Telecom News - יוצאים לבלות יחד ואוספים כסף מכולם לתשלום קבוצתי? השיטה הזו נגמרה.

יוצאים לבלות יחד ואוספים כסף מכולם לתשלום קבוצתי? השיטה הזו נגמרה.

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> יוצאים לבלות יחד ואוספים כסף מכולם לתשלום קבוצתי? השיטה הזו נגמרה.
יוצאים לבלות יחד ואוספים כסף מכולם לתשלום קבוצתי? השיטה הזו נגמרה
מאת: אבי וייס, 08.02.14, 21:20דוד רחמים
 
פתרון לתשלום קבוצתי ברכישה משותפת באפליקציה סלולרית נולד בחממת היזמות RishonStartUp ע"י חברת ההזנק PayBox.
 
"היום אין יכולת לשלם באופן חברתי-קבוצתי באמצעים כמו כרטיס אשראי. אתה יכול לשלם רק על עצמך או בכסף מזומן שאספת מחבריך", מתאר דוד רחמים, מייסד משותף וסמנכ"ל פיתוח אסטרטגי, PayBox. "אנו רוצים לשנות את השיטה הקיימת של איסוף כסף קבוצתי ותשלום קבוצתי. זאת, למניעת מריבות, אי-הבנות והפסדים כספיים לחברים בקבוצה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם דוד רחמים (בתמונה), ב-Hub החדש של עיריית ראשון לציון – RishonStartUp, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של רכישת מוצרים ושירותים בצורה משותפת ע"י מספר חברים.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של PayBox?
דוד רחמים: "מדובר בפיתוח של ארנק דיגיטלי חברתי. המשמעות של הארנק, שנמצא במכשיר הנייח או הנייד שלך, היא בדיוק כמו כל ארנק דיגיטלי אבל חברתי. אם כמה חברים מתארגנים לשלם על מוצר או שירות יחדיו, אין להם היום כל פתרון. זה מה שאנו פתרנו ופיתחנו – ארנק דיגיטלי חברתי".
 
שאלה: איך הארנק הזה עובד?
תשובה: "ארנק חברתי, במיוחד בגילאים הצעירים, מאפשר לשלם יחדיו. זה יכול להיות בתשלום על טיול, מסעדה, הכנת מסיבה, ועד בית, פעילות של דירות משותפות ששוכרים ביחד ושאר פעילויות של צעירים וסטודנטים בחיי היום-יום שלהם. הפתרון שלנו מאפשר לשלם על 2 אנשים ומעלה. הפתרון שלנו יכול ללכת בכיוונים, שטרם חשבנו עליהם כי אנו רק בתחילת הדרך.
 
הרעיון המרכזי שלנו היה לפתח מוצר פשוט, אוטומטי וקל לתפעול למשתמשי הקצה. אפשר לקרוא לפתרון שלנו WhatsApp' לתשלומים'.
 
השיטה היא כזו: אחרי הורדת האפליקציה למכשיר הסלולר, פותח המשתמש קבוצה, בוחר אנשים לקבוצה מרשימת אנשי הקשר שלו או מהפייסבוק, כשבקרוב נצרף רשתות חברתיות נוספות, והוא מכניס את החברים הללו לקבוצה שפתח. אחרי הבחירה, כל חבר בקבוצה מקבל הודעה, שהוא נכנס לקבוצה ומתבקש לאשר. המשתמש, שפתח את הקבוצה, מציע לחבריו מה האירוע בגינו הם ישלמו יחד ומה סכום הקנייה \ הרכישה של כל אחד. כל אחד מהחברים מקבל הודעה על ההזמנה לאירוע והוא משלם את חלקו. כולם רואים את כולם וזה שקוף".  
 
שאלה: איך החברים בקבוצה משלמים?
תשובה: "באישור ההזמנה הראשונית, החברים נכנסים לקבוצה שנפתחה. כאשר כל חבר, בהרשמה הראשונית למערכת PayBox מזין את פרטי כרטיס האשראי שלו. כרגע אנו משתמשים בכרטיסי אשראי ולא בפייפאל. זאת, בגלל בעיית העמלות.
 
פרטי כרטיס האשראי נשמרים במערכת הסליקה של המערכת, מערכת תואמת תקני PCI והיא מספקת יכולת תלויה ב-Pin Code בן 4 ספרות הנדרש כדי לאשר את הטרנזקציה של הכסף. הכסף נכנס לחשבון בנק וירטואלי משותף. חשבון הבנק המשותף הזה מנוהל על ידנו, אבל הוא שקוף לחברי הקבוצה. כל אחד רואה מי הכניס וכמה.
 
בבנק נפתחות קופות וירטואליות עבור כל הקבוצות שנפתחו, וכל חבר בקבוצה רואה את התנועות בקופה בקבוצה בה הוא חבר. מנהל הקבוצה, אחרי שכל הכסף נאסף, משלם בכרטיס האשראי שלו עבור המוצר או השירות הקבוצתי והוא מקבל מהקופה הווירטואלית את הזיכוי של מה שנאסף ע"י החברים בקבוצה שהקים".
 
שאלה: למה אתם עובדים עם הבנקים ולא בדרכים חלופיות?
תשובה: "כי ראינו, שאנשים רוצים לדעת, שהכסף שלהם שמור ומגובה במקום הכי בטוח שיש. כ"כ, חברות האשראי נותנות לקבוצות גמישות נוספת ויכולות נוספות כמו זיהוי מול בתי העסק. בעתיד נספק כרטיסי Pre-Paid וירטואליים לצרכי תשלום קבוצתי, מה שגם כן נתמך בשיטה הזו.
 
הדבר החשוב ביותר כאן זו השקיפות בין חברי הקבוצה. זה הדבר הכי רגיש והכי נדרש במקרה של תשלומים קבוצתיים. כשרואים מי טען וכמה לארנק הקבוצתי, מבטיחים שהכול ייעשה בהגינות ובשקיפות בין החברים בקבוצה".  
 
שאלה: באילו מערכות האפליקציה תעבוד?
תשובה: "תהיה לנו אפליקציה לאייפון, לאנדרואיד ולמשתמשי Web במחשב".
 
שאלה: מיהם הלקוחות הפוטנציאליים העיקריים שלכם?
תשובה: "הלקוחות הפוטנציאליים שלנו הם כל אחד הרוצה לבצע תשלום קבוצתי בכל נושא. כל מי שרוצה להקל על החיים ועל תהליך איסוף כסף מכמה אנשים לתשלום קבוצתי או חברתי, אנו הפתרון עבור הצורך שלו. עד היום, איסוף ותשלום קבוצתי וחברתי נעשה באופן ידני ללא כל מערכת מחשוב".
 
שאלה: מה מצב הפיתוח וממה תרוויחו?
תשובה: "יש לנו כמה אבני דרך בפיתוח. אנו לקראת הסיום של השלב של הכנת הניסוי ובניית מערכת גביית העמלות מהלקוחות שלנו. דהיינו: בכל טרנזקציה יש עמלה צולבת. אנו ניקח עמלה שטרם נקבעה. בכל מקרה, היא תהיה מאוד נמוכה.
 
בשלב הבא נאפשר פרסומות ממוקדות לספקים הנמצאים בקרבת מקום לאותה קבוצה שנפתחת, שיש לה צורך חברתי לשלם עבור כמה אנשים. למשל: אם נפתחת קבוצה המתארגנת לעשות מסיבה, שיש בה אוכל, כל ספקי המזון ברדיוס סביר, ידעו על כך ויוכלו להציע למארגן המסיבה הצעות לפי מה שהוא זקוק לו. כך, נציע למארגנים של הקבוצות הצעות עסקיות, שיותר משתלמות עבורם בגלל הקישור הישיר בין הספקים לבין המארגנים של התשלומים הקבוצתיים.
 
מבחינת הפיתוח, אנו בשלבים מתקדמים של פיתוח האפליקציות ולפני השקה ראשונה של המוצר, בעוד כחודשיים".
 
שאלה: איך אתם מממנים את עצמכם?
תשובה: "כרגע אנו מממנים את עצמנו מכיסנו ללא השקעה חיצונית. נצא לגיוס 'סיד' די בקרוב. בינתיים, אנו נסמכים על ה-Hub של ראשון לציון. אנו נזדקק לכסף כדי לייצר אטרקטיביות למוצר כי שיווק עולה כסף. אנו כבר 7 אנשים בפרויקט ונצטרך לממן גם את הגידול בכוח אדם עם היציאה לשוק והרחבת היכולות של המערכת".
 
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
דוד רחמים: "החלום שלי, שמי שצריך לשלם תשלומים קבוצתיים, ישמע עלינו. כל מי שבונה קבוצה או אירוע קבוצתי או חברתי, אנו נספק לו את היכולת לבצע את המטלה הזאת בקלות.
 
עד היום, לא ראינו תשובה מלאה לבעיה הזו. ראינו, שזה צורך אמיתי וזה נושא די 'חם' בעולם. בארץ אין לזה בכלל התייחסות. אני מקווה, שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו ירצו את הפתרון הזה ואני מקווה, שאוכל לשכנע את הלקוחות בעיקר ע"יכ, שניתן להם 'חווית שימוש' טובה.
 
אנו מתכוונים להשיק את המוצר כבר בחופשת הסמסטר בסוף אפריל באירוע הקרוי Funjoya, שזו החופשה הגדולה של אגודות הסטודנטים, המארגנות נסיעה לאילת לסוף שבוע של כיף. אנו נהיה מעוניינים להשיק זאת באירוע באילת, כי זה אירוע חברתי מאוד גדול של סטודנטים וזה המקום לבחון את המערכת איך היא עובדת. נתחיל בחוג חברים סגור ונתפשט הלאה. אני מאמין, שזה יתפוס די מהר".
תשלום בסמארטופון



 
 
Bookmark and Share