Telecom News - Aereo לא עוצרת וממשיכה לפרוס שירותי טלוויזיה אלטרנטיביים בארה"ב

Aereo לא עוצרת וממשיכה לפרוס שירותי טלוויזיה אלטרנטיביים בארה"ב

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> Aereo לא עוצרת וממשיכה לפרוס שירותי טלוויזיה אלטרנטיביים בארה"ב
חברת ההזנק האמריקאית Aereo, שהחלה באספקת שירותי טלוויזיה אלטרנטיביים על רשת האינטרנט בניו-יורק, החליטה להתפרס בכל ערי ומדינות ארה"ב (בכל מקום בו לא עוצרים בתי המשפט את השירות שלה). עד סוף 2014 תכסה הפריסה כבר 27 ערים גדולות.
מאת: מערכת Telecom News, 12.3.14, 19:30AEREO

חברת הזנק Aereo, אותה חשפנו לראשונה כאן, החליטה (כך לדברי המייסד והמנכ"ל Chet Kanojia), להמשיך ולפרוס בקצב את שירותי הטלוויזיה האלטרנטיביים של החברה, בכל עיר ומדינה בארה"ב, שבה השירות לא נחסם ע"י בית המשפט. כרגע, התכנית, שפורסמה על ידו, היא לכסות עד סוף 2014 לפחות 27 ערים ברחבי ארה"ב. כבר 12 ערים גדולות ברחבי ארה"ב מכוסות בשירות (בוסטון, ניו-יורק, דטרויט, אטלנטה, דאלאס, יוסטון, מיאמי ועוד). 

השירות של Aereo כולל כרגע 19 ערוצי טלוויזיה ב-HD ו-20 שעות אחסון של הקלטת וידיאו ב-DVR (מעל לרשת האינטרנט, בענן של Aereo), במחיר של 8 דולרים לחודש. ניתן להגדיל את כמות השעות להקלטת DVR ל-60 שעות אחסון בתוספת של עוד 4 דולרים לחודש, סה"כ 12 דולרים לחודש, חודש ראשון בחינם. ניתן להקליט 2 ערוצים במקביל ולצפות בערוץ אחד. 

השיטה של Aereo מעוררת מחלוקת משפטית ברחבי ארה"ב ו-Aereo החליטה להמשיך בקצב ולא לעצור, כל עוד בית המשפט העליון בארה"ב לא קבע שהיא מפירה איזה חוק. יש מדינות, שבהן בתי משפט מחוזיים פסקו, שהיא לא מפירה איזה חוק, אבל יש לא מעט מדינות, שבהן בתי המשפט הפדרליים אסרו את השירות בטענה של הפרת חוק.

חברות הכבלים והלוויין, שפנו לבתי המשפט, טוענות, שלא ייתכן, ש-Aereo לא תשלם על התכנים, שהיא מספקת ללקוחותיה ושהשירות שלה הוא הפרת חוק רבתי, בעיקר חוקי זכויות יוצרים. חברת Aereo טוענת, שהיא לא מפירה כל חוק כיוון שהלקוחות שוכרים ממנה אנטנה קטנה, שבה נקלטים כל השידורים הציבוריים החופשיים, וזה שהשידור מועבר מהאנטנה הזו על רשת האינטרנט ושהיא מאפשרת גם לבצע הקלטות, לא מפר כל חוק קיים. הלקוחות בכל רחבי ארה"ב יכולים לעשות זאת כיום בעצמם, כי אלו שידורים חופשיים באוויר והעברתם לרשת האינטרנט לא שינתה (כך לדברי Aereo) את המצב החוקי. המילה האחרונה בנושא בבית המשפט העליון טרם נאמרה. 

המערכת לצפייה אצל הלקוחות מבוססת HTML5 ויש ל-Aereo גרסאות של אפליקציות ל-iOS (מכשירי אפל) ואנדרואיד, ותמיכה בכל הממירים הקיימים בשוק ובכל מערכות ההפעלה ובכל הדפדפנים הקיימים על כל מכשירי הקצה של הלקוחות. למעשה, הלקוחות לא צריכים להתקין מאומה. לאחר ההרשמה הם מקבלים אוטומטית תוסף לדפדפן המאפשר להם לצפות מעל לרשת האינטרנט (הנייח או הנייד, בחיבור קווי או אלחוטי: סלולר ו-WiFi) בכל התכנים של השידורים ולבצע הקלטות וצפייה בהקלטות מעל לרשת האינטרנט. 

אין ספק, שמדובר בשירות מאוד מאתגר ומעניין, והוא יכול להיות חלופה די מעניינת גם בישראל, משום ששידורי "עידן +" מתרחבים בקרוב ל-18 ערוצים, די בדומה לכמות הערוצים החופשיים באוויר בארה"ב, ואין מניעה חוקית לאיש לקלוט את השידורים הללו בחינם באוויר ואף להקליט אותם. שירות המבצע המרה של השידור מהאוויר לרשת האינטרנט אינו פוגע (לדברי מומחים עימם שוחחנו) בשום חוק או רגולציה, מהטעם הפשוט, שאין רגולציה על שידורי הטלוויזיה באינטרנט בישראל. 

עדכון 26.6.14: בית המשפט העליון בארה"ב קבע ש- Aereo מפרה "זכויות יוצרים" ואינה יכולה להמשיך בשיטה שבה היא הולכת בה. 

בתמונה: מנכ"ל Aereo עם לוח של אנטנות זעירות לקליטת שידורי טלוויזיה מהאוויר והעברת השידורים הללו לאינטרנט:
AEREO



 
 
Bookmark and Share