Telecom News - המשטרה מצפצפת על הכל וקופצת היישר ל- LTE-Advanced

המשטרה מצפצפת על הכל וקופצת היישר ל- LTE-Advanced

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> המשטרה מצפצפת על הכל וקופצת היישר ל- LTE-Advanced
משטרת ישראל למדה כנראה את הלקח מהבחירה השגויה שלה במערכת "ניצן" (מערכת התקשורת בתקן P25 של מ"י) והיא קופצת היישר לדור הרביעי החדש ביותר - LTE-A במכרז שיצא לאחרונה (הגשת הצעות עד 15.5.14).
שר התקשורת נתקע ברפורמות מדומות בעוד שהשוק מתקדם לבדו, בלי לשאול אותו, לכיוון LTE-A.
בינתיים "עפו באוויר" כ- 400 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים ואין מי שייתן את הדין על השגיאה הזו. 

מאת: אבי וייס, 3.3.14, 08:30LTE

חשיפה: משטרת ישראל כנראה קראה את כל הכתבות, שפרסמתי ב-3 השנים האחרונות, על הבחירה השגויה שלה במערכת "ניצן", שמבוססת על טכנולוגיה ישנה בשם P25, בתדרים לא נכונים, תוך כישלון רבתי של משרד התקשורת בחלוקת התדרים הנכונים למשטרת ישראל ופיקוח על הרשת שלה. המשטרה החליטה כעת, לא להמתין למשרד התקשורת הכושל מאחור ולקפוץ קדימה במלא המרץ לעולם הטכנולוגי הנכון והראוי.

קראתי, גם לשר התקשורת הנוכחי גלעד ארדן (כאן), מייד אחרי שנכנס לתפקידו, לבצע "רביזיה" בהחלטות, שנתקבלו טרם כניסתו לתפקיד, בתחום של "רשת חרום לאומית", גם בתוקף היותו השר להגנת העורף וגם כשר התקשורת. אולם, גלעד ארדן נשאר אותו גלעד ארדן, "לא סופר איש ממטר", לא רצה בכלל לשמוע על הנושא והמשיך בדרכו חסרת האחריות, שנועדה לחסל את התחרות בסלולר (ומהשבוע שעבר, גם את התחרות בתחום הקווי). 

כעת, משטרת ישראל החליטה לא להמתין למשרד התקשורת, ויצאה לאחרונה במכרז - RFI למערכת תקשורת חדשה בתקן LTE-A (הדור הרביעי המתקדם בעולם הסלולר). מועד ההגשה מצוי כאן, פרטי המכרז - RFI\RFD עצמו מצוי כאן. מדובר במסמך מרתק, לכל מי שמתעניין בטכנולוגיות הללו. מועד ההגשה למכרז הוא עד 15.5.14.

המשמעות: משטרת ישראל תעבור ל- LTE-Advanced, בזמן שמשרד התקשורת הישראלי תקוע עם מכרז ה- LTE לכלל אזרחי ישראל כבר שנים רבות, ולא רואים את "האור בקצה המנהרה". זאת, עם טכנולוגיה LTE "נכה" מהדור קודם, ואין כל סיכוי שבעשור הקרוב, לפי קצב העבודה של משרד התקשורת, יהיה לאזרחי ישראל  (אולי אי פעם) רשתות בתקן LTE-A. כך, משטרת ישראל תשיג (טכנולוגית) בעשור שלם (לפחות) את השוק האזרחי. קריאתי לשנות את ההחלטות על מכרז ה- LTE (כאן) לשר התקשורת, נפלה על "אזניים ערלות". 

עד המעבר של משטרת ישראל והגופים הקשורים ב"רשת החרום הלאומית" אליה (שב"ס - שירות בתי הסוהר, כיבוי אש, פיקוד העורף של צה"ל, מד"א ועוד), לרשת ה- LTE-A שתיבנה, יגיע היקף ההוצאה על הרשת הקודמת, השגויה, בתקן P25, לכ- 400 מיליון ש"ח ואולי אף יותר (תלוי במועדי וקצב החלפת הרשתות). בחירת הרשת הקודמת הזו נעשה, כמובן, ב"פטורים ממכרזים", עליהם כתבתי עשרות מאמרים, שאין טעם לחזור עליהם כאן. נקווה שהפעם המכרז של מ"י ל- LTE-A ייעשה כהלכתו, ולא ב"פטור ממכרז".

השאלה שנשארה פתוחה: מי נושא באחריות להוצאה האדירה הזו על רשת P25, מכספי משלמי המיסים, הוצאה שתיזרק בקרוב לפח? כנראה אף לא אחד. גם לא שר התקשורת, שנתן לתהליך הזה להתרחש ממש מתחת לאפו ובלי התערבותו. האם משרד התקשורת יסדיר כעת את התדרים של משטרת ישראל, לרשת LTE-A החדשה? לאור התמוטטות אגף הספקטרום במשרד וכלל תפקוד המשרד בכל הנושאים המונחים על שולחנו, סיכוי נמוך ביותר שזה אכן יתרחש. המשך יבוא. 
LTE



 
 
Bookmark and Share