Telecom News - מכשירי הסלולר החדשים שנחשפו בברצלונה – סקירה טכנית לעסקים

מכשירי הסלולר החדשים שנחשפו בברצלונה – סקירה טכנית לעסקים

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מכשירי הסלולר החדשים שנחשפו בברצלונה – סקירה טכנית לעסקים
מכשירי הסלולר החדשים שנחשפו בברצלונה – סקירה טכנית לעסקים ומנהלים
מאת: מיכאל פנחס, 17.3.14, 16:10
מיכאל פנחס
 
אירוע הסלולר הגדול בברצלונה שימש במה לחשיפת דגמים רבים של מוצרי סלולר. התחרות עברה השנה ליצרנים מדרום מזרח אסיה תוך הצגה נרחבת של "מכשור לביש" - מוצרי סלולר ניידים הנראים כשעונים וצמידים. האם זה מכשור המתאים לעסקים?
 
אירוע MWC 2014 (ר"ת: Mobile World Congress), שהתקיים כמידי שנה בסוף פברואר בברצלונה בספרד, שימש במה לכמות משמעותית של הכרזות חדשות מצד יצרניות מכשירי הסלולר החכמים (סמארטפונים) והטאבלטים. בעוד שבשנים קודמות היו המאבק והתחרות על תשומת הלב (וכיסו) של הצרכן הסלולרי בין מוצרי חברת אפל האמריקאית למוצרי חברת סמסונג הדרום קוריאנית, השתנו השנה לחלוטין החברות הנאבקות על תשומת הלב של הצרכן.
 
התחרות העיקרית בשוק הסלולר העולמי, נכון להיום, היא בין סמסונג למתחרותיה בדרום קוריאה עצמה ולשכנותיה ממזרח אסיה, ובהן: סוני, לנובו, HTC, LG ו-Huawei. בנוסף, גם נוקיה הפינית חזרה לזירה התחרותית הזו עם הכרזות משלה, גם עם אנדרואיד, מה שלא הרשים איש. מה שבלט בברצלונה זה ריכוז זירת התחרות בעולם הסלולר בקרב יצרני מוצרים ממזרח אסיה בלבד. הם המכתיבים את הקצב, הבצועים, המחירים והאופנה בשוק.
 
יתרה מכך. המוצרים החדשים, שנחשפו השנה בברצלונה, התחרו ביניהם בשאלה: מי טוב יותר מאפל. למעשה, כמעט כל היצרנים הציגו יכולות טובות יותר מהפתרונות של אפל דוגמת האייפון 5 (בשורה לא מרנינה לאפל).
 
תופעה חדשה, שבלטה בברצלונה, זו תופעת "המכשור הלביש". היא החלה בשנה שעברה במכשירי סלולר בתצורה של שעון יד, כשהשנה מה שבלט היו צמידים חדשים במגוון תצורות, עיצובים וגוונים, כפריט אישי בעל מראה אופנתי, עם דגש לפונקציונליות בתחום הבריאות.  
 
השאלה המרכזית, שכל מנהל ובעל עסק אמור לשאול את עצמו לאחר שפע ההכרזות בברצלונה: מה המוצר המתאים ביותר עבורי ועבור העסק והעובדים שלי? כ"כ יש לשאול: האם זה הזמן לבצע את השדרוג למוצרים חדשים ומה יש לבחון בשדרוג הזה, כדי לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר עבור העסק וצרכיו?
 

מהם מכשירי הסלולר החדשים והמרכזיים שנחשפו בברצלונה?
א. סמסונג
סמסונג חשפה בברצלונה שורה של מוצרים ובכללם: שעון (עם מערכת הפעלה Tizen של סמסונג), צמיד בריאות (למדידת דופק ומרחקי הליכה) ואת ספינת הדגל החדשה של החברה: גלקסי S5. את מירב תשומת הלב תפס, כמובן, הגלקסי S5. המכשיר, (שמחירו טרם נחשף, כי הוא יגיע לשווקים וגם לישראל רק באפריל 2014), הוא קפיצת מדרגה מבחינת סמסונג, ואימץ תכונות שהוכנסו לאייפון 5 של אפל. ההערכות הן, שהמחיר של המכשיר בחו"ל ינוע סביב ה-600 דולרים, לפני סבסוד של מפעילות הסלולר שם והנחות לרכישה בכמויות.
 
הגלקסי S5 שונה מהגרסה הקודמת גלקסי S4 במספר רב של פרמטרים:
1. המכשיר גדול יותר: המסך גדול יותר, עד כי המכשיר עובר מההגדרה של סמארטפון להגדרה של פאבלט. דהיינו: הכלאה בין סמארטפון לטאבלט. מסך של 5.1 אינץ' הוא בהחלט מסך גדול עבור סמארטפון. המכשיר מגיע ב-4 צבעים עם גב בעיצוב מחורר. למרות כל התוספות וההגדלה של מסך המכשיר, המשקל נשאר די נוח: 145 גר'.
 
2. מכשיר חזק יותר: מעבד מרובע ליבות של 2.5 ג'יגהרץ, כרטיס גרפי מתקדם, 2 ג'יגה RAM, 16 או 32 ג'יגה זיכרון פנימי ויכולת הרחבה עד ל- 64 ג'יגה בכרטיס .MicroSD מערכת הפעלה קיטקט (אנדרואיד 4.4.2), הסוללה חזקה יותר: 2,800 מיליאמפר (עם מצב חיסכון בסוללה (Ultra Power Saving) היודע לשנות את המסך לגווני אפור ולנטרל את רוב יכולות המכשיר, כך שהוא אמור להחזיק מעמד כ-24 שעות.
 
3. מערכת צילום טובה יותר: המצלמה האחורית חזקה יותר: 16 מגה פיקסל עם חיישן מוגדל, כוללת שבב עיבוד תמונה המאפשר מיקוד אוטומטי ב-0.3 שניות ו- Selective Focus למיקוד הגוף במרכז ולטשטוש הרקע. המצלמה קדמית גם כן חזקה יותר, של 2.1 מגה פיקסל. הצילום בווידיאו נעשה ב-.UltraHD
 
4. תמיכה סלולרית ואלחוטית טובה ומתקדמת יותר: הבלוטוס' תומך בגרסה 4.0, ה- WiFi תומך בתקן ac החדש ו-MIMO, והחיבור בסלולר תומך ב-LTE Advanced (2 הטכנולוגיות האחרונות, זו של ה-WiFi וזו של ה-LTE, טרם קיימות בישראל ולא ברור אם תהיינה קיימות כאן בשנה הקרובה או אף בשנים הקרובות).
 
5. מכשיר מוגן יותר: עמיד למים ואבק (מזכיר את המכשירים של סוני מסדרת Z1).
 
6. חידושים לשימושים ייחודיים:
א) סורק טביעות אצבע (למעשה מתחרה בפתרון של אפל, שהוצג לראשונה באייפון 5). זה סורק, שנבנה לכפתור הבית בחלק הקדמי של המכשיר. הסורק ישמש לביצוע תשלומים מאובטחים ניידים (בנוסף ליכולות שיש כבר ב-NFC הקיים במכשיר, מה שאין באייפון של אפל). אחת האפשרויות לתשלומים ניידים היא ב-PayPal, השיטה הנפוצה ביותר בעולם לתשלום במסחר מקוון נייח ונייד, עמה יש לסמסונג שיתוף פעולה, שהוכרז בברצלונה.
ב) כלי מדידה לכושר ומוניטור לקצב לב. המכשיר מגיע עם מערכת שלמה לטיפול בבריאות המשתמש.
 
לסיכום: ההבדלים בין גרסת ה- S5 שנחשפה בברצלונה לבין גרסת ה-S4 הקיימת מתבטאים למעשה ב-6 תחומים: בעיצוב, בעוצמה, במצלמה, בקישוריות (LTE), באבטחה/הגנה ובכושר/בריאות.
 
ב. סוני
גם סוני הציגה בברצלונה מספר חידושים, כשבמרכזה סדרת אקספריה Xperia Z2. מדובר בקו של מכשירים, שהם המשך ישיר ל-Z1, שהחידוש העיקרי שהיה בהם, מעבר לעיצוב המרשים והיכולות המתקדמות, היה העמידות למים ולאבק. מכשירי Z1 (מכשירי הסמארטפון והטאבלט בסדרה זו) הציגו לעולם יכולת של נפילה למים והמשך תפקוד מלא גם במים וגם לאחר שמוציאים אותם מהמים. בנוסף יש להם עמידות ללכלוך ואבק. הקו הזה ממשיך גם ב-Z2. אולם, כפי שצוין בסעיף הקודם, הייחודיות של סוני בתחום זה נמחקה, כשסמסונג מציגה בדיוק אותה יכולת בגלקסי S5.
 
החידושים המרכזיים בקו של Z2 - הפאבלט:
1. בדיוק כמו מה שעשתה סמסונג, מסך הסמארטפון גדל, והפך אותו לפאבלט. המסך הוא של 5.2 אינץ', קצת גדול יותר ממסך ה-S5 של סמסונג.
2. מצלמה אחורית חזקה ביותר: 20.7 מגה פיקסל כולל צילום וידיאו באיכות גבוהה מאוד ברזולוציית 4K, המצלמה החזקה ביותר הקיימת בשוק הזה.
3. אוזניות מיוחדות באיכות גבוהה כולל בידוד מרעש חיצוני.
4. הסוללה מאוד חזקה: 3,200 מיליאמפר.
בשאר המפרט, המכשיר די דומה למתחרה S5 מבית סמסונג.
 
ה-Z2 טאבלט של סוני כולל כמה חידושים, די דומים בתכונותיהם לאלו בפאבלט Z2, כולל תמיכה ב-LTE (בגרסה הסלולרית) וסוללה ענקית של 6,000 מיליאמפר. סוני מציעה עבור הטאבלט Z2 תחנת עגינה עם רמקולים ושלט רחוק המשמש גם כאוזנייה. סוני טוענת, שמדובר בטאבלט הדק והקל ביותר בעולם המציע גם הגנה מלאה מפני מים. בפועל, הטאבלט הוא בעובי של 6.4 מ"מ, קטן משמעותית מהעובי של מתחרהו מבית אפל, ה-iPad Air העומד על 7.5 מ"מ. גם המשקל הנמוך הוא לטובת סוני, ועומד על 426 גרם לדגם ה-WiFi, לעומת 469 גרם של דגם ה-iPad Air WiFi.
 
גם סוני בחרה להיכנס לתחום הצמידים החכמים, בעזרתו של SmartBand SWR10, שמיועד לעזור למשתמש לעקוב אחר הפעילויות השונות שלו. בניגוד לצמידי הניטור המתחרים, סוני בחרה להתמקד באלמנט נוסף, שנועד לנטר ולשפר גם את החוויות היום יומיות של המשתמשים. ה-Lifeblogging, תכונה, שהוטמעה בצמידי סוני, תתמקד בתחום התקשורת והבידור ותשמור מידע הרלוונטי לפעילויות היום-יומיות של המשתמשים. כך לדוגמה, הצמיד ידע לשמור את כל המקומות בהם ביקר המשתמש, המוזיקה לה האזין, המשחקים ששיחק, ספרים שקרא, תמונות שצולמו וכדומה. זאת, במטרה לאפשר למשתמשים לעקוב אחר יעדים שונים, או להשפיע על החלטות עתידיות. האלמנט השני בצמיד, הנקרא Life Tools, יציג, בין היתר, את האפשרויות הבאות: קבלת התראות על שיחות שלא נענו, הודעות חדשות שהתקבלו או אזכורים ברשתות החברתיות השונות. בנוסף, הצמיד ישמש גם כשלט רחוק לאפליקציית המוזיקה במכשיר הסמארטפון או הטאבלט, ואף יוכל לנטר את שנת הלילה של המשתמשים. הצמיד (מגיע במגוון צבעים וגדלים), יתחבר למכשירי סוני באמצעות שבב ה-NFC והצמדה בין שני המכשירים, או לחילופין באמצעות בלוטות'.
 
ג. LG
חברת LG, המתחרה הגדולה של חברת סמסונג מדרום קוריאה, הציגה 8 דגמי סמארטפון חדשים הכוללים את: G Pro 2, G Flex, G2 mini, F Series ו- L Series II, בהצגה כוללת תחת השם: "Knock and Discover Tomorrow". אגב, LG הוכרזה בברצלונה כחברה החדשנית ביותר של כנס MWC 2014.
 
לדעת רבים, ההכרזה המשמעותית ביותר היא של ה- G2 מיני, גרסת מיני למכשיר הדגל שלה. הדגם הזה יציע מסך בגודל 4.7 אינץ' לעומת 5.2 אינץ' בדגם הרגיל. המשקל ירד ל-121 גרם, לעומת 143 גרם. נפח האחסון של ה-G2 מיני צומצם ל-8 ג'יגה עם 1 ג'יגה זיכרון, לעומת 16 או 32 ג'יגה עם 2 ג'יגה זיכרון בדגם הרגיל. המעבד הוא מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 400 של חברת קוואלקום. בדגם G2 הרגיל המעבד הוא מרובע ליבות במהירות 2.26 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 800. ה- G2 מיני מיועד לשווקים שאינם זקוקים למכשירים כל כך גדולים, מתקדמים ויקרים.
 
ד. וואווי (Huawei)
וואווי הסינית התעלתה על מתחרותיה והציגה סמארטפון (למעשה פאבלט) עם מסך עוד יותר גדול: 7 אינץ' בדגם בשם X1. למרות המסך הגדול העובי נשאר מאוד דק, של 7.18 מ"מ. ה-X1 כולל מצלמה אחורית עם חיישן 13 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל. הסוללה של ה-X1 חזקה במיוחד - הספק של 5,000 מיליאמפר. הסוללה גם מאפשרת להטעין סמארטפונים אחרים באמצעות כבל המחבר בין השניים. בגלל הגודל העצום של המכשיר, בוואווי מייעדים את ביצוע השיחות באמצעות אוזניית בלוטות', אבל אפשר גם לדבר ישירות מה-X1.
 
במסגרת התערוכה, השיקה החברה לא פחות מ-4 מכשירים חדשים: צמיד ניטור פעילות ושינה, 2 טאבלטים: MediaPad M1 ו-MediaPad X1 ואח קטן למכשיר הדגל של החברה P6, בשם: Ascend G6.
 
בדומה לסמסונג ולאחרים, וואווי הציגה צמיד בריאות, שקיבל את השם TalkBand B1. המוצר הזה מציע רעיון מיוחד: בתוך הצמיד משולבת אוזניית בלוטות' נשלפת, אותה אפשר לענוד על האוזן. האוזנייה מתחברת בתקשורת אלחוטית לסמארטפון ומאפשרת את ביצוע השיחות. הצמיד כוללNFC  וצג (לא מגע) בגודל 1.4 אינץ', המאפשר חיווי על מדידת צעדים ואיכות השינה, כאשר המוצר עמיד לרטיבות. חיי הסוללה של המכשיר עומדים על 7 שעות של זמן דיבור ושבועיים של זמן המתנה.
 
הטאבלט החדש של וואווי, ה-MediaPad X1, מתחרה בצורה ישירה בנקסוס 7 של גוגל ואסוס ומגיע לשוק עם מסך בגודל 7 אינץ׳ ותצוגת Full HD 1080p, המעניקה לו חדות של 323ppi. מתחת לפני השטח, הטאבלט מגיע עם מעבד מרובע ליבות במהירות שעון של  1.6 ג'יגהרץ. ה-MediaPad X1 מגיע עם  16GB של אחסון פנימי וסוללה גדולה למדי בנפח של  5,000 מיליאמפר, שמעניקה לו על פי החברה חיי סוללה של 5 ימים מלאים בשימוש רצוף, או 15 שעות של ניגון וידאו על גבי המכשיר. הטאבלט אף מצויד במצלמה אחורית באיכות 13 מגה פיקסל ומצלמה קדמית באיכות 5 מגה פיקסל, מצלמות איכותיות הרבה יותר ממה שניתן למצוא בטאבלטים קיימים בשוק. יתרון נוסף של הטאבלט הוא ממדיו, אשר על הנייר נשמעים נוחים למדי ומציגים נתונים די מרשימים של 7.1 מ״מ עובי ומשקל של 240 גרם בלבד.
 
ה. נוקיה
נוקיה הפתיעה את האורחים בברצלונה בהציגה מכשיר מבוסס אנדרואיד (למרות שנוקיה נרכשה אך לא מכבר ע"י מיקרוסופט). נוקיה הכריזה בברצלונה על 3 סמארטפונים: נוקיה X, נוקיה X פלוס ודגם הדגל XL, שיציע מסך בגודל 5 אינץ', מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ, זיכרון של 768 מגה ומקום לשני כרטיסי SIM. המטרה של נוקיה במכשירי האנדרואיד היא להציע למשתמשים גישה לשירותי המפות והמוזיקה שלה, לאפליקציית השיחות סקייפ, לשירות האחסון One Drive ולמנוע החיפוש Bing של מיקרוסופט, שיותקן על הסמארטפונים במקום זה של גוגל.
 
נוקיה ארזה את המכשירים בממשק משלה המזכיר את זה עם האריחים מווינדוס-פון. חנות האפליקציות היא של נוקיה וכוללת היום 15 אלף אפליקציות. אין גישה במכשיר לחנות האפליקציות של גוגל, כאשר משתמש, שירצה אפליקציה מחנות ה-Play של גוגל, יצטרך למצוא את הקובץ בעצמו ברשת ולהוריד אותו למכשיר.
 
ו. HTC
חברת HTC הכריזה בברצלונה על 2 סמארטפונים חדשים מסדרת ה-Desire המיועדים לשוק הבינוני. המכשיר הראשון הוא ה-Desire 816, שהוא למעשה "פאבלט" עם מפרט בינוני ואילו המכשיר השני הוא ה-Desire 610, שהוא דגם קומפקטי ובסיסי עוד יותר.
 
ה-Desire 816 כולל מסך די גדול בגודל של 5.5 אינץ', מצלמה אחורית 13 מגה-פיקסל, מצלמה קדמית 5 מגה-פיקסל, תמיכה בצילום וידאו HD 720p במצלמה האחורית והקדמית, תמיכה בקצב הורדה של עד 42Mbps בדור 3.5 ועד 100Mbps בדור 4 - LTE, תמיכה ב-WiFi בתקן N וב-Bluetooth 4.0 ותמיכה בתקשורת קצרת-טווח NFC (במדינות מסוימות).
 
ה-Desire 610 כולל מסך בגודל 4.7 אינץ', מצלמת אחורית של 8 מגה-פיקסל, מצלמה קדמית 1.3 מגה, ומפרט די דומה וחלש יותר מה-816.
 
אגב, HTC ONE גרף את פרס הסמארטפון הטוב בעולם בתערוכת MWC 2014 בברצלונה. מדובר במכשיר, שהוצג בשנת 2013, ולא ברור מדוע הוא נבחר כעת בתערוכה של שנת 2014 כמכשיר הטוב בעולם, כשיש בשוק שפע של מכשירים חדשים ואולי טובים ממנו (לדעת רבים). במקביל, הטאבלט הטוב בעולם (על פי השופטים של ברצלונה 2014) הוא ה-iPad Air של אפל, שהוצג גם כן ב-2013.
 
ז. אלקטל.
אלקטל (זה רק שם מותג לחברה סינית), ממשיכה את הקו משנה שעברה, שכלל את קו מוצרי One Touch Idol והציגה בברצלונה את הסמארטפון הלביש, בהמשך לאופנה של "מכשירים לבישים": .OneTouch Pop Fit המכשיר מגיע עם רצועת יד המתלבשת על הזרוע ועם אוזניות של JBL. המסך בגודל 2.8 אינץ' ברזולוציית QVGA ומעבד כפול ליבה. המכשיר מגיע ב-5 צבעים לחלק האחורי: שחור, כחול, ורוד, צהוב ואדום, והוא מיועד לקהל צעיר וספורטיבי. המחיר בהתאם: כ- 89 יורו.
 

האם זה הזמן להחליף סמארטפון או טאבלט?

התשובה הברורה היא לא. מחירי המכשירים החדשים, מיד לאחר ההשקה - גבוהים. גם רצוי לתת לשוק להתנסות במכשירים החדשים ולגלות מה אין בהם ומה הפגמים הקיימים בהם (מה שיכול להתגלות רק בשימוש המוני במוצרים החדשים הללו). בנוסף, לא ברור בכלל אם כל הגימיקים של "מוצרים לבישים" בתצורות השונות (כשהחידוש השנה אלו "צמידים לבישים"), אכן יזכו להצלחה בשוק והאם הם בכלל מביאים איזה ערך לעסקים (למעט עסקים שתחום עיסוקם המרכזי מצוי בשילוב בין ספורט ובריאות הציבור).
 
לכן, מומלץ להמתין כחצי שנה, עד שהמחירים של המוצרים החדשים ירדו. לחילופין, ניתן לבחון לרכוש כעת את הדגמים של שנת 2013, שמחיריהם ירד משמעותית, לאור יציאת הדגמים של 2014. המכשירים של 2013 הם טובים, ולראייה: HTC ONE זכה בברצלונה (מצוות שופטים מאוד גדול) בתואר הסמארטפון הטוב בעולם, למרות שהוא מדגם 2013.   

טיפ

מומלץ לבדוק ולשקול האם יש צורך לבצע ביטוח למכשירי הסלולר החדשים. כל מכשיר חדש מגיע עם אחריות יצרן לפחות לשנה. אולם, אחריות זו לא מכסה שבר, נזק מכוון או מקרי ואבדן או גניבה. יש כיום בשוק תחרות רבה בתחום הביטוח והתחזוקה של מכשירי הסלולר (לרבות טאבלטים). לכן, מומלץ לבצע "סקר שוק" לפני שמשקיעים כסף בביטוח מכשירים. יש כיום בשוק חברות מספקות תיקונים במחירים שפויים, בלי כל ביטוח, ולמכשירים מכל החברות והיצרנים. בכל מקרה, ההצעות של חברות הסלולר הגדולות בתחום ביטוח המכשירים ותחזוקתם – אינן מספיק אטרקטיביות.
 
בנוסף, מומלץ עוד לפני הבחירה של ספק שירותי הביטוח והתחזוקה למכשירים, להיכנס לפורומים באינטרנט ולראות מה כותבים הלקוחות על ספק השירות. ספק, שיש נגדו תלונות רבות בפורומים הצרכניים באינטרנט, אולי כדאי להימנע מהתקשורת עמו, גם אם מחיריו זולים יותר.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מרץ 2014.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
 
סמארטפונים
 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים