Telecom News - "מהפכת האינטרנט המצרית" – מסע לשיפור מהירות האינטרנט במצרים

"מהפכת האינטרנט המצרית" – מסע לשיפור מהירות האינטרנט במצרים

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> "מהפכת האינטרנט המצרית" – מסע לשיפור מהירות האינטרנט במצרים
"מהפכת האינטרנט המצרית" – מסע לשיפור מהירות האינטרנט במצרים
מאת: ד"ר טל פבל, 15.3.14, 13:55ד"ר טל פבל  
 
לאחרונה יש פעילות ערה במצרים לשיפור מהירות האינטרנט ולהורדת עלות השימוש. מחאות קוראות לאזרחים לשלם את חובם עבור שירותי האינטרנט במטבעות קטנים ולהתלונן על איכות השירות.

בחודשים האחרונים החלה פעילות רבה באינטרנט המצרי לשיפור מהירותו ולהוזלת מחירים, שמקיפה אתרים וערוצים שונים. למשל:

המיזם הגדול ביותר בנושא זה מנוהל מאתר egynetrev.org  ולו נוכחות רחבה ברשתות החברתיות השונות.

כ"כ קיים עמוד פייסבוק הפעיל מ-7.12.13, שנקרא "Internet Revolution Egypt" ומונה למעלה מ-498 אלף לייקים, אליו קשורים חשבון בטוויטר וערוץ ביוטיוב.

פעילות נוספת הקשורה לעמוד זה זכתה עד כה לכ-457 אלף לייקים בפייסבוק. בנוסף קיימים לו חשבון טוויטר, שבו למעלה מ-1,800 ציוצים, ערוץ ביוטיוב וכן חשבון ב-Ask.fm. מיזם זה עומד מאחורי הפגנה מתוכננת ב-28.3.14, שעבורה נפתח אירוע בפייסבוק, אליו נרשמו עד כה למעלה מ-53 אלף איש.

תמונה 1

קיימת גם קבוצה סגורה בשם "Internet Revolution Egypt" המונה כ-85 אלף חברים.

בנוסף, קיימת יוזמה קטנה יותר בפייסבוק בשם "Internet Revolution Egypt 2", שלה כ-1,400 לייקים וכן עמוד אחר בשם דומה, שיש לו כ-2,900 לייקים.

על פניו נראה, כשקיים שיתוף פעולה בין המיזמים הללו, לכל הפחות באמצעות קישורים צולבים בחלק מהמקרים.

מחאות אלו קראו לאזרחים לשלם את חובם עבור שירותי האינטרנט במטבעות קטנים ולהתלונן על איכות השירות.

תצלום 2

בכתבה מ-Ahram Online מ-9.3.14 הביעו המארגנים את רצונם באינטרנט מהיר וזול יותר עבור פס רחב וסלולרי כמו גם שיפור השירות. אולם נטען, שלמרות העניין הרב, שעורר מסע זה, לפי שעה גורמים רשמיים לא יצרו כל קשר עם המארגנים.

גורמים מהרשות הלאומית לרגולציה בטלקום (NTRA) נפגשו לאחרונה עם כל ספקיות האינטרנט במצרים על מנת לדון באיכות השירות שלהן (במצרים קיימים 220 ספקי אינטרנט הנשלטים ע"י 4 חברות). נדונו מיזמים קצרי וארוכי טווח הנדרשים לשיפור שירות האינטרנט במדינה. פקיד בכיר ברשות ציין, שמחירי האינטרנט הם בסמכות הרגולטור אך איכות השירות צריכה להיות מובטחת ע"י ספקי השירות.

לפי מחקר המצוטט בכתבה זו בדבר ההבדל בין המחיר למהירות במדינות שונות ברחבי העולם, 38.75 מיליון משתמשי האינטרנט במצרים נהנים ממהירות ממוצעת של 2.22 מגה בייט לשניה בעלות של 18.58$ למגה בייט לחודש.

גרף 3
בראיון בטלוויזיה אמר מנהל Telecom Egypt, שהחברה בניהולו פועלת לשיפור מהירות האינטרנט. לדבריו היא מנסה להחליף את כבלי האינטרנט לסיבים אופטיים, דבר שיאפשר העברה מהירה יותר של הנתונים. הוא מסר, שבמצרים קיימים 18 מיליון בתי מגורים, כאשר החברה מסוגלת להגיע ל-7 מיליון מהם. בשנת 2015 היא תשלים את המיזם עבור 50% מבתי המגורים אליהם ביכולתה להגיע.

מאת: ד"ר טל פבל, מרץ 2014.
ד"ר למזרח תיכון. מרצה, פרשן, חוקר ומומחה לאינטרנט ולאיומים מקוונים במזרח התיכון ובעולם האסלאמי.
מנכ"ל חברת Middleeasternet.

 



 
 
Bookmark and Share