Telecom News - מה קורה כאשר המפתחים המובילים בעולם עובדים יחד (שבוע) ולא בתחרות?

מה קורה כאשר המפתחים המובילים בעולם עובדים יחד (שבוע) ולא בתחרות?

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> מה קורה כאשר המפתחים המובילים בעולם עובדים יחד (שבוע) ולא בתחרות?
אירוע IATI MNC Weekathon הוא האירוע הראשון בעולם בו מפתחים מקבוצות פיתוח של חברות הענק, שבשגרה מתחרות קשה זו בזו, מתאספים לשבוע של פיתוח משותף חוצה חברות בצוותי פיתוח משולבים מחברות שונות. מה יצא מהיוזמות המשותפות?
מאת: אבי וייס, 24.2.14, 10:50IATI
אירוע הסיום של Weekathon 2014 של 7 מרכזי הפיתוח של החברות הרב לאומיות התקיים ביום 20.2.14 אחר הצהריים, בבית מיקרוסופט בהרצליה, ביוזמת פורום MNC (ר"ת: Multi-National Companies) של ארגון IATI

בעמק הסיליקון החברות הענקיות הן מתחרות, אבל בישראל הן משתפות פעולה.
​7 מרכזי פיתוח של חברות ענק רב לאומיות, שלרוב נחשבות ל"מתחרות בדם", קיבלו אישור מיוחד מהמטה העולמי שלהן לעבוד ביחד במשך שבוע ימים כדי לפתח ביחד רעיונות חדשים למוצרים. זהו האירוע השני באותה מתכונת, לאחר שהאירוע הראשון מסוגו בעולם, שנערך ביוני 2013, זכה להצלחה וגאווה למפתחים ולמנהליהם. 

קארין מאיר רובינשטייןאגב, בישראל יש מספר שיא של 260 מרכזי פיתוח בינלאומיים. ישראל נחשבת לשיאנית מבחינת מרכזי פיתוח בינלאומיים הפועלים בה כיום, שחלקם, כגון אפל, נחשבים למרכז הראשון מחוץ לארה"ב. לרוב, המרכזים הללו נחשבים למתחרים אגרסיביים, שלא יושבים באותו חדר, אלא אם חתמו על הסכמי סודיות וקניין רוחני. אולם, דווקא בישראל קרה ההיפך – למשך שבוע, המרכזים הללו מתכנסים בחדר אחד (למעשה בכמה חדרים באותה קומה), שבו הם מפתחים יחד מוצרים בצוותים מעורבים כדי לנסות ולהמציא מישראל את החדשנות העולמית הבאה.

בטכס הסיום הוצגו הפיתוחים החדשים בנוכחות מנכ"לי מרכזי הפיתוח הבינלאומיים, מפתחים ואורחים רבים מעולם היזמות מהארץ ומהעולם.

קרין מאיר רובינשטיין (בתמונה) מנכ"לית IATI: "היום אני מסיימים את הוויקתון השני של פורום החברות הרב- לאומיות בישראל. השנה השתתפו 7 מרכזי מו"פ רב-לאומיים: GM, GE, 3M, CityBank, RedHat, eBay, Microsoft. 

אנו יכולים להיות גאים, שאנו לא רק 'אומת הסטארטאפים' אלא גם 'אומת ההמצאות'. אני מודה לכל המנהלים של מרכזי הפיתוח, שהסכימו להשתתף בניסוי המרתק הזה של שבוע פיתוח משותף חוצה חברות".

יורם יעקובי
יורם יעקובימנהל מנהל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל (בתמונה), יו"ר הפורום של החברות הרב-לאומיות בישראל ב-IATI: "הוויקתון הזה מאוד ייחודי לישראל, כי אנו מדינה קטנה וכך ניתן לשלב יותר בקלות ידיים בין חברות מתחרות. בישראל, אנשים מכירים זה את זה ובוויקתון הם ממש חיים יחד 5 ימים כדי לפתח ולייצר דבר חדש לגמרי.

הפרוייקטים, שפותחו כאן, הם בעלי חשיבות לא רק בגלל השת"פ בין הצוותים והיצירתיות, שנבעה מהשת"פ הזה בין חברות שונות, אלא בגלל שזה מעשיר את המשתתפים עצמם והחברות מהן הם באו. מדובר באנשים, שבאו מחברות עם רקע שונה, הרגלי עבודה שונים ותפיסות עולם שונות, וכאן הם עבדו יחד סביב השעון כדי להגיע להישגים יצירתיים.

אני מקווה, שהמסגרת הזו תורחב ולחברות האחרות יהיו חללי עבודה גדולים כמו שיש לנו. כך, שהיוזמה הזו תתקיים גם במרכזי הפיתוח האחרים ולא רק כאן במרכז הפיתוח של מיקרוסופט, שמארחת זו הפעם השנייה את הוויקתון הייחודי הזה. בנוסף, אנו פועלים להפיץ את הבשורה הזו לעולם, כי פיתחנו כאן דגם ייחודי ויוצא דופן של שת"פ וחדשנות בין חברות רב-לאומיות". 


אראל מרגליתח"כ אראל מרגלית (העבודה, בתמונה), מיסד ויו"ר לשעבר - קרן JVP: "אני מודה לכל הגופים, שיזמו את האירוע הזה. בשנות ה-80 וה-90, ישראל החלה למשוך חברות רב-לאומיות לכאן בגלל יכולת המחקר, שהן מצאו כאן. התוצאה: ישראל בנתה את עצמה כבסיס לחברות הגדולות ביותר בעולם והיא הביאה להם את היכולת לחקור ולפתח דווקא כאן טכנולוגיות חדשות. כך, הרשתות החדשות, שהתפשטו בעולם, אפשרו בתוספת הווידיאו לחברות רב לאומיות לפתח בישראל בלי להרגיש ריחוק גיאוגרפי. 

כיום, ישראל טובה בתחום התוכנה ופיתוח יישומים בעוד שבעבר הצטיינה בתחום החומרה והצ'יפים, שיועדו בעיקר לחברות התקשורת הגדולות ולארגונים גדולים. כיום, מפתחים כאן עבור החברות הרב-לאומיות את מירב הצרכים שלהן ופותרים את האתגרים העומדים בפניהן. לכן, המרכזים הללו הולכים וגדלים משנה ושנה ועוד חברות מצטרפות לרשימה.

בשנים האחרונות חל שינוי ענק בעולם: מרכזי הפיתוח נדדו ברחבי העולם למקומות אחרים, בעיקר למזרח. אולם, ישראל נשארה מרכז מו"פ עולמי. הסיבה: ידענו איך להמציא את עצמנו מחדש. רעיונות חדשים אינם רק עניין של טכנולוגיה אלא תפיסת עולם מה עונה לצרכי החברה והפרט. במקום בו יש יותר דגש על ה'ביחד' יש יותר מקום לבעלי מקצוע מגוונים מלבד מהנדסים, להצליח. כיום, יש מקום לכל המקצועות, אפילו ליוצרי קולנוע, משוררים וסופרים.

האירוע היום חשוב בעיקר בגלל מתן האפשרות לחברות רב-לאומיות להתמודד עם אתגרי העתיד בשת"פ בינהן. ישראל היא Hub ולא 'מבצר'. זה מה שמביא יצירתיות. רבים בישראל רוצים להצטרף למהפכה הזו. תפקידנו לעזור לאלו הגרים בקצוות הארץ להגיע להתפתחות הזו. אנו כבר רואים התפתחות יפה בבאר-שבע, בעיקר סביב הסייבר ורואים קצה של התעוררות בגליל סביב תחומים אחרים כמו ביוטכנולוגיה. כדי להצליח במשימה הזו צריך לשלב כוחות בין חברות ולפתח מצוינות בכל מקום.

החלוצים החדשים של ישראל הם אנשי ההיי-טק. לכן, אנו צריכים כאן חברה פתוחה. ההיי-טק אמור להראות לשכבות הביניים מה הייתרון הכלכלי במעבר לעולם ההיי-טק מול העולם המסורתי הישן. אנו כאן ממש בתוך המהפכה, שצריך לעודד אותה ולטפח אותה כל יום בכל מקום".


8 היוזמות המשותפות שהוצגו באירוע:

1. FaceDoor: צוות משותף מ: מיקרוסופט, רדהאט וסיטיבנק, בנה 'מיני מחשב' המשמש כ'ינשוף' למדידת האלכוהול בדם לנהגים ברכב. המכשיר מותקן ברכב והוא לא מאפשר לנהג להתחיל לנהוג כאשר הוא שיכור. הנהג נדרש לבצע בדיקה מהירה בטרם יחל לנהוג. המכשיר עולה כ-20 דולרים (מחיר החלקים). בהמשך פותח מוצר משלים המזהה אנשים בכניסה לבית ושולח הודעות עם תצלומים לבעלי הבית (אם למשל הילדים נכנסו הביתה).

2. מערכת מדידת עירנות: צוות משותף מ: GM ומיקרוסופט. באמצעות מדידת פרמטרים כגון קצב הלב של הנהג וההתנהגות שלו ניתן לאבחן באופן אוטומטי את מידת העירנות שלו ולהפעיל מערכות שונות ברכב, כדי לשמור על רמת עירנות גבוהה ( למשל להגביר באופן אוטומטי את הווליום של הרדיו). המערכת מודדת את מידת העירנות של הנהג באמצעות כמה מערכות מדידה כולל מצלמה. הנהג לובש צמיד לעירנות, הנהג מקבל מהצמיד איתות במקרה של חוסר עירנות חמור. המערכת יודעת למדוד קצב לב, רמת השימוש בהגה, בדוושת הגז ודוושת הבלם, מהירות הרכב ועוד. עירור העירנות נעשה במגוון דרכים לפי חומרת חוסר העירנות. זה כולל: הגברת המזגן, הגברת הרדיו, התראות על מסך, צפצוץ, רטט בצמיד על היד.

3. RadioMax. צוות מ: רדהאט, איביי ו-GE. פיתח מערכת המאפשרת להקליט כל תכנית רדיו בכל מקום ובכל זמן ומכל מכשיר ולשמוע את ההקלטה מתי שנוח. הפתרון כולל 2 מערכות: א. פתרון שרת, שנכנסים אליו מכל מכשיר באמצעות App. ב. פתרון באפליקציה העומדת בפניה עצמה. ניתן להטעין את התוכניות המוקלטות במערכת המולטימדיה ברכב או במכשיר הסלולר. 

4. Paybble. צוות מ: איביי, מיקרוספט, סיטיבנק ורדהאט. פיתחו מערכת לתקשורת חברתית ב"מיחשוב לביש". זה שילוב של IoT, מיחשוב לביש וממשק משתמש טבעי. הכל נעשה במעין שעון קטן על היד, שניתן להזמין בו מוצרים ולשלם ישירות מהשעון. הקישור הוא בבלוטוס' 4.0 כשבקופה - POS הותקנה מערכת חלונות 8.1 הפועלת בענן של מיקרוסופט. השעון הוא שעון נפוץ וזול (יחסית) בשם Pebble החובר למערכת בענן וכך הוא הופך לשעון רכישות ותשלומים על היד.

5. Carpedia. צוות מ: איביי ו-GM. פרוייקט הנבנה על מכונית GM, שהוסיפו לה סנסורים ומצלמות הכוללות זיהוי פנים. המערכת עוקבת אחרי העיניים של היושב ברכב. חיברו לזה מערכת של גוגל מפות וגוגל מקומות - Places. המטרה: הרכב יודע לאן נוסעים ומקבל מידע מה הנהג או הנוסע לידו רואה סביבו. המערכת מיועדת בעיקר לנוסעים ברכב ולא לנהג בגלל בעיית הבטיחות. הנתונים המתקבלים מהענן מוקרנים על החלון הצדדי של הרכב בצורה שקופה על החלון, והנוסעים מקבלים נתונים מה רואים וגם פרסומות בהתאם למיקום ולכיוון אליו הנוסע מסתכל.

6. Blind-Phone. צוות מ: מיקרוסופט, סיטיבנק ו-GE. זהו פיתוח, שיסייע לאנשים עיוורים לדעת מתי מתחלף האור ברמזור לאור ירוק, באמצעות מצלמת הסמארטפון שבידו, שתבחין בשינוי ותתריע על כך באמצעות הרמקול במכשיר.

7. WPP Device. צוות מ: רדהאט, 3M וסיוע מ-GE. פיתחו "מיחשוב לביש" למדידת שלפוחית השתן באופן שקוף למשתמש. המערכת כוללת אולטרהסאונד הנלבש כחגורה על הגוף עם ניטור מתמיד של שלפוחית השתן. מדובר במכשיר מאוד זול וקל לשימוש, עם יכולת שמירת נתונים לאורך זמן, שמחליף את הבדיקות במכשור יקר הנדרש לצורך הזה. ניתן לבנות מכשיר כזה בכ-15 דולרים במקום מכשירים של מאות אלפי דולרים הנמצאים רק במרפאות גדולות ובתי חולים.

8. Lucid Reality. צוות מ: GM, סיטיבנק ורדהאט, פיתח מערכת למציאות מדומה המופעלת בדימיון ותנועות הגוף ע"י שימוש במשקפיים מיוחדות ב-3D עם מצלמת 3D ומערכת מיקרוסופט קינקט. המשתמש נכנס למשחק ומפעיל את הדימיון שלו בתוך המשחק והתנועות שלו מפעילות את המשחק במציאות מדומה והמשתמש נמצא משך בתוך המשחק. 

 
משלבים ידיים



 
 
Bookmark and Share