Telecom News - Mt. Gox מתרסקת והשער אמש של 220 $ לביטקוין הוא לא המילה האחרונה

Mt. Gox מתרסקת והשער אמש של 220 $ לביטקוין הוא לא המילה האחרונה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> Mt. Gox מתרסקת והשער אמש של 220 $ לביטקוין הוא לא המילה האחרונה
Mt. Gox מתרסקת והשער אמש של 220 $ לביטקוין הוא לא המילה האחרונה
מאת: מערכת Telecom News, 17.2.14, 00:23הצילו

האם האירועים בשבוע החולף  ב-Mt. Gox ובעולם הביטקוין אכן מובילים לקראת פשיטת רגל של האקסציינג' הוותיק? קהילת הביטקוין תצטרך כרנאה לוותר על האקסצ'יינג' הזה, לספוג את הנזק העצום ולהמשיך הלאה.

היום ירד שער הביטקוין בבורסת Mt. Gox לשפל של 220 דולרים ונראה, שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה. לקוחות נוהרים החוצה וחוששים לכספם.

בין הסיבות:
  1. היעדר יכולת משיכה הנמשכת כבר זמן רב כפי שדיווחנו – כאן.
  2. המתנה לקבלת כספים מהאקסצ'יינג' הנמשכת מכמה שבועות ועד כמה חודשים, כפי שדיווח שלשום אתר Coindesk בעקבות סקר שערך ב-4.2.14 בקרב 1,434 משתתפים, כדלקמן: מבין הנשאלים הממתינים לכספם הזמן שחלף מיום אישור ואימות הבקשה: פחות משבוע - 22%, בין שבוע לחודש - 26.7%, בין חודש ל-3 חודשים - 30.4%, בין 3 ל-5 חודשים - 12.2%, ויותר מ-5 חודשים - 8.8%. ברור, שמצב כזה לא יכול להימשך. מסתבר, שרק 32% הצליחו למשוך את כספם. 68% עדיין ממתינים. אלה שהצליחו  משכו בדרך כלל סכומים קטנים. הלקוחות שבויים ע"י האקסצ'יינג' ומביטים חסרי אונים בעיינים כלות בערכים ההולכים ויורדים. (פירוט כל התוצאות של הסקר עם גרפים בכתבה ב-Coindesk - כאן).
  3. טענה של Mt.Gox על באג בתוכנת הביטוקין כפי שדיווחנו  - כאן. (במקום להאשים את המערכות שלה עצמה).
  4. סגירה לתיקון ה"באג" בתוכנה, שהפסיקה את יכולת ההפקדות והעברות הפנימיות באקסצ'יינג' כפי שדיווחנו – כאן. עדכון 17.2.14: Mt. Gox עדין סגור.
  5. תשובותיו המתחמקות של מנהל Mt. Gox לצעיר הבריטי, שטס לטוקיו להציל את כספו, כפי שדיווחנו - כאן. עדכון 17.2.14: ההפגנה מול משרדי Mt. Gox בטוקיו ממשיכה. בתמונה למטה בצד שמאל הבריטי Kolin Burges.
  6. ברקע: גניבת הביטקוין של אתר SilkRoad 2.0 כפי שדיווחנו – כאן.
בדיווח - כאן, מ-7.2.14, הבאנו את החששות בעולם לפשיטת רגל אפשרית ב-Mt. Gox. נטען, שהאקסצ'יינג' עובר מצב הנקרא "bank run", בו רבים מושכים את כספם באותה העת ולבנק אין די כסף למסור, הוא מתרוקן ופושט רגל. דיווחנו על החששות לחדלות פרעון שלו ומיליון החשבונות הנמצאים בסכנה. מה שקורה עכשיו אלה פעולות של לקוחות בפאניקה.

למרות שבאקסצ'יינג' בסלובניה Bitstamp היה אמש השער 620 דולרים ובאקסצ'יינג' הבולגרי BTC-e  עמד השער על 552 דולרים, הירידה החדה ב-Mt. Gox משפיעה על הממוצע הכללי העולמי שירד היום ביותר מ-5%., ממוצע שממשיך לרדת. Mt. Gox משפיע לרעה על הממוצע העולמי של ערך הביטקוין.
 
Mt. Gox גורמת בהתנהלותה כרגע נזק לעולם הביטקוין. היא פותחת פתח להתקפות חסרות תקדים על המטבע ותומכיו כפי שדיווחנו – כאן. יותר ויותר כתבות מזהירות מפני הביטקוין שהווא מהווה סכמת פונזי, ומזהירות מלהיכנס  עתה לעולם הביטקוין תוך ניצול הערכים "הנמוכים" כמו למשל כתבה תקיפה ביותר ב-Market Oracle - כאן הטוענת, שהביטקוין יגיע לערך של אפס. Mt. Gox בפעולותיה ובאי מתן האפשרות ללקוחות לקבל את כספם מביאה אנשים להתחיל להאמין לתחזית של האנליסט Mark Williams, שהביטקוין יגיע לערך חד-ספרתי קטן מ-10 דולרים במחצית 2014 כפי שדיווחנו – כאן.

נראה, שקהילת הביטקוין תצטרך לוותר על האקסצ'יינג' הזה. אין לה יותר אמון בו והבעיות שלו לא הולכות להיפתר. הנזק יהיה גדול והרבה מאד אנשים מפסידים ויפסידו את כספם. קהילת הביטקוין תצטרך להמשיך הלאה. השאלה היא אם אכן תהיה יכולת להתאושש ותוך כמה זמן.

הפגנה מול משרדי Mt. Gox
 



 
 
Bookmark and Share