Telecom News - "צו 8 לברצלונה" - אנשי ההייטק והסטארטאפים מייצגים את ישראל

"צו 8 לברצלונה" - אנשי ההייטק והסטארטאפים מייצגים את ישראל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> "צו 8 לברצלונה" - אנשי ההייטק והסטארטאפים מייצגים את ישראל
אירוע צו "8 לברצלונה" הביא לחשיפת אווירת הסטארטאפים ב-8200 מפי המפקד הפורש של היחידה נ.צ. (תא"ל מיל.)
מאת: אבי וייס, 18.2.14, 22:45צו 8 לברצלונה

מאחורי הצלחת "אומת הסטארטאפים" עומדת תרבות של יזמות בתוך צה"ל, שממשיכה לאזרחות ומביאה לידי כך, שחברות, משקיעים ושגרירים מכל רחבי העולם מסתובבים בישראל ומחפשים פתרונות והזדמנויות עסקיות. 

אירוע "צו 8 לברצלונה" התקיים ביום 16.2.14 בערב בבית סיסקו בנתניה בהשתתפות מאות אנשי היי-טק, מנכ"לים, יזמים, משקיעים, חברי כנסת, בעלי תפקידים בכירים במשרדי הכלכלה והחוץ ואף 3 שגרירים: שגרירי שבדיה,  אירלנד וספרד. השנה תצא משלחת גדולה מישראל לברצלונה לאירוע השנתי הגדול של עולם הסלולר - MWC
תמונת המפגש
רמי קליש, פיטנגו, יוזם האירוע (יחד עם יעל שני): "התעשייה שלנו הצליחה יפה ב-2013 ואני מאוד אופטימי לגבי השנה (2014) וגם לשנים הבאות. ישראל היא Hub של חדשנות, שהחל לפני כ-25 שנה וכעת אנו רואים את התוצאות היפות של ההשקעות, שהחלו אז, לרבות צמיחה אדירה הכוללת אקזיטים יפים. בישראל נבנות חברות חדשות בקצב, ומה שמעניין, נבנות גם חברות גדולות. כ"כ, החל גיוון רב בטכנולוגיות, כאשר הטכנולוגיות ה'חמות', שהיו נפוצות בעבר והיו בתחומים מאוד מצומצמים סביב תעשיית התקשורת והאינטרנט, השתנו וכיום ישראל בולטת בתחומים רבים ובכללם: סלולר, סייבר, ביג-דאטה, צרכנות, תוכן, טלוויזיה, ביוטק, ננוטק ומדיטק ועוד תחומים הנמצאים בצמיחה.

המפגש היום תחת הכותרת 'צו 8 לברצלונה' הוא המפגש השישי תחת הכותרת הזו. המפגש הזה גדל כל שנה גם בכמות המרצים וגם בנוכחות שלנו בברצלונה הגדלה משנה לשנה. השנה תגיע הנוכחות לשיא של מאות חברות ישראליות, שתהיינה בברצלונה, למעשה, בכל פינה".  

בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו ישראל: "אנו, כחלק מרכזי בעולם ההיי-טק הישראלי, רואים את עצמנו נוטלים חלק באחריות החברתית שלנו בישראל ואחריות לסביבת העבודה בה אנו פועלים כאן. לכן, אימצנו לתוכנו קהילות דוגמת החרדים והערבים, כדי שתצטרפנה למעגל העבודה בהיי-טק. אנו עובדים ביחד עם הממשלה כדי להשיג מטרות לאומיות, שסוכמו בין ראש הממשלה למנכ"ל סיסקו.

רק בשבוע שעבר ביצענו, ביחד עם הנשיא שמעון פרס, אירוע כאן בבית סיסקו בנתניה, בו שמעון פרס נתן שיעור בווידיאו דו-כיווני באיכות גבוהה לעשרת אלפים תלמידים מבתי ספר מכל רחבי הארץ. זה נרשם כשיא גינס עולמי למשתתפים בשיעור אחד. הראנו באירוע זה כיצד טכנולוגיה יכולה להביא לשינוי במדינה גם בתחום החינוך". 

נ"צ, תא"ל (במיל.), עד לאחרונה מפקד יחידת 8200, חיל המודיעין, צה"ל: "אין שום פער בין מי שנמצא בצבא לבין מי שנמצא בתעשיית ההיי-טק בישראל. אני אך לאחרונה השתחררתי אחרי שנים רבות של קבע ואני בדרכי להיות יזם. זו בדיוק אותה אווירה. כיום ברור לכולם, שרוב החדשנות בעולם ההיי-טק הישראלי נולדת בצבא. כך, שאנו למעשה החממה הכי גדולה בארץ וזה כל פעם מרגש אותי מחדש. 

למה אנו מפתחים כל הזמן דברים חדשים? כי אנו נאלצים להמריא כל הזמן ולהתקדם בגלל המצב המיוחד שלנו כאן בישראל. אנו חייבים כל הזמן להיות קדימה עם פתרונות, שהאחרים לא חשבו עליהם או חשבו שהם לא אפשריים.

יש לנו יתרון, שאנו יכולים לבחור את הטובים ביותר בגילאים הצעירים, כי יש בישראל חוק גיוס חובה, מצב שלא קיים בעולם, למעט שווייץ, שזה באמת יוצא דופן שם ולא ברור מי האוייבים של שוויץ. כך, שהגיוס מביא לצבא צעירים איכותיים, שאנו יכולים למיין ולבחור. 

החדשנות בצבא באה בגלל הצורך ליצור דברים, שלא היו קודם. לכן, בנינו, ואני יכול להעיד על היחידות, שאני פיקדתי עליהן, 'מערכת פתוחה'. זו מערכת ממש על גבול הכאוס. אני דרשתי מהאנשים לא לקבל מאומה כמובן מאליו ולחשוב איך לפתור בעיות בדרך, שלא חשבו עליה קודם. נתנו את החופש לאנשים, לחיילים, להתנסות. נתנו להם את החופש להיכשל. לומדים המון מהכשלונות. מי שהולך בדרכים השמרניות, לא לומד מאומה ולכן סיכוייו להכשל גדולים יותר, כי האתגרים משתנים כל הזמן. זו לא התרבות הרגילה, שאנשים חושבים שיש בצבא. 

בעולם המשתנה כל כך מהר, הדרך היחידה להגיע להישגים היא להתנסות ולגלות דברים, שקודם חשבו, שהם פשוט בלתי אפשריים. אני יכול להעיד מנסיוני, שהדור הצעיר טוב מאתנו, כי מערכות המיון משתכללות ואנו מצליחים למצוא את הטובים ביותר, שמגיעים אלינו עם ראש פתוח ורצון להצליח. הם באים כבר עם תרבות השאלות והספקנות, מה שלא היה בעבר. 

כניסת טכנולוגיות חדשות כמו הסייבר, דחפו אותנו חזק קדימה, כי זה דרש השקעות ענק, גם בהכשרה וגם בבניית מערכות ומציאת פתרונות לא שגרתיים. 

בניגוד לפרסומים, שהיו לאחרונה, אנו מצליחים לשכנע כ-80% מהאנשים, שאנו רוצים, להישאר בקבע אחרי השירות הסדיר למרות שאנו עומדים בתחרות מול עולם ההיי-טק האזרחי. אנו מציבים אתגר ותחרות מול כל פרמטר הקיים בעולם היי-טק האזרחי. האתגרים בצבא מעניינים יותר. לכן, אחוז ההצלחה שלנו להעביר אנשים לקבע כל כך גדולה".

ח"כ אראל מרגלית (העבודה), מיסד ויו"ר לשעבר - קרן JVP: "אנשי ההיי-טק מייצגים את ישראל יותר טוב מכל אחד הנמצא בממשלה וזרועותיה. ישראל השתנתה רבות, בין מה שהיה כאן בשנות ה-90 לבין מה שיש היום. בעבר, ההיי-טק היה סקטור, שרדף אחרי חברות התקשורת הגדולות ואחרי הארגונים הגדולים בעולם. היום, ההיי-טק רודף אחרי משתמשי הקצה. הם הפכו לדבר החשוב ביותר עבור ההיי-טק הישראלי. זה דורש כישורים אחרים לגמרי ממה שהיה בעבר. זה דורש מיומנות הרבה יותר מורכבת ממה שהיה בעבר. זה גם מאפשר לשכבות רחבות יותר באוכלוסייה להשתתף במרוץ הזה של הפיתוח היזמי, שמכוון אל משתמשי הקצה בכל מקום בעולם. 

המסר החדש של ישראל הוא לא רק סייבר, מה שראש הממשלה מדבר מעל לכל במה. למעשה, הייחוד של ישראל זה ה- Hub, שיתוף הפעולה חוצה גבולות, מדינות, תעשיות וסקטורים. השת"פ הוא הסוד שלנו. מדינות העולם המערבי יכולות לסייע לישראל להניע את השלום ע"י כך, שהן תצענה לישראל 'הסכמי סחר חופשי' בינן לבין ישראל. הדיבורים על חרמות הן ההיפוך של ההמצב וזה לא יקרה. הסכמי סחר חופשי יחזקו את הפוטנציאכל הכלכלי גם שלנו וגם של הפלסטינאים. יש צורך ב'תוכנית מרשל' לאזור שלנו. כך, שההצלחה והשגשוג תהינה משותפות לכולם, יהודים כערבים". 

הלוגו החדש (פרי יומת משרד החוץ) שימתג את ישראל בברצלונה:
לוגו ישראל

סרטון: העתיד הנייד (לפי סיסקו):



 
 
Bookmark and Share