Telecom News - מתכנן להפיק את המרב מאתר האינטרנט? כמה תובנות עפ"י המומחה ד"ר נילסן

מתכנן להפיק את המרב מאתר האינטרנט? כמה תובנות עפ"י המומחה ד"ר נילסן

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מתכנן להפיק את המרב מאתר האינטרנט? כמה תובנות עפ"י המומחה ד"ר נילסן
מתכנן להפיק את המרב מאתר האינטרנט שלך? כמה תובנות עפ"י המומחה ד"ר נילסן
מאת: טל מאור, 9.3.14, 16:30טל מאור
 
"מילים הן בד"כ יצרניות הכסף העיקריות באתרי אינטרנט". כך, עפ"י ד"ר ג'ייקוב נילסן, אחד ממומחי האינטרנט הגדולים בעולם הנחשב לגורו של אתרי האינטרנט השימושיים.  יישום "סקירה" ו"תבנית ה-F" הוא מתכון להצלחה.

כמעט 20 שנה מאז 1994 חוקר ד"ר ג'ייקוב נילסן את אתרי האינטרנט. הוא ידוע בעיקר בשל מחקריו ופרסומיו המסתמכים, בין היתר, על טכנולוגיית 'מעקב אחר העין'. שיטה זו עוקבת אחר תנועות העיניים של הגולשים כשהם מנווטים באתרי האינטרנט. זאת, באמצעות קרן אינפרה אדומה הסוקרת את רשתיות העין של הגולשים ומקליטה את תנועות ראשיהם באמצעות מצלמה.

לאחר 2 עשורים של חקר התנהגות המשתמשים נחשב ד"ר נילסן לסמכות מובילה בעולם בתחומו. להלן מובאים חלק מממצאיו החשובים עבור כל מי שמתכנן להפיק את המקסימום מאתר האינטרנט שלו.

סריקה
עפ"י אחד ממחקריו של נילסן עולה, ש-79% מהגולשים לא קוראים אתרים אלא סורקים כל דף חדש, שהם נתקלים בו. רק 16% מהם קוראים מילה במילה, נתון שרק הולך ו'מחמיר' ביחס לניוזלטרים.

ממחקרו עולה, שקיימות מספר דרכים להפוך את הכתיבה לאתרים לקלה יותר לסריקה ואפילו לקריאה, אם משתמשים בעקרונות הבאים:
מקפידים על תת כותרות.

כשנכנסים לפרטים ארוכים נעזרים ברשימות עם תבליטים ('בולטים').

 בכל פסקה מקפידים לשמור על רעיון אחד.

ובאופן כללי יותר - מקפידים על סגנון כתיבה הידוע בשם 'הפירמידה ההפוכה'. הסגנון קובע, שבדפי אינטרנט שימושיים יש להתחיל עם המסר המרכזי (המסקנה) ורק לאחר מכן להמשיך ולפרט את שאר ה'חדשות' על פי סדר חשיבותן.

אין מנוס מכך, שאתרי אינטרנט חייבים להפוך את הקריאה בהם לקלה ומהירה ככל האפשר עבור הגולשים, כדי שיוכלו לקבל במהירות ובקלות את המידע שהם צריכים. יש לזכור, שלמשתמשים באינטרנט אין סבלנות וכל מה שהם רוצים זה להיכנס לרשת, למצוא את מה שהם מחפשים במהירות ולצאת.

תבנית F
טכנולוגיית 'המעקב אחר העין' מצביעה על כך, שמשתמשים בדרך כלל קוראים דפי אינטרנט עפ"י דפוס המזכיר את האות F באנגלית. כלומר, הם קוראים 2 שורות אופקיות ואחריהן מדלגים על הטקסט באופן אנכי. המחקר בוצע באמצעות גולשים דוברי אנגלית ומן הסתם בעברית ה – F תהיה הפוכה, אך העיקרון נשמר.

המסקנה העיקרית מתוצאות מחקר זה מצביעה על עובדה פשוטה - 2 הפסקאות הראשונות בכל עמוד אינטרנט חייבות להכיל את המידע החשוב ביותר. בשלב הבא הקורא באנגלית יסרוק את הצד השמאלי של הטקסט מלמעלה למטה, ובעברית את הצד הימני. מכך נובע, שהמילים הראשונות של כותרות המשנה, של פסקאות המשנה ושל נקודות הדגש, הן החשובות ביותר.

לכן, בהיעדר יכולת כתיבה טובה, חשוב להיעזר בקופירייטרים המכירים את העובדות האלה, שידאגו למקם את המילים החשובות ביותר במרכיב המכירה בתחילת הפסקאות, בראש הכותרות ובנקודות הדגש, ובמיוחד להשתמש במילות פעולה, שהגולש ישים לב אליהן.

מאת: טל מאור, פברואר 2014.
דוא"ל, אתר "כותב טוב"הירשמו לניוזלטר האינפורמטיבי ומלא ההטבות של 'כותב טוב' 
 
כותב טוב



 
 
Bookmark and Share