Telecom News - חוששים מהתקף לב? פתרון ישראלי משלב מדידות ומעקב צמוד בסמארטפון

חוששים מהתקף לב? פתרון ישראלי משלב מדידות ומעקב צמוד בסמארטפון

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חוששים מהתקף לב? פתרון ישראלי משלב מדידות ומעקב צמוד בסמארטפון
חוששים מהתקף לב? פתרון ישראלי חדשני משלב מדידות ומעקב צמוד בסמארטפון
מאת: אבי וייס, 01.03.14, 21:30
מיכאל קזאן
 
שילוב עולם הרפואה עם עולם הסלולר מביא לפתרון בתחום של הבעיה הבריאותית מס' 1 בעולם המערבי: תמותה מהתקפי לב.
 
"אני מספק נתונים, שכל משתמש וכל רופא בכל קופת חולים יכול לקבל ולהבין בקלות", מתאר מיכאל (מייקל) קזאן, מנכ"ל HeartBeat Technologies. "אנו מביאים מהפכה לעולם הרפואי ומשלבים אותה בעולם הסלולר ואני מקווה, שנוכל להצליח במהפכה הזו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם מיכאל קזאן (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של מעקב אחרי הלב שלנו באמצעות סמארטפון (או טאבלט) וקבלת התראה בכל מצב של זיהוי בעיה של אי ספיקת לב, הרבה לפני שמקבלים התקף לב. מפרט של הפתרון החדשני מחברת ההזנק הישראלית HeartBeat מצוי כאן
 
שאלה: מהיכן הגעת ל-HeartBeat?
מיכאל קזאן: "יש לי ניסיון לא מועט בעולם ה-IT. בשנים האחרונות אני מרוכז בעולם היזמות. עבדתי ב-PineApp עד 2008 כמנהל ערוצי הפצה וקשר ללקוחות ומשם התחלתי סטארט-אפ, שלא צלח בתחום הטלקום. עסקתי תקופה מסוימת בייעוץ בתחום ניהול ערוצי הפצה וב-2010 התחלתי לעבוד כמנהל המכירות של Covertix, סטארט-אפ, שעסק בעולם הסייבר. תוך כדי עבודתי שם נחשפתי לפרויקט של HeartBeat. ב-2012 הצטרפתי לפרויקט והפכתי למנכ"ל Heartbeat.
 
בגדול, מדובר באפליקציה למובייל הזמינה כרגע להורדה מה-Market גרסת אנדרואיד ובקרוב תהיה גרסת iOS. את האפליקציה הזו אנו מחברים למד דופק אלקטרוני – אופטי סטנדרטי, שקונים בחנויות. מחיר מד הדופק הזה (שמודד גם רוויי חמצן בדם) בין 80 ל-100 דולרים ללקוחות הקצה.
 
המכשירים החדשים דוגמת מה שאנו מדגימים כעת, מכילים בתוכם בלוטוס'. כך, אני מחבר את מכשיר המדידה למכשיר הסלולר בבלוטוס'. עי"כ, נתונים מהמכשיר המודד נאספים בטאבלט או בסמארטפון של המשתמש ומשם אנו ממשיכים לספק למשתמש יכולות חדשות.
 
כל אחד יכול להבין את הנתונים. למשל: דופק סדיר זה סביב ה-60 במנוחה. ריווי חמצן תקין זה בין 95 ל-100. על הפרמטרים המוכרים הללו אנו מוסיפים עוד פרמטרים מאוד חשובים, שאין במכשירי המדידה הניידים הללו, למשל זרימת הדם - PPG".
 
שאלה: אפשר לחבר את האפליקציה שלכם לכל מכשיר מדידה?
תשובה: "כמעט לכולם. יש מאות יצרנים של מכשירי מדידה אישיים. המכשיר של Contec, שבו אנו משתמשים בשלב הזה של הפיתוח, מודד דופק ו-SpO2, ששניהם נלקחים מהמכשיר.
 
החוכמה באפליקציה היא החישוב של הנתונים הדינאמיים, נתוני הדם למיניהם, מתוך מה שנמדד תוך מעקב לאורך זמן, דוגמת לחץ דם רציף ונתונים נוספים דוגמת CO ו-CI ועוד פרמטרים חשובים. כרגע אנו מציגים על המסך 9 פרמטרים במקביל".  
 
שאלה: למה ולמי חשובים כל הפרמטרים הללו?
תשובה: "עד היום, את כל הפרמטרים ניתן היה לקבל רק במחלקה הקרדיולוגית במכשיר הנקרא אקו-קרדיוגרף, או בתהליך פולשני לגוף. זה נעשה רק בבתי חולים או במרפאות גדולות ומתקדמות. אני מבטל את הצורך הזה ומספק אותו לכל אחד, לכל משתמש קצה, בכל מקום".
 
שאלה: האם המערכת מזהירה את המשתמשים בה כשיש חריגות או סכנות?
תשובה: "בהחלט. זה הלב של המערכת. יש במערכת שפיתחנו פרמטרים, שעד היום החולה היה מקבל רק בבתי החולים. אולם, בד"כ זה קורה אחרי שהוא מקבל התקף לב, לא לפני ההתקף. כאן, חולים של אי ספיקת לב הופכים לחולים עם מוניטור קבוע על הלב שלהם במחיר אפסי. כך, כל אחד יכול לראות אם הטיפול בו יעיל ומה מצבו בכל רגע שיחפוץ.
 
המערכת שפיתחנו בודקת את יעילות הלב, שזה הנתון הכי חשוב לבריאות הלב. לכן, בטווח הזמן הקצר אנו פונים עם הפתרון הזה לאנשים, שכבר אותרו כחולים באי ספיקת לב. CHF (התקף לב), זו המחלה הכי יקרה בארה"ב, עם כ-6 מיליון מטופלים חדשים כל שנה. זו אוכלוסיית המטרה הראשונה שלנו. האשפוז של חולים כאלו מאוד יקר. המערכת שלנו מונעת אשפוז ואשפוז חוזר. המכשיר שלנו מחליף את המעקב, שנעשה בציוד יקר בבית החולים והוא משדר נתונים גם לבית החולים וגם לרופא המטפל.
 
בטווח הזמן היותר ארוך, אחרי שנגמור את כל שלבי הניסויים הקליניים והאישורים, המטרה שלנו לספק מכשיר כזה לכל אדם הנמצא בקבוצת הסיכון. למשל: מעל לגיל מסוים, מעל למשקל מסוים, למי שמעשנים וכך הלאה.
 
בבדיקה של 2 דקות בחודש, ניתן לצייר מגמה ברורה של נתוני האדם על גרף וניתוח הנתונים. יש לזה משמעות לרופא המטפל ולאדם עצמו. ניתן לקבל במערכת התראות המפנות את האדם לרופא לאור הפרמטרים הנמדדים.
 
כך, ניתן לקבל התראה מוקדמת על אי ספיקת לב, שזה גורם המוות מס' 1 בעולם. הבעיה המרכזית בבעיות לב היא, שרוב האנשים מגלים בעיות לב יותר מדי מאוחר. המערכת שלנו יכול לספק איתות של 'דגל אדום' על בעיה של אי ספיקת לב בשלב מאוד מוקדם ולהציל חיי אדם".  
 
שאלה: מה המודל העסקי שלכם?
תשובה: "אנו חברת תוכנה. בשלב מוקדם של הפיתוח הבנו, שאין לנו שום יתרון בבניית החומרה, מכשירי מדידה עצמם. לכן, אנו מציעים את הפתרון שלנו ליצרני מכשירי הקצה למדידה, רובם מכשירים הנראים כמו שעון על היד. זה שוק מאוד תחרותי בו ישנם יצרנים רבים. מי שימכור את המערכת ללקוחות הקצה הם יצרני המכשירים, שיוסיפו את התוכנה למכשיר ונבצע איתם Revenue Sharing (שיתוף ברווחים).
 
יש לנו כבר הסכם עם יצרן סיני מאוד גדול ומשמעותי בשוק של מכשירי המדידה בשם Contec Medical, והשבוע הוא מתחיל למכור אותנו במודל הזה.
 
בנוסף, בעתיד אנו מתכננים ללכת לחברות הביטוח הגדולות בארה"ב, שם יש כסף גדול ההולך על חולי לב. אפשר לחסוך הרבה כסף אם נותנים לאנשים לצאת מבתי החולים עם מכשיר מדידה כזה לכל חולה. זה חוסך המון בימי אשפוז ובבדיקות".
 
שאלה: הפתרון שלכם לא דורש אישור FDA?
תשובה: "כרגע אנו לא בטוחים. ייתכן שכן, אך אנו בשלבי בדיקה באיזה Class אנו נכנסים ל-FDA. למכשירי המדידה יש אישורים. לא ברור מה קורה עם תוספת התוכנה מעבר למכשיר. לכן, ליתר ביטחון, הלכנו לשווקים, שלא דורשים FDA, כמו אסיה ודרום אמריקה, שם אנו יכולים למכור בלי מגבלות. בארצות היעד הללו יש למכשירים אישורי FDA או רשויות מקבילות מקומיות, וזה מספק את הרשויות שם".
 
שאלה: מה רמת הדיוק של הצגת הנתונים והמדידות של המערכת שבניתם?
תשובה: "חשוב להבין, שאני לא יכול למדוד את הדיוק בשנייה מסוימת, אבל אני יכול למדוד את הדיוק במדידה לאורך זמן ואת השינויים החלים בפרמטרים לאורך זמן. זה מה שהרופאים צריכים ומסתכלים עליו. ערך רגעי לא אומר מאומה לאף אחד. השינוי בפרמטרים הוא החשוב. בנקודה הזו אנו מאוד מדויקים.
 
כדי לבחון את הישימות, סיימנו בדיקות ראשוניות בבית חולים רמב"ם בחיפה במחלקה הקרדיולוגית וראינו, שיש לנו אחוזי דיוק מאוד גדולים, גם מול הציוד היקר הקיים במחלקה. אנו ממשיכים לשפר את המערכת ואנו ממשיכים לניסוי בבית חולים מאיר בכ"ס לחולים עם מכשירי ארגומטריה. ראינו, שהגענו לדיוק של כ-90%. אנו בתהליכי אישור של 'ועדת הלסינקי' לבצע ניסוי יותר גדול ברמב"ם, ובהמשך, כשיהיה לנו יותר כסף, נוכל לצאת בניסויים ובבדיקות על קהלים רחבים יותר.
 
ככל שנהיה יותר מדויקים, נוכל לזהות טוב יותר, שיש למשתמש בעיה של אי ספיקת לב ולהגיד לו: לך לרופא או לך לבית החולים. כיום ברוב המקרים, אנשים מגיעים לבית החולים ולרופא אחרי שיש להם כבר התקף לב. לעיתים קרובות זה די מאוחר.
 
מבחינת השקעות בחברה, גייסנו Seed ממשקיע מברזיל, כסכום ראשוני, שאמור להספיק לנו עד סוף השנה ואנו בשלבי גיוס לשלב הבא".
 
שאלה: יש לכם מתחרים?
תשובה: "אין כיום אפליקציה המודדת את הערכים, שאנו מודדים ומציגים. יש אפליקציות לדופק ואפליקציות למדידת חמצן, אבל לא מה שאנו מציגים, הכל יחד עם התראות.
 
המכשירים בשוק המציגים זאת, הם מכשירים מאוד יקרים בשוק הציוד למרפאות מקצועיות. אלו מכשירים במחירים של עשרות אלפי דולרים.
 
אנחנו לא במשבצת הזו. אנו באים למשתמשי הקצה עם פתרון, שיכול לעלות להם כ-150 דולרים כולל הכל, לכל החיים. זה מכשיר, שנותן שקט נפשי לאנשים".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים?
תשובה: "אנו מעוניינים לחבר את המערכת שלנו למערכות של בתי החולים, מרפאות ולרופאים העוסקים בתחום הלב.
 
יש לנו כבר 5 פטנטים בתחום, כשפטנט נוסף, שהוא יהיה הפטנט העיקרי, נגיש אותו לרישום החודש. הפטנטים מפותחים ע"י ה-CTO שלנו,
ד"ר אהוד ברון, וזה היתרון שלנו להיות הראשונים בשוק והכי מדויקים במדידות.
 
אנו במו"מ עם יצרנים הרוצים להיכנס לתחום הבריאות עם המוצר שלנו. אם המו"מ יסתיים בחיוב, נפתח את המוצר לפי הדרישה של הלקוחות הללו, כי אנו בונים מערכת המותאמת למוצרי הקצה ולא להיפך.
 
אני מקווה, שבסוף החודש נוכל כבר להתחיל למכור את הפתרון שלנו בעולם. נתחיל בברזיל, שם יש כבר התעניינות עצומה במוצר ויש גם מפיץ מקומי, שנערך להפצת המוצר. משם נוכל להתפשט למדינות נוספות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
מיכאל קזאן: "החלום שלי, שיגיע יצרן מאוד גדול, או גוף רפואי מאוד גדול ויקנה את הטכנולוגיה שלנו ויטמיע אותה אצלו. יש יצרני ציוד רפואי גדולים בעולם ועוד לא הגענו אליהם. אנו סטארט-אפ בתחילת דרכו.
 
יש לי חלום נוסף, שיצרני הסמארטפונים יטמיעו את הטכנולוגיה שלנו בתוך הסמארטפון. סמסונג כבר הציגה בברצלונה התפתחות לכיוון הזה, בגלקסי החדש שלה. המטרה שלנו: שלא יהיה צורך לרוץ לבתי החולים ולמרפאות המקצועיות הגדולות בכל בעיה של מדידה של אי ספיקת לב. זה יהיה בידיים של משתמשי הסלולר.
 
אני חולם להיות הסטנדרט של מערכות התראה למחלות לב לציבור הכללי. אין כיום מערכות התראה לאנשים בציבור, שיש להם בעיות לב או סיכון לבעיות לב. הם יכולים לקבל זאת בקלות על כל סמארטפון. אנשים יכולים לשפר את תוחלת החיים שלהם בצורה מאוד אטרקטיבית ופשוטה. זו בשורה חשובה לכל אחד, שבריאותו חשובה לו".

 
חיבור מכשירים לסמארטפון
מכשיר המדידה



 
 
Bookmark and Share