Telecom News - ח"כ תמר זנדברג במפגש מיס ביטקוין (נשים וביטקוין): תמשיכו, אני אתכם!

ח"כ תמר זנדברג במפגש מיס ביטקוין (נשים וביטקוין): תמשיכו, אני אתכם!

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ח"כ תמר זנדברג במפגש מיס ביטקוין (נשים וביטקוין): תמשיכו, אני אתכם!
ח"כ תמר זנדברג במפגש מיס ביטקוין (נשים וביטקוין), שהתקיים הערב בת"א: תמשיכו, אני אתכם!
מאת: אבי וייס, 2.3.14, 22:45

"אזהרת נגידת בנק ישראל עם כמה רגולטורים נוספים מפני הביטקוין,  לא הייתה דבר הכי חכם בעולם לעשות", כך הצהירה ח"כ תמר זנדברג, במפגש נשות הביטקוין, שנערך הערב ב"אברקסס בר" בת"א. "אין שום דרך ושום סיכוי לעצור את הביטקוין. זה לא סותר את המיסוי או כל חוק אחר. הביטקוין היא כלכלה של קהילה והמטרה שלה לשרת את האינטרס הציבורי של הקהילה. לכן אי אפשר לעצור זאת". 

אירוע Miss Bitcoin השני התקיים ב-2.3.14 בערב ביוזמתה של מורן שקד, מיס ביטקוין ובעזרתה של גלית אופגנג (בתמונה למטה), ובתמיכת איגוד הביטקוין הישראלי.

מורן שקד
מורן שקד, מיס ביטקוין (בתמונה משמאל): "ברוכות הבאות לכלכלה החדשה. אני יזמית ביטקוין ואני מאמינה, שזו הכלכלה החדשה. יש כאן נקודת זמן היסטורית, שנשים יכולות לבנות את הכלכלה החדשה ולהבין את התחום.

נשים מבינות בכלכלה כמו גם בטכנולוגיה ולכן יזמתי את האירוע, כדי להפיץ את הבשורה גם בקרב נשים. אני מודה לח"כ תמר זנדברג, שכיבדה אותנו בנוכחותה. מי שהגיעה לכאן, עושה היסטוריה. אתן חלק מההיסטוריה הזו. תזכרו את התאריך הזה בו התכנסו כאן. 

יש בישראל כבר עשרות סטארט-אפים המפתחים בביטקוין. אני יזמתי סטארט-אפ, שזכה במקום ראשון בהאקתון הראשון לעולם הביטקוין שהתקיים ב-2013.

ישראל היא קהילת הביטקוין הגדולה והתוססת ביותר בעולם ואני מאמינה, שאנו צריכים להפיץ את הבשורה הזו לעולם, שיש כאן קהילת מפתחים ויזמים, וגם נשים העוסקות בתחום".

מני רוזנפלד
מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי (בתמונה משמאל): "אני מתמטיקאי, שעבד בסטארט-אפ, כאשר לפני כ-3 שנים נתקלתי בנושא וגיליתי, שהביטקוין הוא הכסף של המאה ה-21, כסף המבוסס על טכנולוגיה. הטכנולוגיה שינתה תחומים רבים בחיינו ולכן אין כל סיבה מדוע שלא תשנה גם את הכלכלה שלנו.

התחלנו עם קהילת הביטקוין בישראל לפני כשנתיים ממש מאפס, וכיום יש לנו קהילה, שהיא כאן, היא צומחת והיא תישאר. אמנם הקהילה הזו מורכבת בעיקר מגברים, אבל אני מעודד את מורן שקד, שמצרפת את הניחוח הנשי לקהילת הביטקוין, ומקווה, שהכוח הנשי ילך ויגבר בעקבות היוזמה שלה".

ח"כ תמר זנדברג: "אני עוסקת לא מעט בנושאים כלכליים ודיגיטליים ואני שותפה לדעה, שהיכן שיש נשים יקרו דברים טובים. אני גם יודעת, שאי אפשר לעצור את הטכנולוגיה. מי שרצה בעבר להגביל ולחסום טכנולוגיות נכשל. ככל שהאזרחים ישתמשו יותר בכוח מבוזר, זה יעבוד יותר טוב לטובת האזרחים. אני חושבת, שאין הבדל בין הביטקוין לכלכלות אחרות, שאנו מכירים. ההבדל היחיד הוא במידת השליטה. הפוטנציאל כאן הוא ביטוי פשוט של 'חוכמת ההמון', בצורה הכי פשוטה והכי טובה.

בעקבות הפנייה שלי לנגידת בנק ישראל, קיבלתי תשובה בדמות הודעת אזהרה לציבור מפני הביטקויון. לדעתי, האזהרה לא הייתה הדבר הכי חכם לעשות אותו בעת הזו. אין כל סיכוי לחסום את הביטקוין. זה לא סותר את הצורך במיסוי. הביטקוין הוא כלכלה של קהילה והמטרה שלו לשרת את האינטרס הציבורי. לכן הוא לא ניתן לעצירה.

אני עומדת לרשות הקהילה, מוכנה להיות הקול, שמעלה את הנושא על הבמה הציבורית, ואני אומרת לקהילה הזו: תמשיכו ותצליחו".

דוד קונפורטי
דור קונפורטי, מומחה ויזם ביטקוין, ממייסדי מעבדת החדשנות בשגרירות הביטקוין: "טכנולוגיות המתבססות על האינטרנט החליפו שירותים קיימים וותיקים, למשל הג'ימייל הפך לשירותי הדואר של רבים, הסקייפ הפך לשירות השיחות במקום בזק, כך הביטקוין יחליף את השירות של הבנקים. 

המחשבה, שיש בביטקוין אנונימיות מוחלטת היו מוטעית. כל ארנק משוייך לאדם, כל טרנזקציה משויכת לארנק, כך שניתן לעקוב אחרי כל דבר באינטרנט.

נוצר כאן מצב של התפתחות של תהליך, שיש בו ההפרדה בין הכלכלה למדינה. זה מה שמפחיד את הכלכלנים של הדור הישן, שאינו טכנולוגי. זה תהליך בו כל אדם הוא הבנק של עצמו. כל אחד יכול להמציא כסף ולהנפיק את עצמו. הכיוון שהתחום הזה מתפתח מצביע על כך, שייווצרו מטבעות מקומיים, לפי מודל המתאים לתרבות המקומית. הטכנולוגיה תיכנס לכל תחום בחיים שלנו, החל מקניה ומכירת בתים וכלה בכל חוזה או עסקה. הכל יהפוך לדיגיטלי ומבוזר". 
גלית אופגנג, מפיקה ופעילת אירוע מיס ביטקוין (מימין), מורן שקד, מיס ביטקוין (משמאל). קרדיט צילום: איה פדרמן גרוס.
פעילי קהילת הביטקוין (הגברים) עם ח"כ תמר זנדברג (מימין) שנואמת בפני נשות הביטקוין (משמאל). קרדיט צילום: איה פדרמן גרוס. 
אירוע מיס ביטקוין
שתי בנות ביטקוין מתייעצות על הבר באירוע מיס ביטקוין: איזה ארנק ביטקוין להתקין על הסמארטפון. קרדיט צילום: איה פדרמן גרוס. 



 
 
Bookmark and Share