Telecom News - רויטרס מספקת הצצה על סטארטאפים לביטקוין ועל קהילת הביטקוין בישראל

רויטרס מספקת הצצה על סטארטאפים לביטקוין ועל קהילת הביטקוין בישראל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> רויטרס מספקת הצצה על סטארטאפים לביטקוין ועל קהילת הביטקוין בישראל
רויטרס מספקת הצצה על סטארטאפים לביטקוין ועל קהילת הביטקוין בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 11.2.14, 14:40

כתבה ברויטרס מספקת היום הצצה על קהילת הביטקוין בישראל  ופעילות הנעשית בארץ בהקשר למטבע הווירטואלי. יואב סופר דובר בנק ישראל: "הבנק בודק את נושא הרגולציה על הביטקוין".

רויטרס פרסמה היום כתבה בכותרת: Israeli startups dream of a Bitcoin  world  ובה מבט על כמה כיוונים בהקשר לביטקוין בארץ. להלן כמה נקודות מפתח:

שגרירות הביטקוין בישראל, שתומכת בתומכי הביטקוין בארץ היא הפעילה ביותר בעולם. היא רוצה לבנות את הדור הבא של מערכת המסחר המבוססת על הביטקוין.

יש בארץ כבר 12 סטארטאפים, שנוצרו בשנה האחרונה, כדי לפתח כלים, שיאפשרו שימוש במטבע בכל סוג של טרנזקציות החל מקניית נעליים ועד להנפקת מניות. הסטארטאפים הישראלים הם חלוצים בתחומי הקריפטוגרפיה והשבבים המתממשקים לעולם הביטקוין.

אלי נוברשטרן, מנהל בקרן הון סיכון  פיטנגו, שמנהלת 1.6 מיליארד דולרים: "ישראל היא "נקודה חמה" לביטקוין כמו סיליקון ואלי בקליפורניה או סינגפור. אנו רואים הרבה פעילות בישראל, בוחנים השקעות משמעותיות בסטארטאפים ונשקיע אם נמצא הזדמנות אטרקטיבית".

נתנאל גולדברג, מנהל פלטפורמת ,GetReal שהוקמה לפני שנה, חוזה "מרחץ דמים" כאשר רשתות מחשבים חזקות מתמיד מתחרות בכריית כמות הביטקוין הגדולה ביותר - שוק, שהוא צופה לתפוס בו פלח ניכר בעקבות שבב, שמפתחת GetReal.

רון פינברג, שמריץ את אתר Digital Currency Magnates אומר, שבתחילה הייתה בבסיס הביטקוין רוח שחרור וליברליות. אבל בישראל, הטכנולוגיה היא זו הדוחפת ומובילה ליישומים חדשים בתחום.

יואב סופר, דובר בנק ישראל: "בנק ישראל בודק את הצורך ברגולציה כלשהי על הביטקוין".

מני רוזנפלד, ראש איגוד הביטקוין הישראלי, אומר, שהצוות שלו מיצר מוצר המכונה Collored Coins. הם יספקו לביטקוין ערך מוסף כמו זכויות בחברה. חברה תוכל לקחת חלקיקי ביטקוין ולתת להם מרקר דיגיטלי או Collor, ולהפיצם בקרב בעלי המניות. הם מייצגים מניות בכל צורה. אותו הדבר יכול להיעשות עם אגרות חוב או בעלות על רכב.

בארץ יש כידוע סביב 200 עסקים המקבלים ביטקוין וזהו מיעוט בלבד. סטארטאפ מתל אביב מציג את הנוחות של השימוש בביטקוין. AppCoin מפתחת תכנית להטמעת מטבעות דיגיטליים. שיתוף פעולה לניסוי עם קהילת אימהות ברשת הציע "לבבות" לשימוש לקניית ומכירת חפצים. הניסוי התפשט בקרב 50,000 חברות עם מאות טרנזקציות ליום. הסטארטאפ מתכוון בעתיד להציע את השירות, כך, שכל אחד בכל מקום יוכל ליצור מטבע. אולם כרגע, הוא מתמקד על גרסת בטא של שוק ביטקוין, שנקראת Satoshi MarketPlace.

איל הרצוג, מנהל מוצר ב-AppCoin: "כמו משהפכת האינטרנט שינתה את דרך חילופי המידע, הסמארטפונים יגדירו מחדש את הדרך בה אנשים מחליפים ערך ע"י שימוש במטבעות דיגיטליים ובשווקים וירטואליים".

בחודש החולף דנה קהילת הביטקוין עם אנשי מקצוע מהמגזרים הפרטי והממשלתי בבורסת תל אביב על עתיד המטבע הדיגיטלי. אדן שוחט, מייסד קרן ההון סיכון אלף, שמנהלת 150 מיליון דולרים, אמר, שבעתיד יעזור גם במימון חברות בתחום.
 
שגרירות ביטקוין בתל אביב



 
 
Bookmark and Share