווים את ברירת המחדל. אמנם, לוקח זמן ללמוד אותם ולהתקין אותם אך המאמץ כדאי אם רוצים אנונימיות מוחלטת לגמרי. לאנונימיות זו זקוקים אנשים החוששים מאד לפרטיותם, פעילי חופש, אנשים במשטרי דיכוי, מדליפים, אנשים "רגילים" וכן, גם מפרי חוק.

i2P

את i2P   המכונה Invisible Internet Project לא קל להתקין. אולם, הוא לגמרי אנונימי. הדרכה כיצד להתקין אותו מצויה – כאן. אגב, יש כבר אתרים לממכר סמים שניתן להגיע אליהם באמצעותו, והתחיל וימשיך בעתיד מעבר לאתרים נוספים ממצב של אפשרות כניסה באמצעות Tor למצב של אפשרות כניסה באמצעות i2P. למשל, ניתן כבר להיכנס ע"י i2P לאתרים שונים כמו לדוגמא לאתרי הסמים The MarketPlace (למשל, כבר פורסמה הדרכה לכניסה אליו דרך i2Pכאן), White Rabbit MarketPlace ועוד. כתבה ב-Wikipedia - כאן.

Freenet

Freenet היא תוכנה די ותיקה המאפשרת שיתוף P2P של קבצים באנונימיות, הגעה לאתרים ייחודיים הניתנים להגעה רק באמצעותה וביצוע צ'ט בפורומים ללא צנזורה ומעקב. היא מבוזרת כדי להפחית את פגיעותה ואת יכולת המעקב אחרי משתמשיה. כתבה ב-Wikipedia - כאן. סרטון הדרכה להתקנה על Windows מצוי בתחתית הכתבה. 

GNUnet

GNUnet זו רשת P2P די ותיקה. אולם, היא החלה לצבור פופולריות מאמצע שנת 2013 לאחר התפוצצות פרשת המעקב של הממשל ברשת – PRISM. קשה מאד להגיע אליה כי היא נבנתה עבור מפתחים. אולם, מדריך להתקנתה נמצא – כאן. כתבה ב-Wikipedia - כאן. בהקשר לדפדפן זה, ראוי לציין, שיש  סרט וידאו, שהופק באוגוסט 2013 ע"י האקרים ומפתחים, שנפגשו בגרמניה בכנס: You Broke The Internet – We're Making Ourselves a GNU One . הסרט מצוי בתחתית הכתבה.

הכתבה מבוססת בחלקה על vocativ.
 
התקנת Freenet:

סרט על GNUnet (סרט ארוך, מעל לשעתיים):



 
 
Bookmark and Share