Telecom News - לוסי מביאה את בשורת הבריאות לאפריקה

לוסי מביאה את בשורת הבריאות לאפריקה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> לוסי מביאה את בשורת הבריאות לאפריקה
לוסי מביאה את בשורת הבריאות לאפריקה
מאת: חיים חביב, 9.2.14, 23:45ווטסון
 
יבמ תשקיע 100 מיליון דולרים במחשוב קוגניטיבי לשירות תושבי היבשת ותפתח מרכזי מצוינות חדשים למיצוי משאבי הווטסון.
 
IBM הכריזה על השקעה בהיקף 100 מיליון דולרים בעשור הקרוב במיזם המיועד להביא מערכות מחשוב קוגניטיביות ובראשן ווטסון אל השוק באפריקה. IBM מבקשת לקדם פיתוח ולמצות הזדמנויות עסקיות ביבשת הנהנית משיעורי הצמיחה הגבוהים בעולם. המיזם כבר זכה לכינוי "פרויקט לוסי", על שם השלד האנושי הקדום ביותר בעולם, שנחשף באפריקה. המהלך יאפשר למדענים ולשותפים עסקיים של יבמ ברחבי היבשת ליהנות מגישה לטכנולוגיות המחשוב הקוגניטיבי המתקדמות ביותר.
 
על אף צמיחה חסרת תקדים, שרשמה אפריקה בעשור האחרון, ממשיכה היבשת להתמודד עם שורת אתגרים, בהם: גידול אוכלוסייה, מחסור במים, מגיפות ומחלות, יבולים חקלאיים נמוכים וגורמים המעכבים צמיחה עתידית. זמינות מערכות המחשוב הקוגניטיבי של יבמ תאפשר לנתח ולאתר דפוסים חבויים בתוך כמויות ענק של נתונים ולגלות קשרים ומתאמים.
 
הפעילות תתבצע ממעבדת המחקר החדשה של יבמ באפריקה. לרשות החוקרים יועמדו משאבים רבי עוצמה לניתוח ולעיבוד כמויות עצומות של נתונים. במקביל, מקימה החברה מרכז מצוינות פאן-אפריקאי לפיתוח כלכלי הנשען על נתונים, אליו רתמה וגייסה אוניברסיטאות, גופי פיתוח כלכלי, חברות הזנק ולקוחות באפריקה וברחבי העולם. שותפים של יבמ המצטרפים למיזם החדש ייהנו ממשאבי בינה קוגניטיבית מבוססת ענן המחשוב של יבמ, באופן שיסייע להם לקדם את פתרון הבעיות המעיקות ביותר על היבשת.
 
מדינות אפריקה מדרום לסהרה אחראיות כיום ל-25% מהתחלואה הכלל-עולמית וסובלות מחסור חמור ברופאים ובאנשי בריאות, בעיקר מחוץ לערים הגדולות. המערכת, שמקימה יבמ, תרכז ידע אנציקלופדי מקיף אודות מחלות באפריקה. באמצעות גישה אל מערכות ווטסון של יבמ, יוכלו רופאים לקבל תובנות חדשות לגבי שכיחות מחלות שונות, אמצעים למניעתן, אבחון וטיפול. ההיזון החוזר, שיתקבל מהשטח, באמצעות הרופאים האלה, יאפשר לשפר את איכות העבודה של ווטסון בעולם הבריאות.
 
המרכז החדש של יבמ באפריקה למחשוב קוגניטיבי, יסייע גם בייעול הניהול של מערכות החינוך ביבשת, שמחצית מילדיה מגיעים כיום לגיל הבגרות מבלי דעת קרוא וכתוב, או הבנת חשבון בסיסית. צופים, כי ניתן יהיה להקיש ולקשר בין מצב התברואה באזור מסוים - זיהום מים או התפרצות כולרה - לבין רמת ההתמדה של ילדים בלימודיהם באותו אזור, או בין דפוסים חברתיים של הותרת ילדים תחת השגחת אחיהם הבוגרים ובין הישגי ילדים אלה במערכת החינוך.
 
מערך מוקדי החדשנות של יבמ באפריקה כולל מעתה שורת מרכזי מצוינות חדשים, הפועלים בלאגוס, ניגריה; קזבלנקה, מרוקו ויוהנסבורג בדרום אפריקה.
IBM



 
 
Bookmark and Share