Telecom News - הרפורמה ברשות השידור - גימיק להמונים או רפורמה אמתית?

הרפורמה ברשות השידור - גימיק להמונים או רפורמה אמתית?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הרפורמה ברשות השידור - גימיק להמונים או רפורמה אמתית?
הניסיון המצטבר מפעילות שר התקשורת גלעד ארדן לא מבטיח שאגרת הטלוויזיה תבוטל ונקבל רשות שידור חדשה. להפך, דחיית ביטול האגרה עד לסוף מרץ 2015 מצביעה, שהרפורמה הזו יכולה למות בדרך.
מאת: אבי וייס, 6.3.14, 10:00
גלעד ארדן
ניתוח: הבוקר, שר התקשורת גלעד ארדן "הטיל פצצה" בדמות רפורמה ברשות השידור, לאור מסקנות "ועדת לנדס". פרטי ההחלטות מצויות כאן.

הבעיה המרכזית: מדובר בהחלטות עתידיות ולא בהחלטות מידיות. אגרת הטלוויזיה לא תבוטל עכשיו, אלא במרץ 2015 וגם זה אחרי תהליכים ארוכים ומפותלים של הקמת מנהלת, חקיקה, העברת העובדים לגוף חדש, בניית מערכת חדשה ותקציב חדש, וכך הלאה והלאה.

בקיצור: כנראה שזה לא יקרה, בוודאי לא כפי שזה הוצג היום. הניסיון מהצטבר עם גלעד ארדן, שהתמחה בדחיית החלטות ומיסמוס שלהן, מצביע על כך, שכנראה מדובר בעוד בועה הנשלחת לאוויר העולם, מלאה בחלומות ורודים הלקוחות מפייסבוק. מי שקיווה לא לשלם את אגרת הטלוויזיה השנה - התבדה. לא ברור כרגע מה יקרה עם כל מאות אלפי (יש הטוענים מיליוני) "סרבני התשלום" של האגרה השנה.... יהיה המעניין - מה ייעשה עם "הסרבנות העממית" הזו.

מי שלא שם לב לפרטים הקטנים, יגלה בהמשך הזמן, שלמעשה, אגרת הטלוויזיה כלל לא תבוטל. "אין חיה כזו", בשום תכנית. האגרה תמשיך להיגבות מאזרחי ישראל (גם אחרי מרץ 2015), דרך רישיון הרכב, שמחזיקים אזרחי המדינה ברשותם. המס המיותר הזה ימשיך להסתתר בעלות השנתית של אגרת הרכב, שמשלם כל בעל רכב מידי שנה. בקיצור - "ישראבלוף" טיפוסי במיטבו, מבית היוצר של גלעד ארדן, ביחד עם שר האוצר יאיר לפיד

ברור, שהתחיל כעת מסע של מסמוס הדו"ח של "ועדת לנדס", שיכול להיקבר - כמו כל הדוחות שקדמו לו (בעניין רשות השידור), בדיוק כמו עוד כמה דו"חות, שהשר גלעד ארדן כבר הספיק "לקבור, לעוות ולמסמס", בשנה החולפת. 

עדכון 6.3.14
הקריאה הנכונה, ההגיונית והצודקת של יו"ר ועדת הכספים של הכנסת:
בעקבות פרסום מסקנות ועדת לנדס, קורא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, "לסגור לאלתר את רשות השידור ולמנוע את ההפקרות המשתוללת בניהול מיליארדי שקלים (כ- 3.4 מיליארד ₪), מכספי הציבור, שאיש אינו יודע מה קורה איתם. יש לחקור לעומק כיצד התנהלה הרשות במשך כל השנים, מה נעשה בכספים הרבים שהוצאו מהציבור בנוסף לתקציבי עתק מהמדינה, לחקור התקשרויות עם משרדי עורכי דין פרטיים וספקים. מבירורים שקיימתי בוועדת הכספים, נראה שהתנהלות הרשות על גבול הפלילים וחייבים למצות את הדין עם מי שסרח. במקביל, מתוך אמונה בנחיצות השידור הציבורי, יש להקים גוף יעיל שיפעל בשקיפות ויספק שידור ציבורי ראוי".

האם שר גלעד ארדן יקשיב לו? כנראה שלא...
רפורמה בטלוויזיה?



 
 
Bookmark and Share