Telecom News - אפליקציות ביטקוין ורשת Tor תחבורנה להפיכת רשת הביטקוין ליותר חשאית

אפליקציות ביטקוין ורשת Tor תחבורנה להפיכת רשת הביטקוין ליותר חשאית

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> אפליקציות ביטקוין ורשת Tor תחבורנה להפיכת רשת הביטקוין ליותר חשאית
אפליקציות ביטקוין ורשת Tor תחבורנה להפיכת רשת הביטקוין ליותר חשאית
מאת: מערכת  Telecom News, 5.3.14, 21:08ביטקוין

אפליקציות הביטקוין הפופולריות עומדות להיות מופעלות על רשת Tor האנונימית. הפתרון הזה הוא שלב חשוב בהגנה על הפרטיות של הביטקוינרים. עתה המעקב אחר פעולותיהם יהיה הרבה יותר קשה.

ביטקוין ו-Tor הם למעשה 2 כלי תוכנה לאנונימיות ברשת. עתה הם יחוברו יחדיו, מה שיהפוך את רשת הביטקוין ליותר חשאית.

Mike Hearn מפתח ביטקוין המשמש ב-Bitcoin Foundation כראש הוועדה לחוק ולמדיניות ועובד כמהנדס בגוגל הודיע בכתבהבאתר forbes העולמי, שהגרסה הבאה של Bitcoinj, תוכנה העומדת מאחורי הרבה אפליקציות ביטקוין פופולריות כמו למשל Multibit, Hive וארנק אנדרואיד,  תכוון את כל הקישורים לרשת הביטוקין על רשת Tor  האנונימית.

כאשר משתמשי האפליקציות יקנו או ימכרו ביטקוין, הטרנזקציות תועברנה דרך מערכת Tor ב-3 דילוגים מוצפנים דרך מחשבים סביב העולם כדי למנוע מעקב אחר מספר ה-IP של המשתמש, לפני שתגענה ליעדן.

Hearn בנה אב-טיפוס של תוכנת הביטקוין המאפשרת שימוש ב-Tor ומפתח ביטקוין ידוע המכונה devrandom עובד כעת על האינטגרציה של התוכנות. כך, שהתוכנה המשולבת תהיה מוכנה לשימוש כבר תוך כחודש. השדרוג של Tor לביטקוין יציג שיפור רציני בהתייחס לפרטיות של טרנזקציות הביטקוין.

Hearn טוען, שהשימוש שלו בביטקוין ידוע לרבים. אולם, הוא לא רוצה, שהטרנזקציות שלו תהיינה בתוך בסיס הנתונים של ה-NSA. כ"כ, כשהוא משתמש בביטקוין בפאב, הוא לא רוצה, שמישהו ברשת המקומית  ידע משהו על המאזן שלו. בדרך בה נעשה היום השימוש בביטקוין, 2 התרחישים הללו אפשריים.

הוספת Tor לאפליקציות הביטקוין תסתום חור בהגנת הפרטיות. אמנם, הציבור רואה רק טרנזקציות ביטקוין ולא את פרטי הזיהוי של המשתמשים, אך באופן עקרוני, ניתן לעקוב אחר תשלום הביטקוין עד לכתובת ה-IP ממנו יצא התשלום. לכן אפשרי, שה-NSA הפך את רוב ה-Blockchain (ספר החשבונות הגלובלי של הביטקוין) ללא-אנונימי.

Hearn טוען, ש-Tor, בקפיצות שלו דרך כמה מחשבים בעולם, יהפוך את המעקב אחר מספרי ה-IP של משתמשי הביטקוין ליותר קשה. Tor תתן הגנה גם מבעיית ביטחון חמורה יותר: אם משתמש ביטקוין מתקשר לרשת WiFi לא אמינה, יש אפשרות להתערבות של האקר בתהליך. Tor מונעת זאת כי המשתמשים יהיו מקושרים לצמתי Tor תקפים, שניתן לאמת, שאמנם אלה צמתי Tor אמיתיים.

כמה ארנקי ביטקוין כמו Electrum כבר מכוונים את המשתמשים על Tor. אולם, האינטגרציה של Bitcoinj עם Tor פירושה, שזה יתרחב גם להרבה יותר משתמשים ולרוב ארנקי הביטקוין המאוחסנים Offline ולא כשירות ברשת.

אפילו עם הקישורים לשימוש דרך Tor, הגנת bitcoinj של מספרי ה-IP של המשתמש לא תהיה מושלמת. זאת מאחר, שתכונה של התוכנה המאפשרת לארנקי הביטקוין להיות יותר יעילים ע"י איתור טרנזקציות רלבנטיות למשתמש יכולה לגלות מידע מזהה עליו. ארנקים ממוקדים יותר בפרטיות כמו ארנק העומד להיות משוחרר בשם Dark Wallet פותרים את הבעיה.

Tor הוא רק חלק מהפתרון. הבעיה היא, שמשתמש צריך לומר לצד השני באילו מטבעות הוא מעוניין וזה נותן מידע אילו מטבעות יש למשתמש. Hearn טוען, שבעתיד יהיו שדרוגים כדי להתגבר על הבעיות הללו, אולם, בכל מקרה, Tor הוא שלב חשוב בהגנה על הפרטיות של הביטקוינרים. עתה המעקב יהיה הרבה יותר קשה.



 
 
Bookmark and Share