Telecom News - תביעה ראשונה בארה"ב נגד Mt. Gox במטרה להפכה לתביעה ייצוגית

תביעה ראשונה בארה"ב נגד Mt. Gox במטרה להפכה לתביעה ייצוגית

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> תביעה ראשונה בארה"ב נגד Mt. Gox במטרה להפכה לתביעה ייצוגית
תביעה ראשונה בארה"ב נגד Mt. Gox במטרה להפכה לתביעה ייצוגית
מאת: מערכת Telecom News, 1.3.14, 11:44

ראשונים לדווח: בארה"ב שכיח, שמעשי הונאה המובילים לנזקים משמעותיים עבור אזרחים אמריקאים הופכים לשרשרת של תביעות בכיוון של הפיכתן לתביעה ייצוגית, למרות שהמעשה התרחש מחוץ לגבולות ארה"ב.

ביום חמישי 27.2.14 הוגשה בבית המשפט המחוזי בשיקגו תביעה נגד בורסת Mt. Gox ונגד המנכ"ל שלה Mark Karpeles ע"י Gregory Greene באמצעות העו"ד Steven Woodrow ממשרד עו"ד Edelson מדנבר, באשמה שהם היו רשלניים וביצעו מעשה הונאה בכך, שנכשלו להגן על האקסצ'יינג' מפני גנבה.

Greene טען, שהמחירים של הביטקוין צנחו, בשעה שהוא ומשקיעים אחרים בביטקוין לא יכלו למזער נזקים כי בורסת Mt. Gox עצרה את המשיכות. "Mt. Gox בכוונה וביודעין נכשלה לספק ללקוחות את רמת הבטיחות שעליה הם שילמו" אמר Greene. הוא תובע  25,000 דולרים.

התובע מבקש ,בסופו של דבר, להפכה לתביעה ייצוגית בשם כל משתמשי Mt. Gox  האמריקאים על הנזק הכספי ולקבל פיצויים בגינו. זה מהלך שכיח בארה"ב, כאשר מעשי הונאה מובילים לנזקים משמעותיים למרות שהמעשים מתרחשים מחוץ לגבולות ארה"ב. עיקר העניין לדברי העו"ד Jay Edelson השותף במשרד עוה"ד יהיה להוכיח הונאה ומירמה, מה שהגנת פשיטת הרגל לא תוכל להגן מפניהן:


Proving fraud would be the main concern as Mt. Gox's bankruptcy protection would not be able to shield it and if people could 'go in' and 'hack' it, then there was nothing more than it being monopoly money

העו"ד Woodrow אמר, שלקוחות Mt. Gox התרוקנו מהמיליונים שלהם, בשעה ש-Mt. Gox החזיקה בביטקוין שלהם, ושהוא מתכוון לרדת לשורש העניין בבית משפט אמריקאי:
 
This is a case of serial mismanagement, if not outright fraud, by Karpeles and Mt. Gox. Users of the exchange are collectively out millions while Mt. Gox holds onto their bitcoins. We intend to get to the bottom of this in an American court

לא ברור כרגע איזה משרד עו"ד יגן על Mt. Gox בתביעה זו. Baker & McKenzie משיקגו, שמייצגים את  Mt. Gox ביפן, לא הסכימו למסור תגובה לגבי הגשת התביעה.

התביעה בארה"ב הוגשה יום לפני מסיבת העיתונאים ביפן, הקידות, ההשתחוויות ובקשות הסליחה של Mark Karpeles בהקשר לבקשת ההגנה מפני פשיטת רגל, שהגיש בבית המשפט ביפן כפי שדיווחנו – כאן.
 



 
 
Bookmark and Share