Telecom News - מעל 11% מגיוס הכספים בעולם בתחום הסייבר הושקע בישראל

מעל 11% מגיוס הכספים בעולם בתחום הסייבר הושקע בישראל

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> מעל 11% מגיוס הכספים בעולם בתחום הסייבר הושקע בישראל
מעל 11% מגיוס הכספים בעולם בתחום הסייבר הושקע בישראל
מאת: חיים חביב, 24.2.14, 18:23הגנת סייבר

בסקירת ראש מטה הסייבר הלאומי בישיבת הממשלה היום נחשף, כי ייצוא החברות הישראליות בתחום הסייבר נאמד בשנת 2013 בכ-3 מיליארד דולרים - כ-5% מהשוק העולמי הנאמד בכ-60 מיליארד דולרים (פי 3 מבריטניה).

ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה גילה, כי בשנה החולפת גייסו חברות ישראליות הפעילות בתחום הסייבר 165 מיליון דולרים, כ-11% מסך גיוסי הכספים בעולם בתחום זה. כ-14.5% מכלל החברות המגייסות כספים בתחום זה הן ישראליות.

ראש מטה הסייבר הלאומי ציין, כי בישראל 20 מרכזי מחקר ופיתוח בתחום הסייבר של חברות רב-לאומיות וכ-200 חברות הזנק כבר פועלות בתחום, מהן 100 חדשות.

ראש מטה הסייבר עדכן, כי בהתאמה להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את ייצוא טכנולוגיות הסייבר, תושלם בקרוב עבודה הבוחנת דרכים להסרת חסמים על ייצוא טכנולוגיות סייבר במטרה לעודד יותר את התעשייה.

בהתייחסותו להתפתחות קריית הסייבר הלאומית בבאר שבע (CyberSpark) ציין ראש מטה הסייבר הלאומי, כי מדובר במתחם ראשון מסוגו בעולם, שיכלול חברות מובילות בתחום, גופים ביטחוניים, מרכזי מחקר אקדמי, מסגרות חינוך מיוחדות המתמחות בתחום הסייבר וגופים ממשלתיים לאומיים העוסקים בתחום הסייבר. 

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה, נתניהו: "הקמנו את מטה הסייבר הלאומי במטרה להפוך את מדינת ישראל למעצמת סייבר. כשאני אומר מעצמת סייבר אני מתכוון להגנה בסייבר, ואכן היכולת הזאת הולכת ונבנית, בין השאר בזכות הובלת המטה. אנחנו רוצים לאפשר הגנה טובה יותר לכל נדבכי המדינה, שיותר ויותר הופכים להיות מתואמים ונשלטים על-ידי מערכות דיגיטליות. אני רואה במטה גם זרז לפיתוח כלכלי רב- עוצמה, יש התעניינות בינלאומית אדירה ביכולות שלנו, והדבר הזה יכול לשרת לא רק את מרכיב ההגנה, אלא גם את מרכיב הצמיחה הכלכלית".
 
סייבר



 
 
Bookmark and Share