Telecom News - Bitrated – מיזם ישראלי של פתרון קוד פתוח לשירותי תיווך בתשלומי ביטקוין

Bitrated – מיזם ישראלי של פתרון קוד פתוח לשירותי תיווך בתשלומי ביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> Bitrated – מיזם ישראלי של פתרון קוד פתוח לשירותי תיווך בתשלומי ביטקוין
Bitrated – מיזם ישראלי של פתרון קוד פתוח לשירותי תיווך בתשלומי ביטקוין
 מאת: מערכת Telecom News, 23.2.14, 19:55
 
ראשונים לדווח: על פניו נראה, שביטקוין ובוררות לא הולכים ביחד. אולם, פתרון כמו של Bitrated  דווקא מאפשר אמון רב יותר בעסקאות בביטקוין, מבטיח ודאות עסקית ומדלל את הסיכונים.
 
לאחרונה דווח על סטארטאפים ישראליים העוסקים בתחום עולם הביטקוין ואף כמה מהם נחשפו בכתבה ברויטרס אותה הבאנו – כאן.  בין המיזמים השונים, שלא הוזכרו שם, נמצא מיזם ישראלי בשם Bitrated המופעל ע"י נדב איבגי. (בעבר היה שותף למיזם ליאור גבעון, אך הוא עזב למיזמים נוספים). ראוי לתת על מיזם זה את הדעת, למי שעדיין לא שמע עליו.
 
כאשר קונים ברשת מוצר באמצעות כרטיס אשראי ולא מקבלים אותו, ניתן להתקשר לחברת האשראי, לתת הסברים, לספק הוכחות  ולקבל את הכסף בחזרה.
 
אולם, טרנזקציות הביטקוין הן בלתי הפיכות, ולא קיים גוף כמו חברת כרטיסי אשראי המנהל את הרשת ויכול לבטל תשלומים. מהרגע שתשלום נשלח למוכר/סוחר, הכסף נמצא רק אצלו ואם לא יסכים המוכר להחזירו, הקונה ימצא עצמו מול שוקת שבורה.
 
המצב הזה, בשילוב עם האנונימיות שמספק הביטקוין, יצר קרקע פוריה לרמאויות מצד מוכרים. יש  מקרים רבים של מוכרים המבטיחים מוצר, מקבלים תשלום בביטקוין ונעלמים מבלי לספק את המוצר.
 
הפתרון של Bitrated מספק מערכת תשלום, שמאפשרת לקונים ולמוכרים להגדיר מראש צד שלישי אמין, סוג של בורר, שיכול להתערב במידת הצורך ולהחזיר תשלומים לקונה. Bitrated מיישמת את פרוטוקול Multi-Signature - MultiSig הקיים במערכת הביטקןין לצורך ביצוע עסקאות בביטקוין, מאפשרת אמון רב יותר בעסקאות ומספקת ודאות עסקית גבוהה יותר.
 
במקום לשלם את הביטקוין ישירות למוכר, התשלום מתבצע לסוג של פקדון צדדי ונמצא שם עד שהעסקה נגמרת. במידה והקונה מרוצה מהשירות/מוצר, הוא מאשר את העברת הכסף מהפקדון אל המוכר. במקרה של אי הסכמה בין הקונה והמוכר, הצדדים יכולים לפנות לצד השלישי, שיכול להכריע מי צודק.
 
הפתרון דומה לדרך העבודה של חשבון נאמנות (escrow), עם הבדל אחד משמעותי: הבורר לא מחזיק אצלו את הכסף. הצד השלישי לא יכול לקחת את הכסף לעצמו או להשתמש בו למטרות אחרות בזמן שהכסף בפקדון, אלא רק להחליט מי מהצדדים מקבל אותו. בנוסף, במידה ויש הסכמה בין הקונה למוכר, הבורר לא נדרש לעשות דבר והתהליך נעשה בלי התערבות שלו.
 
Bitrated עצמו לא מספק את שירותי הבוררות. הוא עובד במודל של "שוק חופשי" המאפשר לכל מי שרוצה להציע שירותי בוררות. ניתן להרשם באתר, להגיד כמה עמלה רוצים לגבות בעבור שירות הבוררות, לציין את תחומי המומחיות (למשל, יש בוררים מרקע של פיתוח תוכנה המציעים בוררות לעסקאות בתחום הזה) ולהופיע ברשימת הבוררים הפומבית הקיימת באתר. בוררים לא חייבים ליצור פרופיל ציבורי. הם יכולים לספק רק את המפתח הציבורי שלהם לקונה/מוכר כדי שישתמשו בו. בוררים יכולים גם לבקש עמלה.
 
מומלץ למתעניינים בפתרון זה לקרוא מאמר נרחב עליו תחת הכותרת: "פתרון בעיית התשלומים ב-Bitcoin", מאת עו"ד יהונתן קלינגר, נדב איבגי וליאור גבעון, מהחודש החולף – כאן.
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share