Telecom News - ביטקוין לתאגידים ועסקים גדולים - חשיפת הסטארטאפ Clockwisecoin

ביטקוין לתאגידים ועסקים גדולים - חשיפת הסטארטאפ Clockwisecoin

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ביטקוין לתאגידים ועסקים גדולים - חשיפת הסטארטאפ Clockwisecoin
החולשה המרכזית של עולם הביטקוין מנקודת ראות של תאגידים, ארגונים ועסקים גדולים, שהמטבע הקריפטוגרפית הזו מתאימה כיום לאנשים פרטיים ולעסקים קטנים עד בינוניים. הפתרון: חברת ההזנק Clockwisecoin תנסה לפצח את האתגר הזה.
מאת: אבי וייס, 12.3.14, 19:30

ההתאמה של עולם הביטקוין, תחום התופס תאוצה בכל מקום, לעולם העסקי והארגוני, זוכה לטיפול מהקהילה של המפתחים בכמה מישורים:
א. התפתחות הדור הבא של פרוטוקול הביטקוין הנקרא Bitcoin 2.0, שכבר תיארנו אותו בהאקתון, שנערך לפני כשבוע והוקדש גם לנושא הזה. מדובר בפיתוחים הנמצאים ממש בתחילת דרכם.
ב. סטארטאפים, שיזמיהם החליטו לנסות ולפתח פתרונות בתחום הזה. סטארטאפ ראשון בנושא זה  בו נתקלנו בשם Bitrated חשפנו ותיארנו בהרחבה כאן

כעת אנו חושפים סטארטאפ נוסף, בשם Clockwisecoin. את המסמך המרכזי המפרט את הצעתו של היזם ניתן להוריד מכאן. את Clockwisecoin יזם איזי (ישראל) שיין, פרויקט ClockwiseCoin הוא פרויקט ליצירת מטבע אלטרנטיבי חדש המאפשר באופן הפשוט והידידותי ביותר לבצע טרנזקציות מיידיות או מושהות, מוחלטות או ניתנות לביטול. כך, שהמטבע יתאים יותר לשימוש של תאגידים או ארגונים, ויהיה בטוח יותר נגד גניבות או טעויות אנוש. הפרוייקט ישוחרר כקוד פתוח.

הפרוייקט נמצא כרגע בשלב הרעיון. מה שקיים כרגע זה רק ה -White paper של איזי שיין. לדברי איזי, הביטקוין מתאים מאד לאנשים פרטיים אבל, בתצורה הנוכחית שלו, תאגידים לא יוכלו להנות מהיתרונות שלו (לא יוכלו לאגור אותו ולהשתמש בו לתשלום לעובדים וספקים), ולדעתו, פשוט ימצאו דרכים לעקוף אותו.

לדברי איזי שיין, פרוייקט Clockwisecoin מציע פיצ'רים אופציונליים, שמטרתם הנגשת ה-Crypto-currency לתאגידים, תוך כדי שמירה על הקונפיגורציה הידידותית (יחסית) למשתמש עבור משתמשים פרטיים ועסקיים קטנים. 

ככשאלתי את איזי שיין מה ההבדלים בין היוזמה שלו ליוזמה של Bitrated, קיבלתי ממנו את התשובה הבאה: "Bitrated מפתח מערכת לשירותי תיווך בתשלומי ביטקוין (בדומה לשירות הניתן ע"י חברות כרטיסי האשראי) ו-Clockwisecoin נותן פיתרון לסיכוני איבוד כספים בגלל גניבה, טעויות אנוש, ובעיקר: מעילה (בתאגידים).

האסוציאציה העולה אצל הרבה אנשים כשמדברים איתם על הפיצ'ר של טרנזקציות מושהות, היא תיווך בתשלומים (כמו הפתרון של Bitrade). אבל פיצ'ר הטרנזקציות המושהות של Clockwisecoin לא מתאים למטרה זאת כך, אלא בצורה שיותר מתאימה לצרכים של ארגונים גדולים.
 
עוד הבדל בין 2 הפרוייקטים הוא, ש-Bitrated הוא פתרון טכנולוגי מעל הפרוטוקול, שמיועד להנגיש טכנולוגיה שכבר קיימת (מערכת escrow מבוססת multisig 2 from 3), בעוד ש-Clockwisecoin מציע פתרון בתוך הפרוטוקול. ב-Clockwisecoin לפיצ'ר הטרנזקציות המושהות ולפיצ'ר ה-multisig יש אינדיקציה ב-Blockchain
 
לסיכום דברי: למרות ש-2 הפרוייקטים עוסקים בהשהיית טרנזקציה וב-multisig - הם נותנים פתרון לבעיות שונות ובאופן שונה. אין ביניהם חפיפה טכנולוגית או חפיפה בשימושיות".

לינקים רלוונטיים למיזם החדש:
http://goo.gl/tCKj5s
http://goo.gl/ExYS5
https://bitcointalk.org/index.php?topic=442771.0
 



 
 
Bookmark and Share