Telecom News - PrivatEquity - זירת סחר חדשה

PrivatEquity - זירת סחר חדשה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> PrivatEquity - זירת סחר חדשה
PrivatEquity - זירת סחר חדשה
מאת: חיים חביב, 10.3.14, 23:00סיגלית כהן
 
עובדים בחברות היי-טק פרטיות יוכלו להציע למכירה בזירת הסחר ניירות ערך בבעלותם.
 
פלטפורמת סחר אינטרנטית חדשה - PrivatEquity - תאפשר לעובדים ועובדים לשעבר המחזיקים בניירות ערך של חברות היי-טק שטרם הונפקו להציע את ניירות הערך שבבעלותם למכירה. אתר PrivatEquity מפגיש בין משקיעים פרטיים לעובדים ולעובדים לשעבר המחזיקים ניירות בחברות היי-טק פרטיות הושק השבוע בישראל ונפתח להרשמה בארץ ובעולם.
 
המחזיקים בניירות ערך של חברות היי-טק פרטיות יכולים עתה להציע למכירה את ניירות הערך שברשותם. כך הופך האקזיט מאירוע חד פעמי לתהליך מתמשך, שניתן לשלוט בעיתויו ומאפשר למחזיק בני"ע לקיים ניהול סיכונים מושכל ולהקטין את הסיכון בדרך לאקזיט. מעתה, יוכלו מחזיקי ניירות ערך פרטיים בחברות היי טק בצמיחה ובחברות פרטיות מתחומים נוספים "להיפגש עם הכסף" לפני האקזיט ולפני חלוקת דיבידנד.
 
המודל העסקי של האתר מבוסס על קבלת עמלה מהצדדים במידה ובוצעה עסקה בפועל. תנאי הסף להצעת ניירות ערך בחברות ההיי-טק הפרטיות הוא שווי ניירות ערך של 35,000 ₪ לפחות ומשך בעלות של שנה לפחות. עובד בחברת היי-טק פרטית שיציע את ניירות הערך שברשותו למכירה ינקוב במחיר אותו הוא מעוניין לקבל.

הקריטריונים לקבלת ההצעה מהמשקיע הם גובה ההצעה והמועד שבו הוגשה. ההצעה הזוכה תהיה ההצעה הגבוהה ביותר. במידה והוגשו מספר הצעות בשווי ההצעה המובילה תינתן קדימות למציע הראשון. PrivatEquity תעביר למציע ניירות הערך למכירה רק את ההצעה הגבוהה ביותר ובתנאי שהועבר סכום הכסף שהוצע במלואו לידי נאמן. 

סיגלית כהן, יזמית ומנכ"לית המיזם: "זירת PrivatEquity היא פלטפורמה טכנולוגית חדשנית, שמהווה את הפנים החדשות של השירותים הפיננסיים מבוססי הטכנולוגיה (FinTech) וגורם המשנה את כללי המשחק בתחום ההשקעות במניות פרטיות. מיליוני עובדים ועובדים לשעבר בחברות היי-טק פרטיות בכל העולם מחזיקים ניירות ערך של חברות היי-טק פרטיות בצמיחה בשלבים השונים. מהצד השני קיים בארץ וברחבי העולם הון פרטי רב שמחפש אפשרויות השקעה אטרקטיביות בחברות היי-טק פרטיות. אנחנו מאפשרים לעובדים ולעובדים לשעבר בחברות ההיי-טק להגיע למקורות הון אלה".

PrivatEquity, שהוקמה על ידי סיגלית כהן, מתכננת להרחיב את פעילותה למדינות נוספות במרכזי ההיי-טק באירופה ובאסיה, על מנת ליצור שיתופי פעולה והזדמנויות השקעה בינלאומיות למשקיעים מרחבי העולם.
 
לדברי סיגלית כהן: "החזון של PrivatEquity הוא להיות הברומטר שיאותת על בשלות חברות להנפקות ציבוריות בעולם. כך לדוגמא, קרנות הון סיכון יוכלו להיחשף כבר בשלבים מוקדמים, לסחורה פיננסית מעניינת להשקעה. המניות אותן ירכשו קרנות הון סיכון וגופים אחרים ישמשו כאינדיקציה לבחינת ההשקעה ושווי החברה ויהווה כלי להחלטה מתי החברות הגיעו לכדי בשלות והן מוכנות לצאת להנפקה ולהפוך לציבוריות".
 
PrivatEquity כוללת 3 מתחמי סחר: זירת ניירות הערך לעובדים, ושתי פלטפורמות סחר נוספות: זירת ההנפקות הפרטיות של חברות בצמיחה, וזירת האנג'לים.
 
זירת ההנפקות הפרטיות של חברות בצמיחה תאפשר לחברות פרטיות בצמיחה לגייס הון מוגבל ממשקיעים (עד 35 משקיעים בכל שנה בכל חברה פרטית) שיעמידו לחברה השקעה מינימאלית המתחילה בסכום של 35,000 ₪. זירת האנג'לים - תאפשר לאנג'לים להוביל סבבי השקעות בחברות הזנק באמצעות פנייה למאגר המשקיעים של PrivatEquity, בהיקף שלא יעלה על השקעת האנג'ל. הזירה זו פתוחה גם למשקיעים המעוניינים להשקיע סכומים נמוכים יחסית, החל מ-10,000 ₪ ותאפשר לאנג'לים לגייס השקעות לחברות טכנולוגיות, כולל חברות חממה, בראשית דרכן.
 
צמיחה כלכלית



 
 
Bookmark and Share