Telecom News - בזק מעוניינת לעבור לשירותי תקשורת עסקיים בענן ויצאה במכרז לתשתיות הענן

בזק מעוניינת לעבור לשירותי תקשורת עסקיים בענן ויצאה במכרז לתשתיות הענן

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> בזק מעוניינת לעבור לשירותי תקשורת עסקיים בענן ויצאה במכרז לתשתיות הענן
חשיפה: לאחר שמתחרותיה של בזק בשירותי תקשורת וטלפוניה לעסקים עברו לענן (דוגמת תדיראן טלקום), החליטה בזק גם היא לעבור לשירותי ענן לעסקים. לכן, בזק מקיימת בימים אלו "מכרז סגור" בין הספקים: סיסקו, אוויה ואלקטל-לוסנט, להקמת תשתית ענן לעסקים.
מאת: אבי וייס, 15.2.14. 18:30

עולם התקשורת, לרבות שירותי הטלפוניה, כבר נמצא בכיוון של מעבר לעולם ה-WebRTC, כפי שסקרנו כאן. אולם, במדינת ישראל הפיגור עדיין רב, ורוב העסקים בישראל מחוברים לשירותי תקשורת וטלפוניה ב-ISDN (מכונה PRI), עם מרכזיות מדורות קודמים. בזק התקדמה ל- IP-PRI, שזה למעשה SIP, והחלה לספק (די בהצלחה) שירותי מרכזיה וירטאליים - IP-Centrex, שעברו לאחרונה שדרוג. אולם, גם אלה הם שירותים של 2 דורות טכנולוגיים אחורה. הדור שלפני ה-WebRTC הוא דור שירותי התקשורת בענן.

בישראל, ספקית שירותי התקשורת והטלפוניה לעסקים הגדולה ביותר, חב' תדיראן טלקום, עברה מזמן לעולם שירותי הענן (מפורט כאן והיא אף מתכננת שדרוג ל-WebRTC - כאן). במקביל, ספקי שירותי תקשורת וטלפוניה נוספים הצטרפו למרוץ של שירותים בענן, ובכללם: מיקרוסופט (גם בשת"פ עם טריפל סי), Voicenter (קבוצת שטרודל), קבוצת בינת ועוד. כל ספקי התקשורת בענן (יש כעת לפחות 10 כאלה בשוק), החלו להתחרות בבזק ובמיוחד בשירותי ה- "אי.פי. סנטרקס" שלה, כפי שנותח בהרחבה כאן

זה הרקע למהלך הטרי של בזק, שאנו חושפים כאן. המטרה: להתקדם לשלב הבא של טכנולוגיות התקשורת לעסקים: שירותי תקשורת בענן. בזק פנתה ל- 3 ספקי פתרונות וציוד בתחום הזה: סיסקו, אוויה ואלקטל-לוסנט, 3 ענקים, שיש להם גם מרכי פיתוח בישראל, להציע הצעות כיצד ליישם שירותי ענן ללקוחות העסקיים של בזק. זאת, בדגש על לקוחות תחום ה-SME, שהם לקוחות עם 50 עד 200 שלוחות. המכרז הזה ייסגר בסוף רבעון זה והצפי הוא, שעד סוף 2014 יחל שירות מסחרי בענן ללקוחות העסקיים שיבחרו בבזק. יצויין, שלחברות התקשורת הגדולות המתחרות בבזק (הוט, סלקום ופרטנר), אין יכולות כאלו והן נמצאות די מאחור. הוט מנהלת מגעים עם טריפל-סי, אבל זה בינתיים תחת המונח "הכל דיבורים". 


אגב, בזק מתנגדת למכור טלפוניה ב"שוק הסיטונאי". בזק טוענת: הטלפוניה היא שירות בלבד ולא מוצר תשתית, ומדיניות המשרד קובעת בפירוש כי אסדרת השוק תחול על שירותי תשתית. בנייר המדיניות האחרון של משרד התקשורת, הוחלט להכליל את הטלפוניה בשירותי "השוק הסיטונאי", והמשרד אף קבע מחירים מאד נמוכים של 1 אגורה לדקה. לאור היחסים שהשתבשו לאחרונה ("מלחמת בג"ע") בין הצדדים, לא סביר שמשרד התקשורת ייענה לדרישת בזק. דהיינו: אם יתקיים "שוק סיטונאי", בזק תידרש למכור למתחרותיה גם את שירותי הטלפוניה שלה (בשלב זה, רק למגזר הפרטי), והם אלו שיספקו זאת ללקוחות הקצה. 

פניתי לבזק ושאלתי: "האם נכון, שבזק יצאה להליך של מכרז או תיחור בין כמה ספקים מובילים בשוק התקשורת להקמת שירות חדש:
שירותי מרכזיה בענן ללקוחות עסקיים. זאת, כדי שיוכלו לקבל ציוד קצה מתאים, למשל של סיסקו או חברה אחרת, עם פתרון שלם בענן ללקוח העסקי, במקום שהלקוח יידרש לרכוש מרכזיה (בין פיזית ובין וירטואלית בסנטרקס)?"

תגובת בזק: "אנחנו לא מגיבים לעניינים עסקיים".
 
שירותי תקשורת בענן



 
 
Bookmark and Share