Telecom News - הסכם מו"פ בין ישראל להונג קונג ייחתם מחר

הסכם מו"פ בין ישראל להונג קונג ייחתם מחר

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> הסכם מו"פ בין ישראל להונג קונג ייחתם מחר
הסכם מו"פ בין ישראל להונג קונג ייחתם מחר
מאת: חיים חביב, 16.1.14, 23:00נפתלי בנט
 
המדען הראשי במשרד הכלכלה יחתום מחר על ההסכם בהונג-קונג. הקרן הדו לאומית ישראל-סינגפור תדון באישור מיזמים משותפים למדינות בהיקף של 9 מיליון ₪.

שר הכלכלה, נפתלי בנט (בתמונה): "הגדרתי את סין ומדינות אסיה בכלל, כיעד מרכזי לפעילות. הבעת האמון של סין ומדינות אסיה בכלכלה הישראלית מאפשרת לנו לפרוץ לשווקים אלה. העניין הרב סביב החדשנות הישראלית והשיח הרב, שהיא מייצרת במדינות רבות בעולם, מאפשרים לנו את היכולת לגוון את הקשרי הסחר שלנו ולא לסמוך רק על השווקים המסורתיים".
 
המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, יחתום מחר (17 בפברואר) על הסכם לשיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח התעשייתי. אבי חסון: "סין מהווה אחת ממדינות היעד החשובות ביותר של ישראל לצד הודו וברזיל. הסכם זה מספק לישראל ולהונג קונג מסגרת, שמטרתה ​​להקל ולתמוך בחברות המבקשות לבצע שיתוף פעולה במחקר תעשייתי עם חברות סיניות. אנו מייחסים חשיבות רבה לשוק הסיני ומחויבים לסייע לחברות ישראליות בכניסה לשוק הזה. הונג קונג משמשת כשער כלכלי לאסיה כולה ובפרט לסין".

על פי תנאי ההסכם, תמומן כל אחת מהחברות השותפות בפרויקטים ישירות על ידי הממשלה הרלבנטית; בהונג קונג, יקבלו היזמים מימון  מתכנית הסיוע למחקר (SERAP) המנוהלת תחת קרן החדשנות והטכנולוגיה. בישראל יינתן המימון המשותף על ידי משרד המדען הראשי של משרד כלכלה והתכנית תנוהל בסוכנות הביצוע של המדען הראשי, מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח (מתימו"פ).

בנוסף נמסר, שהממשלות בוחנות אפשרות להקמת תכנית מימון משותפת, שתעודד חברות מ-2 הצדדים לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי.
 
מארג ההסכמים של ישראל עם סין כבר כולל 6 הסכמים פעילים והתרחבותו להונג קונג נתפשת כהישג של ממש. ההסכם הוא רק אחד מבין כ-50 הסכמים בילטראליים, שמפעיל המדען הראשי לקידום שת"פ בין חברות ישראליות לחברות בינלאומיות.

במסגרת ביקור העבודה יבקר המדען הראשי גם בפארק התעשייה בעיר צ'אנג צ'ו ((Changzhou International Innovation Park. כחלק מממצאיי מחקרי שוק, שעלו משיתוף הפעולה הפורה המתקיים במסגרת התכניות עם מגוון הפרובינציות בסין, מנסה המדען לייצר מסגרות תמיכה נוספות ומשלימות, שיאפשרנה לחברות ישראליות לייצר שת"פ המשך עם חברות סיניות גם בתום תקופת המו"פ הממומנת הראשונה ופעילות זו תבחן בביקורו בפארק זה.

בנוסף, יבקר המדען הראשי בסינגפור, שם תתקיים ישיבת מועצת המנהלים של הקרן הדו-לאומית ישראל-סינגפור (SIIRD), בה ידונו 9 בקשות משותפות בתקציב כולל של 9 מיליון דולרים. המיזמים המשותפים הינם בתחומי מכשור רפואי, איכות סביבה, ביוטכנולוגיה, וידאו ועוד.

במסגרת התוכניות הדו לאומיות כבר הוגשו מסוף 2009 למעלה מ-150 פרויקטים ואושרו במשותף למעלה מ-50. שיעור התמיכה המאושר של לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה לפרויקטים אלה עומד על למעלה מ-26 מיליון ₪. בשנת 2013 הורחבה מוטת הסכמי המו"פ המשותפים עם פרובינציות נוספות: שנדונג במזרח, וגואנגדונג, בדרומה של סין. יישומן של תוכניות אלו כבר החל ופרוייקטים ראשונים יחלו לקראת תום 2014 .



 
 
Bookmark and Share