Telecom News - נהג המנכ"ל "השתלט" על מש' התקשורת והחל לקבל החלטות ולענות לאזרחים

נהג המנכ"ל "השתלט" על מש' התקשורת והחל לקבל החלטות ולענות לאזרחים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> נהג המנכ"ל "השתלט" על מש' התקשורת והחל לקבל החלטות ולענות לאזרחים
חשיפה. שערורייה רודפת שערורייה: נהג מנכ"ל משרד התקשורת "השתלט" על משרד התקשורת והחל לקבל החלטות רגולטוריות חשובות ולענות לאזרחים שפונים לשר ולמנכ"ל, בתור "עוזר המנכ"ל".  עדכון תגובת נש"מ - בסוף הידיעה. 
מאת: אבי וייס, 14.2.14, 11:00אבי ברגר

כשפנו אלי אזרחים וסיפרו לי את הסיפור, הקשבתי וחשבתי שמדובר במתיחת "1 באפריל", למרות שכעת רק פברואר, או באיזו בדיחה לא מוצלחת. אז ביקשתי את המסמכים, קיבלתי ונדהמתי.

האזרחים סיפרו לי, שלאחרונה, לפניות שהם מפנים לצמרת של משרד התקשורת (שר \ מנכ"ל \ סמנכ"ל בכיר), בעניינים רגולטוריים וחוקיים, הם מקבלים תשובות עם החלטות, שעל המכתבים הרשמיים של משרד התקשורת חתום "דורון רייזל, עוזר מנכ"ל". לטענתם, כשמסתכלים על רשימת בעלי התפקידים, שנבחרו ומונו לתפקיד ומוסמכים להחליט ולחתום על מסמכים רשמיים באתר משרד התקשורת (כאן), אין בכלל שם כזה, והמשבצת של "עוזר מנכ"ל" בכלל לא קיימת. 

כדי להסיר ספק, צילמתי כאן את החלק התחתון של החתימה על אחד מהמסמכים שקיבלתי מהאזרחים שפנו אלי. במקרה זה מדובר במסמך רשמי של משרד התקשורת, שיש בו החלטות רגולטוריות מסווגות משמעותיות (זה מפורט במסמך, שרק את צילום חלקו התחתון הבאתי כאן. יש במסמך החלטות רגולטוריות הנוגעות לחברת סלולר, החלטות שאתייחס אליהן במאמר אחר):
צילום מסמך

לכן, פניתי בדחיפות למשרד התקשורת ושאלתי:
"האם דורון רייזל מונה לעוזר מנכ"ל במקום נתי ביאליסטוק?"

תשובה לא קיבלתי. אם אקבל - אפרסם.

למי שלא בקי, עוזר המנכ"ל עד לפני כחודש היה נתי ביאליסטוק, שהמנכ"ל החדש אבי ברגר (בתמונה) "הראה לו את הדלת החוצה". את סיכום "הישגיו" של נתי ביאליסטוק במשרד התקשורת, בשנים שבהם היה "עוזר המנכ"ל", נשאיר לפעם אחרת. נתמקד כעת ב"עוזר המנכ"ל" החדש, שצץ לו לפתע במשרד התקשורת, "עוזר מנכ"ל" שמקבל החלטות רגולטוריות ועונה לאזרחים ובעלי תפקידים בשוק התקשורת, לגבי פניותיהם לצמרת המשרד, בסוגיות רגולטוריות, מסווגות וחוקיות חשובות.

תוך כדי בירורים, התברר לי שדורון רייזל הוא בכלל לא "עוזר המנכ"ל". אמנם, כל מכריו במשרד מעידים עליו שהוא "בחור מצוין", אבל הוא הגיע לתפקיד אחר לגמרי במשרד התקשורת. 

"קיבלתי חום" מהגילוי מה תפקידו, ומייד שאלתי את משרד התקשורת:
"כעת נודע לי שדורון רייזל הוא הנהג של המנכ"ל, אבל התיישב (באישור המנכ"ל, בלי ידיעת נש"מ) "בכיסאו" של עוזר המנכ"ל ("כיסא" שהיה ריק, לאחר "הפרשתו" של נתי ביאליסטוק מהתפקיד הזה), והחל לחתום על מסמכים, כ"עוזר המנכ"ל". הייתכן?"

תגובה לא קיבלתי. אם אקבל - אפרסם.

נודע לי, שהמנכ"ל - אבי ברגר, פשוט נוהג את הרכב הממשלתי שקיבל לבד, בעצמו (בהחלט דוגמה אישית יפה לכל המנכ"לים הממשלתיים), וכך, הנהג נשאר "פנוי למשימות", והחל לנהל את משרד התקשורת ולענות לאזרחים כ"עוזר מנכ"ל". אני הייתי מציע לאבי ברגר, אם הוא לא זקוק לנהג, או שיחזיר את התקן באופן זמני (אולי המנכ"ל הבא כן ירצה נהג), או שיצמיד את הנהג (ב"סבב") לכמה בעלי תפקידים במשרד התקשורת, שהתרגלו שיש להם נהג צמוד, ו"נפלו" למצב שאין להם נהג ונדמה שהם הפסיקו לתפקד, עקב "הנפילה" הזו, שהביאה אותם לנהוג לבד ברכב הממשלתי שברשותם, בלי נהג. דוגמאות טריות: שמילה מימון (סמנכ"ל הפיקוח והאכיפה) שהיה במשך כחצי שנה מ"מ מנכ"ל, עזר לחבריו וחשב שיקבל את תפקיד המנכ"ל (מה שלא קרה, אבי ברגר נבחר), ונתי שוברט, שהיה כשנה וחצי מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלווין, עד שהודח ע"י השר בתרגיל מאוד מוזר והזוי, ומאז - שמילה מימון מסתובב במסדרונות (של מגדל שלום) בקומת מועצת הכבלים והלוויין וטוען שהוא מ"מ יו"ר המועצה (לטענת חברי המועצה, הוא לא הציג להם שום כתב מינוי, ולכן "פוצצו" את הישיבות שהוא רצה לנהל כיו"ר). אם לא די בכך, בתחילת השבוע הקרוב אחשוף פרשה נוספת הקשורה לשמילה מימון. היות ואין לה כל קשר לסיפור "עוזר המנכ"ל", שנחשף כאן, נשאיר את הגילוי הזה לשבוע הבא. 

למי שהסיפור הזה מזכיר לו "חצר ביזנטית". הוא לא טועה. משרד התקשורת בקדנציה הנוכחית התמחה ב"תחמונים", "המצאת נתונים" ובהסתת אמת על הנעשה בו, מהציבור. פירוט נמצא כאן (מהפסקה השלישית). המשך יבוא. 

עדכון 16.2.14 17:00: תגובת נש"מ (נציבות שירות המדינה): "מבדיקתנו עולה כי העובד אכן מועסק כנהג המנכ"ל. הבהרנו למשרד כי העובד אינו מוסמך לחתום בתואר אחר זולת תפקידו, גם אם מוטלות עליו מטלות נוספות על ידי הממונה. הנושא נבדק ומוסדר על ידי הנהלת משרד התקשורת."



 
 
Bookmark and Share