Telecom News - Utopia -אתר מסחר לסמים ונשק ברשת האפלה נסגר ע"י משטרת הולנד

Utopia -אתר מסחר לסמים ונשק ברשת האפלה נסגר ע"י משטרת הולנד

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> Utopia -אתר מסחר לסמים ונשק ברשת האפלה נסגר ע"י משטרת הולנד
Utopia - אתר מסחר ברשת האפלה נסגר ע"י משטרת הולנד
מטת: מערכת Telecom News, 12.2.14, 17:09

ראשונים לדווח: Utopia, שנסגר היום, היה שוק אנונימי למסחר בנשק, סמים וכסף מזויף תוך שימוש בביטקוין. משטרת הולנד תפסה 900  ביטקוין.

SilkRoad הייתה האתר המפורסם ביותר ב"רשת האפלה" למסחר במוצרים לא חוקיים כשהכניסה אליו נעשתה באמצעות הדפדפן האנונימי Tor למניעת מעקב אחר מס' ה-IP של המחשב, אחר טרנזקציות הביטקוין ואחר תהליכי הרכישות.

לאחר סגירתה של SilkRoad ע"י ה-FBI ומעצרו של מפעיל האתר Ross Ulbricht, התרחב אתר Utopia, ולאחר מכן הוא עבר שידרוגים, עלה לאוויר בשבוע שעבר  והודעה על פתיחת Utopia הופיעה גם ב-Reddit - כאן. גם לאתר זה ניתן היה כמובן להיכנס רק דרך דפדפן Tor.

היה זה אתר מודרני ב-Darknet, שעלה במהירות עם ממשק ידידותי למשתמש והיה יותר נוח מאשר הממשק ב-SilkRoad, ועם מבחר שונה של מוצרים מזה שהיה ב-SilkRoad. להלן תמונת מסך של האתר שהכתובת שלו הייתה:  http://ggvow6fj3sehlm45.onion 


תמונת מסך אוטופיה

היום סגרה משטרת הולנד את האתר לאחר חקירה של שנה, בה קנתה באתר סמים ונשק. היא תפסה 900 ביטקוין. הערך היום עפ"י בורסת Mt. Gox של 512 דולרים לביטקוין מוביל לשווי התפיסה העומד על 460,800 דולרים.היא עצרה 4 חשודים בגילאי 29-46 וחשוד נוסף בן 21 נעצר בגרמניה ע"י משטרת גרמניה ואמור להיות מוסגר להולנד. 2 מתוך החשודים ההולנדים בגיל 31 ו-31 חשודים גם במעורבות באתר הסמים BMR - Black Market Reloaded, שנסגר מיוזמתו בסוף 2013 כדי לחזור לרשת האפלה בצורה משודרגת.

לאחר הסגירה ממשיך לפעול Utopia Forum, בו לקוחות וספקים יכולים להתקשר זה עם זה (כמובן באנונימיות) וכבר מתכננים שם כיצד לפתוח שוק חדש דמוי Utopia. 

כמובן, כאשר קוצצים ראש אחד ברשת האפלה, צצים ראשים רבים במקומו.

בכתבה תחת הכותרת "DarkList - פורטל לאתרי סמים ברשת האפלה עפ"י מודל אפליקציית Yelp"  הבאנו רשימה ארוכה של כ-30 אתרים לממכר סמים ברשת האפלה. בכתבה זו ציינו, שאתר Utopia נמצא בשדרוגים ואמור להתבסס על על האתר הוותיק BMR - Black Market Reloaded. עתה הוא נסגר.

בנוסף, לאחר שה-FBI תפס את בסיסי נתוני הדוא"ל האנונימי TorMail כפי שדיווחנו - כאן, החל שימוש אינטנסיבי ב-3 דפדפנים אנונימיים חלופיים לכניסה לאתרי הרשת האפלה: i2P, Freenet ו-GNUnet כפי שדיווחנו - כאן.


צילום מסך Utopia לאחר שנסגר ע"י משטרת הולנד:
 
צילום מסך אוטופיה הסגור
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share